vuotoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kata

Vieras
Olen rv:lla 9+6, muutaman päivän ajan ollu niukkaa rusehtavaa vuotoa, joka ei ole jatkuvaa. Kävin rv 8+2 ultrassa, jossa sikiöllä kaikki ok, lääkäri sanoi vuodon olevan normaalia alkuraskaudesta mutta kuitenkin itseä huolettaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia ? Maanantaina eka neuvola, odotan terkkarin kantaa asiasta.

Mulla oli alussa just noihin aikoihin pikkusta vuotoa,mut ihan vain sellasta et jäi paperiin ei tullut edes siteeseen asti...se oli vain sitä et kroppa reagoi uuten tilanteeseen tollatavalla ja se ois ollut joskus just menkkojen aikaa jos ne ois tullu.
Jos vuotoa siis ihan vaik veristä tulee ruokalusikallinen joka tulee siteeseen asti sit kuulema parempi mennä neuvolaan tai päivystykseen,muuten ihan vain rauhas eteenpäi.
Odota rauhassa neuvolaan menoa siellä sit voit kysyä lisää kaikista askarruttavista asioista:)!!! jos tulee viikonloppuna jotai hälyttävää niin mee päivystykseen silloin tottakai.
Zemppiä odotukseen kyllä kaikki varmasti on hyvin!!Voihan toisilla tulla vuotoa koko raskauden ajan ilman et mitään on vialla!!!!

tyttö82 ja pikku möyrijä 34+2

Muistelen että oli jotain 8+4 kun itsellä tuli vähän ruskeaa vuotoa ja nyt poika 7 kk vanha. Jos ei ala tulla kuukautisvuodon tyyppistä vuotoa niin tuskin on mitään aihetta huoleen.. Helpommin sanottu kuin tehty:)

Mulla alkoi tuo tiputtelu 8. rv:lla, vuoto oli just sellasta ruskehtavaa. Yleensä sitä tuli 2-3 päivää kerrallaan, sitten se loppui ja alkoi taas muutaman päivän päästä uudestaan, joskus oli melkein viikko väliä, välissä vuotoa oli enemmän ja välissä vähän vähemmän. Tätä jatkui siis rv:lle 15, jonka olin kokonaisuudessaan vuodon vuoksi sairaslomalla ja vain makoilin, tuolloin vuoto oli ollut muutaman päivän kohtalaisen runsasta, ei meinannut pikkusuojalla pärjätä. Nyt rv 17+0 ja kaikki ok, sairasloman jälkeen ei ole enää tullut vuotoa (koputan puuta). Niin, että ei nyt välttämättä tarvitse tarkoittaa mitään vakavaa, vaikka kyllä itsekin ehdin monta kertaa jo ajatella mitä sattuu, tollanen voi olla hyvin hermoja raastavaa... Eiköhän se vielä ohi mene, toivotaan että nopeammin kuin mulla, hyvät jatkot sulle...

Mulla oli aikoinani myös samaan aikaan samanlaista vuotoa ja sitä kesti rv 10-16. Vuoto oli välillä runsaampaakin, niin että lotisi. Aina ruskeaa. Ultrassa kaikki oli kuitenkin aina ok. Olin itse joka sekunti aivan paniikissa ja hirvittävän väsynyt. Käytännössä alkuraskauteni meni sohvalla. Myöhemmin kävi ilmi, että hyvin voivan pienen vauvanalun lisäksi minulla oli toinenkin istukka ja tyhjä sikiöpussi. Jossain hyvin varhaisessa vaiheessa alkion kehitys oli loppunut ja sitten vuoti pois. Suosittelen lepoa, sillä lääkärit jälkeenpäin olivat sitä mieltä, että lepäilyni oli ollut viisasta. Nyt täytyy lopettaa, koska pieni tyttöseni (se vauvanalku) haluaa leikkiseuraa. Rentoudu, jos sikiöllä kaikki kunnossa ultrassa, ei huolta ole. Toimi vointisi mukaan.

Hei!

Mulla oli koko alkuraskauden ajan rusehtavaa vuotoa. Yksi aamu tippui vessanpönttöön ihan verta. Silloin pomppasi sydän kurkkuun, mutta eipä se sitten mitään ollutkaan. Vuodot olivat niin yleisiä, etten enää jaksanut edes noteerata niitä jossain vaiheessa. Luinkin, että jopa 1/3 kaikista naisista saa osakseen rusehtavaa vuotoa alkuraskauden aikana. Ei siis hätää. Tarkkaile vain, ettei vuoto muutu ihan hervottamaksi ja kirkaan väriseksi (mikä sekään ei välttämättä ole paha). Lisäksi tarkkaile, ettei sinulle tule kipuaja.

Jos olet käynyt ultrassa ja kaikki on hyvin, kuulut ilmeisesti meihin 1/3 naisiin, joilla tuota vuotoa esiintyy. Itselläni vasta viikoilla 14 se taisi loppua. Välillä meni viikko tai kaksikin, ettei tullut mitään ja taas sitä tuli päivän pari...

Muistan, että se huoletti kyllä silloin aikanaa, mutta minä sitten turruin siihen, kun se oli ihan jatkuvaa. Älä siis huoli, olet varmasti ihan kunnossa!

T: toinen vuotoilija

Yhteistyössä