VUOSPÄIVÄLAHJAKSI TURPIIN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pari tikkiä vaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pari tikkiä vaan..

Vieras
Tämä ei todellakaan ole provo, vaikka joistain sille heti vaikuttaakin. Tuntuu vähän, että toiset saavat hirveät kiksit siitä, että pääsevät epäilemään toisten kirjoitusten totuuksia. Toisaalta, jos joku saa jotain henkilökohtaista mielihyvää kirjoittaessaan hölynpölyä tänne, niin hälle vois (mielestäni) sallia sen nautinnon.

Olisin todella, todella onnellinen, ellei kertomani olisi totta.. vaan kun se on.

Keväällä on kihlajaispäivämme. 5.12. oli yhdessäolomme/ yhteenmuuttomme vuosipäivä. Lahjaksi sain tikkejä päähän. Alkaa jo ilmeisesti olla perinne, että itse haastan riitaa ja mies vetää turpaan. Viimevuonna keväällä kihlauksemme vuosipäivänä sain mustat silmät.

Pari kertaa olen itsekkin vetänyt miestäni turpiin ja monesti tuo on käynyt mielessäni. Mutta noista kerroista jäi niin vitun paha olo itselle, että... on...en ikinä pysty enää tekemään mitään noin hirveää.

En minä usein ota turpaani, mutta onhan noita kertoja vuosien varrella ollut. Silloin saan päihini, niin tilanteen lauettua kaikki on pian okei. Ei mulle jää enää mitään paniikkia tai haavoitetuksi tulemisen tunnetta päälle. Ehkä ekoista turpakeikoista jäi jotenkin kuvotuksen tunne, pelko ja paha olo. se paha olo on siellä syvällä jossain edelleen, mutta useinkaan sitä ei päästä pintaan. Ei sitä kestäis jos antais sen tulla.

Enää ei sitä helvetillistä pahaa oloa tule. Ehkä olen tuudittautunut siihen uskoon, ettei mulle oikeasti käy kuinkaan. Että vähän sattuu, mutta jään henkiin. (Huono, helvetin huono juttu. Kyllä mä tiedän, että yksikin lyönti voi tappaa!)

En osaa kantaa vihaa tai katkeruutta enää. Ekan kerran jälkeen on aina vain ollut helpompaa antaa anteeksi. Ehkä se on niinkin, että elämä on helpompaa, kun ei anna itselleen mahdollisuutta tuntea mitään.. mitään sellasta, että mulle on käyny nyt pahasti, tuo ihminen on vaarallinen, hän löi minua. Jatkaa vaan elämää. Näin kävi, vähän on mustelmia ja tikkejä päässä, mut elämä jatkuu. Iteppähän kerjäsin verta nenästä!

Eroa olen ajatellut useasti. Todella useasti. Jostain vitun kummallisesta syystä emme eroa, emmekä kumpikaan edes halua erota. Eroa olen ajatellut lähinnä siksi, että järki sanoo, ettei tämä ole oikein. Että normaalit ihmiset eroavat, jos elämä on tälläistä. Järki sanoo, ettei ihmiset voi olla onnellisia jos elämä on tälläistä. Oikeasti olen/ olemme välillä ihan onnellinenkin, enkä/ emmekä halua erota.

Tuossa aikaisemmin jouduimme olemaan erossa toisistamme noin pari kuukautta. Elin ihan omaa elämää (ei mitään sinkkutytön rillutteluelämää, vaan ihan ittekseni rauhallista yksinäistä elämää. Ei. Ei ei ei. En ollut iskemässä muita tai mitään. Elin vain yksin normaalia arkea). Kävin ajatusleikkiä, että tälläistä on olla yksin. Tein sen siksi, että huomaisin, pystynkö olemaan yksin. Pystyn. En ole varmaankaan riippuvainen miehestäni. Tulisin loistavasti toimeen yksinäni. Totta kai. Haluan vain olla mieheni kanssa, vaikkei minun olisi pakko ja pärjäisin ilman häntä.

Jostain täysin utopistisesta syystä olemme turpakäräjien ja helvetillisten ongelmien keskellä onnellisiakin ja ihan oikeasti, rakastamme toisiamme täysillä!

