vuosipäivä

Tasan vuosi sitten, 31.1.2008 synnytin pienen poikavauvan raskausviikolla 20. Pieni Potter-oireyhtymää sairastava poika ei olisi selvinnyt tässä maailmassa. :'( Surua en enää tunne, mutta olo on haikea. Muistelen haikeudella ensimmäistä raskauttani ja poikaa, jonka olisi pitänyt olla esikoisemme. Pöydästä tulee aina puuttumaan yksi lautanen, aina tulee olemaan yksi tyhjä tuoli...

Muistelen sitä tuskaa miltä tuntui kun olo oli täysin tyhjä, kohtu tyhjä ja maailmalta putosi pohja. Sitä tunnetta on vaikea sanoin kuvailla, mutta jokainen, joka on ollut raskaana ja on tuntenut lapsensa liikkeet kohdussaan voi kuvitella miltä se tuntuu kun se kaikki riistetään pois. Kesken kaiken.

Nyt on aika jättää mennyt taakse ja keskittyä tulevaan. Olen niin sanoinkuvaamattoman onnellinen pienestä ihmeestä joka kasvaa sisälläni! Samalla tunnen pelkoa ja kauhua.. pelkään että tämäkin lapsi viedään meiltä. Tiedän että pelkääminen ja murehtiminen on turhaa, mutta en sille mitään mahda.

Mutta uskon, että tämän kokemuksen ansiosta olen vahvempi ihminen, ehkä hiukan parempi äiti ja opin taas laittamaan asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen. Tiedän mikä elämässä on oikeasti tärkeää.

Pikkuinen poikani, äiti ei unohda sinua.

***************************
Pidä lujasti kiinni unelmista,
sillä jos unelmat kuolevat,
elämä on siipirikko lintu
joka ei pysty lentämään.

-Langston Hughes-

************************
 
Halauksia ElinaMaria! :hug: :hug:

Tässä runo minkä sain tänään anopiltani ja haluan sen jakaa sinun ja kaikkien teidän muidenkin kanssa.



Kysymyksiä


Kysymyksiä,
mielet täynnä,
missä on lapseni?
pieni oras vasta.

Taivaassa,
Jumalan luona,
pilven päällä
hellässä hoidossa

Älkää surko
lapsi ajattelee,
onnellisena
taivaan kukkakedoilla.

Olen luonanne aina
ajatuksissa,muistoissa,
vaikka olinkin
oras vasta.

Silti täydellinen,
Jumalan luokse.
Minusta ei ollut
maailman tuuliin.

Muistattehan sen,
kaipaan teitä silti,
ajattelen,rakastan.
olen silti luonanne.
 
:hug: Paljon onnea odotukseen ja täyttyköön onnenne vauvan myötä :hug: Ajatuksesi ovat niin kovin tuttuja. Me hyvästelimme pikkuiset poikamme reilun viikon välein, eikä tuska enää ahdista, mutta muistot elävät. Viime kevään jälkeen olemme saaneet vielä neljä pikkuenkeliä lisää, mutta toive elää sydämissä.

Lämmin halaus, Lumi-Marja
 
meillä tuli eilen vuosi täyteen plussasta....päivä sai mielen myllertämään :'(
pelonsekaisin tuntein odotan päivää kun tulee vuosi synnytyksestä..on siihen vielä aikaa (24.5) ehtii vielä monestikkin miettiä,mutta luulen että siihen ei voi etukäteen valmistautua..
meidän pieni enkeli-tyttö syntyi rv 21+1 :heart:
halaus ja onnea tulevaan ElinaMaria :hug:
 

Yhteistyössä