Vuoto kuparikierukan laiton jälkeen

Onkos ollut kellään vastaavaa:
kuparikierukka laitettiin jussiviikolla, mutta yhä vaan tulee päivittäin ruskeeta tuhrua...Laitosta siis alkaa olla jo pari viikkoa aikaa. Ihan ekoina päivinä tuli tummanpunasta, mut sen jälkeen ruskeeta, päivittäin ainakin vähäsen. Plääh. Kyllästyttää, kun ei tässä oikein ole varma olo, vaikka gyne kyl totesikin et varmasti nyt on vehje paikallaan...Entä tuntuuko ne langat teillä muilla kierukan käyttäjillä kierron aikana vaiko vasta menkkojen jälkeen, kuten ohjeissakin kerrotaan?
Mulla tää oli jo toinen kierukka puolen vuoden sisään -edellinen nimittäin roikku ihan missä sattuu (=lääkäri totesi tän kierukan jälkitarkastuksessa) ja se otettiin pois, vaikka ehtihän se siellä neljä kuukautta olla...Alkaa siis jo hermo mennä, kun ei voi rauhassa nauttia seksistä. Paitsi en kyllä pätkääkään kaipaa ennen vaaviamme käyttämääni hormonaalista ehkäsyäkään...
 
Mulla kans kierukka laitttiin jussi viikolla ja joka toinen päivä sen jälkeen tullu pikkusen vuotoa. Sunnuntaina sit alko taas yllättäen tosi runsaat kuukautiset, nyt tänään alkaa jo pikkusen hiljetä, mut eiköhän se tuhru vuoto jatku taas jonku aikaa. Mulla tää on eka kierukka ja en oikein vielä tiiä mikä normaalia ja mikä ei. Toivottavasti kohta tasottus.

Millos muuten se jälkitarkistus on tuosta laitosta?

En oo ite uskaltanu vielä kokeilla onko narut paikallaan, mut ei mies oo tuntenu ainakaan, ku tuossa välipäivänä kerettiin jo testata, mahaan kyllä sattuu jatkuvasti mut varmaan kuuluu asiaan.
:D
 
minna-mari
Eka kontrolli yleensä 3kk kierukan laitosta, sitte normaalit vuosittaiset gynekologin kontrollit + tietysti papa. Alussa kierukan laiton jälkeen voi olla monena päivänä alavatsa/selkäkipua, johtuu kohdun reagoimisesta (supistelusta) vierasesineeseen, sillä sehän kierukka on. Vuotojakin saattaa olla; pitkittyneitä kuukautisvuotoja, välivuotoja, tiputtelua, mut yleensä parissa kuukaudessa rauhottuu. Ja mitä seksielämään tulee, niin antaa palaa vaan, kierukka ei siellä kohdussa ole moksiskaan petipuuhista, ja jos mies tuntee kierukan langat, niin lankoja voi lääkäri kyllä hieman lyhentää. :D

Tarkoitin siis, et jos mies tuntee yhdynnän aikana "piipillään" langat, niin sillon kannattaa pyytää lääkäriä tarkastaan langat ja tarvittaessa lyhentää niitä.

Itse langat tuntee kyllä sormella ja kannattaa ajoittain tarkistaa niiden olemassaolo.

 
Mulla laitettu kuparikierukka helmikuussa ja aina tulee vuotoa milloin mitenki...PRKL!!! Alkaa hermot mennä kun tykkään valkosii päällyshousuja käyttää niin pian jo puol vuotta tulee etten oo päälle arvannu laittaa.Kun sitte välillä vuotaa ku mikäkin putous.Saa olla todella supervaippa pyllyssä ja ei riitä sittenkään ja vuoto kestää reippaasti yli viikonkin.
Oon jo niin täynnä tätä kapistusta että oon jo harkinnu se otattamista pois :/
 

Yhteistyössä