Tämän kirjoitin lähinnä itselleni, sillä vitun friikkiä se on, ettei mulla ole yhtään itsesuojeluvaistoa! Miksi? Miksei ole itsesuojeluvaistoa? Mihin se on hävinnyt? Miksi en tunne pelkoa ja pakokauhua, en henkistä tuskaa ja vihaa, vaikka toinen.. pahoinpiteli mut toissapäivänä?

Nytkin suunnittelen vain normaaliin arkeen palaamista. Joulusiivo odottaa. (Normaali ihminenhän olis shokissa, pelosta sekasin ja henkisesti täysin murtuneena... evakossa jossain... varovasti suunnittelis sitä, miten käy hakees omia tavaroitaan. Tartteeko jonkun turvakseen yms.)

tälläkin kertaa ensiavussa sanoin, että itse löin pääni kirjahyllyyn, siitä haava päähän. En olis edes ensiapuun mennyt, ellei olis ollut ihan pakko. Ihosta meni joku valtimo rikki ja verta tulvi kuin esterin ahterista.

Olette molemmat uhreja ja syyllisiä. Se, että haastat riitaa, ei oikeuta miestä lyömään sinua. Mutta koska olet itsekin lyönyt miestäsi, olet miehesi tavoin syyllistynyt lähisuhdeväkivaltaan (aiemmin). Hakekaa apua, älkää hävetkö, älkää kuvitelko väkivallan olevan oikeutettua, ansaittua, normaalia, hyväksyttyä.

äiti oli niin viisas, että 15 vuoden helvetin jälkeen tajusi erota.. oma mieheni on väkivaltainen perheen ulkopuolisia kohtaan vetää turpaan muita jos "oikein alkavat vittuilemaan". Inhoan ja vihaan tuota uhoamista! En todellakaan ole ylpeä siitä, että itse löin miestäni kauan sitten. Kävin asian läpi itseni kanssa, enkä itse enää lyö miestäni.

jotenki en tunne mitään. En vaan yhtään mitään. Tai sitten en saa henkeä, pyörryttää ja sydän hakkaa ihan tuhottomasti. Olen ihmetelly tätä olotilaa, että ku henkee ahistaa ja pyörryttää ja kaikkee, olen selitelly itelleni, että kun vuodin niin paljon verta niin siitä tää johtuu. mut järki sanoo, että jotenki tähä tilanteesee on reagoitava. Vielä jos on niin lukossa henkisesti, ettei anna ittensa tuntea mitään, niin kroppa sanoo, että nyt kävi pahasti.

Tänää mies varasti mun tililtä nettipankin avulla rahaa. Sanon että varasti, sillä ei hän kysyny mitää, ilmotti vaan että otta/otti 50 euroa. Siis voi vittu että mä oon tyhmä. Tälläsessä suhteessa ollu vuoskausia. Ei, ei , ei.. kyllä tän on nyt loputtava.

Vaan kun jaksan tehä sen päätöksen. siitähän se on kiinni koko juttu.

Suosittelen lämpimästi kaikille luettavaks tota "naistenlinjan päänavausta". Se avas silmät (KIITOS nimimerkki "jälleen kerran")

Miehesi on rikollinen ihminen. Varkaus on rikos, samoin pahoinpitely. Tavallisessa elämässä tällaisista tehdään rikosilmoitus poliisille. Vaan sinä suojelet miestäsi väärällä tavalla. Hänen pitäisi nyt ruveta ottamaan vastuu omista teoistaan.

Jos noin on "pari tikkiä vaan",katoa.Hanki asunto itsellesi,tee alkuvalmistelut vaivihkaa.Kun olet saanut paikan mihin mennä vaikka väliaikaisesti,ota vuoteesi ja häivy hyvän sään aikana.Tollasen kahjon hakattavanako?Älä enää emmi.Tee myös rikosilmoitus tuosta pahoinpitelijä varkaasta.Näyttöä vastaan saat rahallisen korvauksen kärsimyksistäsi.

EI mulla ole mitään näyttöä millekkään. Päähän tulleesta haavasta sanoin ambulanssissa, että kaatusin kirjahyllyä päin. Mies meni nettipankkiin minun tunnuksillani ja siirsi omalle tililleen rahaa. Aika vaikea todistaa tuollaista.

Häipyä meinaan kyllä. Eihän tää voi jatkua näin.

