Rv 13 ja kivut+vuotoa

Moi! Olen siis rv 13+1 9 vuoden lapsettomuuden jälkeen, tämä alkoi luomusti. Nyt 4 päivää sitten alkoi menkkamaiset kivut ja seuraavana päivänä tuli joku kudoskappale (väritön) ja pieni määrä verta, sen jälkeen vain ruskeaa vuotoa jonkinverran. Kivut ovat jatkuneet ja eilen käytiin ultrassa jossa lääkäri oli todella perusteellinen ja mitään vikaa ei löydetty, ei sikiöstä eikä istukasta tms.

Ruskeaa valko ym. vuotoa mulla on ollut oikeestaan koko raskausajan vähäisissä määrin mutta ei tällaisia kipuja.

Onko muilla ollut vastaavaa? Mahtaako liittyä kohdun kasvuun?
 
Viimeksi muokattu:
Hello Terhi!!!
Toi kuulostaa kasvukivuilta.
Itsellä oli just noilla viikoilla, tai no, viikkoa myöhemmin aivan järkyt kasvukivut!!! Ja olen myös vuotanut enemmän ja vähemmän aina sinne viikolle 19+ asti.
Mutta siis kivuista, niin ne tuli n. 10min sykleissä, alkoivat voimakkaasti ja viipyivät ja alkoivat heti taas uusiksi. Pienempää kipuilua jomotusta oli ollut about viikon ajan aina iltaisin ja jouduin usein ottaa droppia että pystyn olee..
Noi voumakkaimmat kivut pitivät hereillä, ja jouduin ottaa buranaa ja panadolia sekaisin että kipu hellittäs.
Tuon kovimman kipukohtauksen jälkeen tollasia selkeitä ja noin kovia kasvukipuja ei ole sen jälkeen ollut.. pitääpä koputtaa puuta... Onhan tässä vielä aikaa toki että ehtii tulla jos on tullakseen.
Hyvä että olet päässyt ultraan, se antoi mulle mielenrauhaa aina ku meinas ongelmaa tulla, ja toivon tosiaa että olisivat takanapäin, se ressi mitä onkelmat aiheuttaa on saatanasta...

Toivottavasti sinun tilanteesi myös selkiytyypi, ja saisit jatkaa rauhassa odotusta :)
Ja aikoi, mullaki on tullu vaikka mitä klönttejä ja hyytymiä.. ei oikei lopulta selvinny mistä johtu mikäkin...
Toivottavasti jotain apua olis tästä..
Suuret onnittelut + :) toivottavasti kaikki menisi hyvin loppuun asti :)

TanZZZku ja Toivotypykkä, 27+0
Ja sori jos o. Sekavaa txt, kirjoitan puhelimella ni on hieman hankalaa...
 
Kiitos paljon vastauksestasi! Ajattelin jo että voiko olla mahdollista ettei kellään muulla oo samanlaista ollut...

Viime yönä valvoin 3 tuntia kipujen ja hermoilun vuoksi ja kipujen jälkeen taas tullut ruskeaa vuotoa :(

Onneksi on kotidoppleri ni saa kuunneltua vauvan sydänäänet :)
 
Moi,
hyvät viikot jo sulla! Mulla ensimmäisessä raskaudessa vuoteli vähän väliä ja kaikki meni hyvin. Noila viikoilla kohtu alkaa olla jo sen kokoinen, että voit tuntea supistuksia. Tuntuvat vähän menkkamaisilta kivuilta. Mua on supisteli paljon tuossa vuotoraskaudessa, mutta kaikki meni hyvin ja lapsi 2 viikkoa yli lasketun. Onnea odotukseen ja mielenrauhaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Terhi-76
Heippa! Nostelen tätä ylöspäin. Kivut on nyt muuttuneet supistuksista erilaisiksi ja vuotoa ei juuri ole pariin päivään ollut. Kävin eilen ottamassa pissanäytteen ja laitoin sen viljelyyn (olen hoitoalalla) ja nyt kuulin työkaverilta et viljelyssä on kasvua joten ainakin osa kivuista selittynee pissatulehduksella.

Kaikenlaisia kokemuksia kipu ym. jutuista otan ilomielin vastaan :)
 
Nostelen tätä kun tilanne vaan jatkuu eli olin tänään ekan työpäivän saikun jälkeen ja puoliltapäivin alkoi taas kivut ja vähän myöhemmin holahti kirkasta verta housuun... Loppuviikko taas saikkua ja lähete äitiyspolille, ei kuitenkaan päivystyksenä. Hermoja raastavaa ja pelottavaa :(
 
Moikka!

Piti kommentoida tänne sinulle koska tiedän kuinka pelottavaa raskauden aikainen vuotaminen on. Olen vuotanut 2 aiemmissa raskaudessani ja tässä myös aina noin viikolta 4 viikolle 9. Tässä raskaudessa vuoto kesti juuri tuon aikaa ja piti kyllä varpaillaan koko alku ajan ja edelleen käy usein mielessä kun käy vessassa.
Edellisessä raskaudessa alussa sama juttu ja kipuja oli silloin lisäksi+yhtäkkinen vuoto vkolla 19, täysiaikainen poika syntyi.
Minulla ei koskaan ole selvinnyt mistä vuodot johtuivat, lääkäri sanoi vaan että on lähinnä ihmeellistä että vuotoja ei ole naisilla enemmän koska istukan muodotuvat suoniyhteydet ovat runsaita ja verekkäitä ja vuotavat tosi herkästi.

Tsemppiä kovasti hermoja raastavaan tilanteeseen! Toivottavasti on vaan säikyttelevää harmitonta vuotoa ja kipuilua! Ja sulla on kyllä jo ihan hyvät viikot kuten joku jo yllä kommentoikin :)
 
Pakko oli alkaan vastaamaan :) Minulla on jokainen (3) raskaus alkanut niin että menkat ei loppunutkaa vaan jatkui 3-8 viikkoa. Sen jälkeen aina ns menkkojen aikaan oli vuotoa. N.20 viikolle saakka ja sitten ehkä parikertaa tuhrua. Kipuja joka kuukausi ns. Menkkojen aikana. Tsemppiä!
 

Yhteistyössä