Vuotoa kohdunsuulta alkuraskaudessa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kävin ultrassa tänään, kun ollut parina päivänä paperiin pyyhittäessä hitunen veren"vuotoa" ja mahakipuja. Viikkoja 6+ .

Lääkäri sanoi vuodon tulleen kohdunsuulta, joka ärtynyt yhdynnässä. Ultrassa näkyi vauvan syke oikeassa paikassa.

Mitä tuo nyt tarkalleen ottaen tarkoittaa, että vuoto kohdunsuulta? Kysyin onko se vaarallista ja lääkäri sanoi että ei, kun se on nimenomaan siitä suulta. Kuulostaa kuitenkin pahalta...
 
Mulla on tullu raskauksissa myös vuotoa kohdunsuulta. Neuvolakortissa lukee verestävä kohdunsuu. Limakalvot vaan on herkkiä raskausaikana (näin ollen myös tulehdusherkkiä, joten hygieniasta kannattaa pitää extrahyvää huolta, jos pientä vuotoo on!) ja vuotavat sit pienenkin hankauksen yhteydessä helposti. Mulla vuotoo tuli viikolla 8-10, muttei sit sen koomin näkyny.
 
Alkuperäinen kirjoittaja asty:
joku on joskus sanonu, että jos odottaa tyttöä, tulee alkuraskaudessa vuotoa. Pitänyt paikkansa mun äitillä mua odottaessa ja kahdella kaverilla, joilla kummallaki kaks tyttöä :)
Mulla on vuotoa ollut kahdesta pojasta, ja yhdestä tytöstä, tästä viimesimmästä tytöstä ei ollut mitään vuotoa...

 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja asty:
joku on joskus sanonu, että jos odottaa tyttöä, tulee alkuraskaudessa vuotoa. Pitänyt paikkansa mun äitillä mua odottaessa ja kahdella kaverilla, joilla kummallaki kaks tyttöä :)
Mulla tuli viikon tummaa vuotoa ja reilusti, ja pari kertaa kirkasta vuotoa peiton heilutuksen jälkeen, ja poika on tulossa :D Olen kyllä kuullut saman uskomuksen, mutta ei pitänyt paikkaansa ainakaan meillä :)
 
ap
Kiitos vastauksistanne! Helpotti kovin. Mietityttää vaan nuo menkkamaiset mahakivut, vaikka niitä kyllä oli kovasti myös esikoista oottaessa, nytkin lääkäri epäili niiden olevan vain kohdun kasvukipuja.

Jospa tämä tästä, päivä kerrallaan. :)
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksistanne! Helpotti kovin. Mietityttää vaan nuo menkkamaiset mahakivut, vaikka niitä kyllä oli kovasti myös esikoista oottaessa, nytkin lääkäri epäili niiden olevan vain kohdun kasvukipuja.

Jospa tämä tästä, päivä kerrallaan. :)
Mulla oli ainakin ihan tolkuttomat kivut, hyvä että pysty kävelemään. Mulla johtu siitä kun kohdussa oli niin paljon sitä verta.
 

Yhteistyössä