Jos sinun pitää vielä turvautua lääkäriin (toivottavasti ei), tulee vammoista olla ehdottoman rehellinen. Minuakin on lyöty ja minultakin mies on varastanut. Olin niin raivoissani, että otin oitis yhteyttä poliisiin. Ihmettelen joskus, mistä sain sen energiavimman, että sain tämän tehtyä, mutta hyvä, että sain. Mielenkiintoinen ilmiö oli se, että niin kovis kuin mieheni olikin, hän itseasiassa pelkäsi poliiseja.

Mitä jos teille tulee lapsia? Menetkö takuuseen, että mies kestää itkut ja paskavaipat, vai voiko hän raivopäissään paiskata lapsen vaikka seinään?

Miehesi on todella sairas, ja on vikaa kyllä sinussakin, kun otat kaiken vain vastaan mukisematta. Jos kerran kättään kohottaa, tulee se jatkumaan ikuisesti.

Edellinen kirjoittaja sanoi hyvin, kyllä kovapintaisimmankin rosvon kannattaa pelätä poliisia.

Ihmeellistä rakkautta kyllä, jos turpaan antaminen on sen rakkauden mitta. Saatko jotain sairasta nautintoa siitä kun miehesi lyö? Kyllä normaali ihminen tajuaisi tilanteen vakavuuden ja lähtisi.
Seuraavan lyönnin jälkeen et välttämättä enää nousekaan ylös siitä lattialta, ja silloin kaikki on myöhäistä.

Irroittaudu siitä miehestä, vaihda pankkitunnukset tee ihan mitä vaan, piilota ne, kun mies on poissa, pakkaa kamas ja lähde! Kauanko aiot tuollaista kestää? Minä lähtisin heti jos mies edes huitaisisi minuun päin.

Kyllähän sinä olet tätä asiaa pähkäillyt ja se on sinua vaivannut, kun tännekin kirjoitit. (vaikka tuossa sanoitkin, että kaikki on ok ja jatkat jouluvalmisteluja) Shokkiin kuuluu, ettei usko tapahtunutta todeksi ja uskottelee kaiken olevan ok. Tätä uskottelua helpottaa se, että väkivallan kierteessä on myös niitä "hyviä kausia", valitettavasti aina vain harvemmin väkivallan muuttuessa raaemmaksi ja yhä useammin tapahtuvaksi.

Sinun ei ole vielä turvallista surra ja itkeä, se vaihe tulee vasta, kun olet saanut itsesi turvaan miehesi ulottuvilta (esim. turvakotiin). Tuo turta olo on vain sitä, että psyykesi yrittää suojella sinua. Jälkikäteen saatat huomata, että oireita on ollut (esim. unettomuus, vatsakivut, päänsäryt, muistamattomuus, keskittymiskyvyn puute jne). Mielenterveytesi on kyllä suuressa vaarassa tuollaisessa suhteessa, fyysisestä terveydestä puhumattakaan. Vuosittain Suomessa kuolee yli 20 naista pahoinpitelyjen seurauksena.

Aloita hakemalla itsellesi apua. Onko sinulla luotettavia ja sinua tukevia ystäviä, sukulaisia? Kerro heille, avoimesti. Salaamalla pidät kulisseja yllä ja vaikeutat omaa tilannettasi. Eihän sinun tässä tarvitse hävetä, vaan miehesi.

Turvakotiin voit soittaa, sosiaaliviranomaiset voivat auttaa asunnon hankinnassa. Erotilanteissa väkivallan uhrit ovat suurimmassa vaarassa, älä siis kerro miehellesi. Lääkärin/mielenterveystoimiston kautta voit saada keskusteluapua itsellesi, tarvitset henkistä tukea ja ulkopuolisen näkemystä.

Keskusteluapua voit saada myös www.turvakoti.net-sivustolta ja Naisten Linjalta 0800 02400, suomeksi maanantaista perjantaihin klo 16-20, ruotsiksi maanantaisin klo 16-20, englanniksi perjantaisin klo 16-20.

Puhelut ovat luottamuksellisia. Voit soittaa nimettömänä.

Hae itsellesi apua.

"Saatko jotain sairasta nautintoa siitä kun miehesi lyö? Kyllä normaali ihminen tajuaisi tilanteen vakavuuden ja lähtisi. "

Ensinnäkään, ei ole oikein syyllistää naista tuolla tavalla. Et ehkä itse huomaa syyllistäväsi, mutta syyllistät. Ei kukaan ole väkivaltaisessa suhteessa siitä syystä, että saisi väkivallasta nautintoa. Sitä ei pidä edes "leikillään" kysyä.

Niskasta kiinni ottaminen on vaikeaa kun on oikein alistettu. On paljon ihmisiä, jotka ovat olleet alistettu ja lähtevät. Siitä tulee tietynlainen voiman tunne. Ei ehkä muista sitä, kuinka vaikeaa oli lähteä. Eli vaikka olisit kuinka itse ollut hakattuna, en uskoisi ikäpäivänä, että tuosta noin vaan olet pakannut tavarasi.

Kaikille, jotka ihmettelette, kuinka naiset pysyvät väkivaltaisissa liitoissa, kun vaihtoehtojakin on: älkää ihmetelkö. Ei siihen ole järkevää syytä. Naiset eivät silloin ajattele järjellään. He eivät ole mitenkään tyhmiä. Eivätkä henkisesti häiriintyneitä. Eivätkä nauti väkivallasta. Jokaisen väkivaltaisessa liitossa elävän syyt ovat erilaisia.

Vaikka todennäköisesti tunnet rakkautta miestäsi kohtaan, älä anna sen hämärtää toimintakykyäsi. Rakkaudesta on joskus luovuttava, että oma elämä pelastuisi. Hetken se kirvelee, mutta kokemuksesta tiedän, että aika parantaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pari tikkiä vaan..:
EI mulla ole mitään näyttöä millekkään. Päähän tulleesta haavasta sanoin ambulanssissa, että kaatusin kirjahyllyä päin. Mies meni nettipankkiin minun tunnuksillani ja siirsi omalle tililleen rahaa. Aika vaikea todistaa tuollaista.

Häipyä meinaan kyllä. Eihän tää voi jatkua näin.

No arvaappa uskooko ne nämä kirjahyllyhin kaatumiset ja ovia päin kävelyt? Kyllä ne perheväkivallan tunnistaa, ihan turha pitää kulisseja yllä. Jokainen työkaveri ja naapurikin näkee asioiden oikean laidan, luulette vaan että muut on tyhmiä.

Apua on saatavilla ja mikäli et halua turvautua lähtiessäsi sukuun tai ystäviin on turvakoti hyvä vaihtoehto!Voin sanoa hyvä itse kokeneena sen hyväksi paljon paremmaksi kuin väkivaltaisessa suhteessa oleminen.Yleensä se väkivalta todella lisääntyy ja pahenee joten ei todella kannata jäädä odottelemaan että jospa se paranesi itsekseen.Varsinkin kun ette ole ilmeisesti puheneet tapahtuneesta ja mitään katumusta, anteeksi pyyntöä ole miehesi edes maininnut?!Eri asia jos väkivaltainen tulisi ja sanoisi tehneensä väärin ja olevansa pahoillaan ja HAKEVANSA APUA!
Lähtö ei ole helppoa joudut lähtemään kotoasi ja parisuhteestasi.
Suomessa tuetaan ja autetaan joten voit hädän tullen turvautua tukeen ja apuun.
Ole rohkea ja sano itsellesi että ansaitset paremman elämän!
Rohkeutta ja voimia matkaan!Minä selviydyin ja toivon samaa myös sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja pari tikkiä vaan..:
Tämä ei todellakaan ole provo, vaikka joistain sille heti vaikuttaakin. Tuntuu vähän, että toiset saavat hirveät kiksit siitä, että pääsevät epäilemään toisten kirjoitusten totuuksia. Toisaalta, jos joku saa jotain henkilökohtaista mielihyvää kirjoittaessaan hölynpölyä tänne, niin hälle vois (mielestäni) sallia sen nautinnon.

Olisin todella, todella onnellinen, ellei kertomani olisi totta.. vaan kun se on.

Keväällä on kihlajaispäivämme. 5.12. oli yhdessäolomme/ yhteenmuuttomme vuosipäivä. Lahjaksi sain tikkejä päähän. Alkaa jo ilmeisesti olla perinne, että itse haastan riitaa ja mies vetää turpaan. Viimevuonna keväällä kihlauksemme vuosipäivänä sain mustat silmät.

Pari kertaa olen itsekkin vetänyt miestäni turpiin ja monesti tuo on käynyt mielessäni. Mutta noista kerroista jäi niin vitun paha olo itselle, että... on...en ikinä pysty enää tekemään mitään noin hirveää.

En minä usein ota turpaani, mutta onhan noita kertoja vuosien varrella ollut. Silloin saan päihini, niin tilanteen lauettua kaikki on pian okei. Ei mulle jää enää mitään paniikkia tai haavoitetuksi tulemisen tunnetta päälle. Ehkä ekoista turpakeikoista jäi jotenkin kuvotuksen tunne, pelko ja paha olo. se paha olo on siellä syvällä jossain edelleen, mutta useinkaan sitä ei päästä pintaan. Ei sitä kestäis jos antais sen tulla.

Enää ei sitä helvetillistä pahaa oloa tule. Ehkä olen tuudittautunut siihen uskoon, ettei mulle oikeasti käy kuinkaan. Että vähän sattuu, mutta jään henkiin. (Huono, helvetin huono juttu. Kyllä mä tiedän, että yksikin lyönti voi tappaa!)

En osaa kantaa vihaa tai katkeruutta enää. Ekan kerran jälkeen on aina vain ollut helpompaa antaa anteeksi. Ehkä se on niinkin, että elämä on helpompaa, kun ei anna itselleen mahdollisuutta tuntea mitään.. mitään sellasta, että mulle on käyny nyt pahasti, tuo ihminen on vaarallinen, hän löi minua. Jatkaa vaan elämää. Näin kävi, vähän on mustelmia ja tikkejä päässä, mut elämä jatkuu. Iteppähän kerjäsin verta nenästä!

Eroa olen ajatellut useasti. Todella useasti. Jostain vitun kummallisesta syystä emme eroa, emmekä kumpikaan edes halua erota. Eroa olen ajatellut lähinnä siksi, että järki sanoo, ettei tämä ole oikein. Että normaalit ihmiset eroavat, jos elämä on tälläistä. Järki sanoo, ettei ihmiset voi olla onnellisia jos elämä on tälläistä. Oikeasti olen/ olemme välillä ihan onnellinenkin, enkä/ emmekä halua erota.

Tuossa aikaisemmin jouduimme olemaan erossa toisistamme noin pari kuukautta. Elin ihan omaa elämää (ei mitään sinkkutytön rillutteluelämää, vaan ihan ittekseni rauhallista yksinäistä elämää. Ei. Ei ei ei. En ollut iskemässä muita tai mitään. Elin vain yksin normaalia arkea). Kävin ajatusleikkiä, että tälläistä on olla yksin. Tein sen siksi, että huomaisin, pystynkö olemaan yksin. Pystyn. En ole varmaankaan riippuvainen miehestäni. Tulisin loistavasti toimeen yksinäni. Totta kai. Haluan vain olla mieheni kanssa, vaikkei minun olisi pakko ja pärjäisin ilman häntä.

Jostain täysin utopistisesta syystä olemme turpakäräjien ja helvetillisten ongelmien keskellä onnellisiakin ja ihan oikeasti, rakastamme toisiamme täysillä!

Tämän kirjoitin lähinnä itselleni, sillä vitun friikkiä se on, ettei mulla ole yhtään itsesuojeluvaistoa! Miksi? Miksei ole itsesuojeluvaistoa? Mihin se on hävinnyt? Miksi en tunne pelkoa ja pakokauhua, en henkistä tuskaa ja vihaa, vaikka toinen.. pahoinpiteli mut toissapäivänä?

Nytkin suunnittelen vain normaaliin arkeen palaamista. Joulusiivo odottaa. (Normaali ihminenhän olis shokissa, pelosta sekasin ja henkisesti täysin murtuneena... evakossa jossain... varovasti suunnittelis sitä, miten käy hakees omia tavaroitaan. Tartteeko jonkun turvakseen yms.)

toivottavasti ette saa ikinä yhdessä lapsia!! kivaa katsottavaa lapsille sitten kun isi hakkaa äidin mäsäksi sairaalaan.
kirjoituksestasi päätellen et kuitenkaan jätä sitä sikaa! siis pidä huoli että nielet e-pillereitä tai muuta vastaavaan jottet vain tule raskaaksi!

Juopottele sopivasti.Pikku kännissä ei tunnu lyönnit niin kipeiltä.Sellainen kokovartalopuudutus suojaa sinua pahemmalta kivulta.Kun alkaa kipu painamaan päälle,lisää alkoa puudutukseen.Rakas miehesi mielellään hoivaa sinua.Ei tarvi lääkäriin viedä selittelemään mitä milloinkin on sattunut.