Vuosimallia -91

Mulla on vielä kaks vuotta lastenohjaajaopintoja jälellä. Tarkotuksena olis kahden vuoden päästä mennä takas, eli vajaa 2 -vuotiaana menis muksu hoitoon :) Tosiaan mä oon kohta viikon verran ollut äitiyslomalla ja käyn edelleen koulussa ja aion käydäkin niin pitkästi, ku vaan kunto kestää :D Eli yritän jättää opinnot mahdollisimman hyvälle mallille :)
 
no eiköhän se päivä kerrallaan mene.. kiitos tuesta kaikille:hug:

Mäkin opiskelen nyt catering alalla ja kaikenlisäks alotin sen vasta joten sitä jää reippaasti käytävää vielä ensivuonna. :p Mekin ollaan kihloissa ja rakastetaan toisiamme.. mut katotaan mitä huominen tuo tullessaan sitte..:whistle:
 
Juu, mua harmittaa ku en viime syksynä pahemmin tehny mitään koulujuttuja. Tein kyllä sitten koko aika töitä ja tienasin rahaa. Sain sitte alussa pikkusen parempaa äitiyspäivärahaa, mut en mitenkää kauheesti. :) Mut nyt tämä mamma menee nukkumaan, hyvät yöt!
 
Me asutaan avoliitossa, eikä todellakaan mennä naimisiin! Itselläni opiskelut alkavat, jos alkavat niin keväällä ja jään melkein heti äippälomalle :D Mutta pakko hakea, ettei tule työkkäristä karenssia.

Miten sulla Satuz voi mennä laskettuaika noin kauas, jos olet nyt jo noin "pitkällä"? Minä olen viikoilla 8+1 ja la on 14.4. Voimia tilanteeseesi, jätä se mies jos ei tunnu turvalliselta.
 
Huomenia! Siis mikäköhän meiän pojalla on, ku äiti ei kelpaa enää ollenkaan! Nojoo, kyllä aina välillä kelpaan. Varsinkin ruokaillessa. Mutta jos poika on väsynyt nii mun kanssa ei koskaan nukaha,huutaa vaan. Saattaa mennä tuntikin nii, ja jos mies ottaa pojan, poika rauhottuu heti ja nukahtaa max. 15 min sisällä. Tuntuu et oon ihan huono äiti. En ymmärrä mikä siinä on. :(
 
Enkeliini älä sure! Meidän lapsi on kans kauhee iskän tyttö. Jos se esim. satuttaa jotenki ittensä niin se haluaa aina ensimmäisenä isänsä syliin :D Ei se heti sitä tarkoita, että olis huono äiti. En ite ainakaan halua ajatella niin :D :)
 
Kultasiipi91, toivotan sulle ja pojalle paljon onnee ja toivottavasti pysyis nyt ainakin siellä masussa mukana vielä hetken! Mää olen kanssa satakunnan alueelta täältä tais olla myös tuo mamma91? :) Itseä kanssa jännittää hiukan tollanen synnytys ym. ku kuulee vaan ääripäästä ääripäähän tarinoita. Te kenellä on jo lapsi voitteko kertoa teen synnytyksen kulusta jotain ja että kuinka kauan kesti? :) Itsellä meni siihen ku esikoinen sai alkunsa niin parisen kuukautta eli ihan suunniteltu oli täällä myös. Pillerit vaikutti aika vahvasti tohon yrittämiseen.
 
Et todellakaan ole huono äiti Enkeliini, lapsille tulee vain kausia jolloin vain toinen vanhempi kelpaa, eikä vika ole sinussa, se kuuluu kehitykseen :)

Olisi tosiaan mukava kuulla teidän synnytysjuttuja!
 
Joo prinsec mä olen täältä aikas Porin läheltä :)

Vähän synnytyksestä nopeasti kirjoittelen:

Tyttö syntyi siis rv34+2
Paino: 1895g
Pituus 42.5cm

Synnytys kesti 4.5h ja oli käynnistetty.

10.4.2009 meni lapsivedet kotona ollessa
12.4.2009 käynnistettiin, koska ei itsestään lähteny käynnistyyn

Ihan omasta mielestäni oli helppo synnytys, vaikka käynnistetyn synnytyksen supistukset oliki aika rajuja :D Ilman kivunlievitystä synnytin. Ponnistusvaihe kesti 5 min.

Tyttö oli viikon vastasyntyneiden teholla ja sen jälkeen kaks viikkoa tarkkailuosastolla, eli yht. 3 viikkoa sairaalassa :)

Ihan hyvä kokemus oli synnytys ja hyvillä mielin koen sen uudelleen jos vaan meille se onni vielä suodaan :)
 
No, mulla siis vedet meni rv39+3
Yön olin sairaalassa ja aamulla tippa käteen ja synnytyssaliin. 12 tuntia siellä olin ja sillon olin vasta 5cm auki, joten sitten päätettiin tehdä kiireellinen sektio, koska mun tulehdusarvot oli nousussa aikaisesta vesien menosta. Eli poika synty 39+4 illalla klo 22.39. 3620g ja 51cm!
Siinä leikkauksessa sitten selvis että poika oli väärässä asennossa, nokka pystyssä joten pää ei painanut tarpeeksi lantiota eikä supistukset olleet tarpeeksi voimakkaita. Kipeitähän ne olivat kun tippa niitä voimisti. Ensimmäisen kuukauden ajattelin etten enää koskaan synnytä mutta nyt olisin valmis menemään takaisin:D
Kovasti jäi pahamieli sektiopäätöksestä, kun olisin niin halunnu synnyttää alakautta. Myös se harmitti, kun otin epiduraalin. Mutta oli se melkein pakko, kun supistukset olivat todella kovia ja melkein pyörryin jo siihen kipuun niin kehottivat ottamaan. Lapsen synnyttyä olinki nii lääketokkurassa että nukahtelin sänkyyn enkä oikeen tajunnu yhtään mitään.
Mutta nyt on kaiken kaikkiaan hyvä mieli kaikesta. Toivottavasti sitten seuraavat saisin synnyttää ihan alakautta!!:)
 
Enkeliini Useestihan sanotaan just et käynnistetyssä synnytyksessä saattaa supistukset olla vähän tavallista kovempia, mut tiedä sitten :) Ymmärsin siis tosta sun tekstistä, että sulleki annettiin jotain synnytyksen käynnistämiseksi? Oksitosiinia vai?
Toivottavasti seuraavan saisit synnytettyä alakautta :)
 
Joo, oon kuullu että näin sanotaan. Yks kerto että sen oli pakko ollu ottaa synnytyksessä epiduraali ku oli niin kauheat kivut kun tippa oli kädessä, mutta sitten toinen synnytys, missä tippaa ei oo ollu nii oli ollu jo paljon helpompi. Ja että yhtäkovat kivut olivat olleet ihan vasta lopussa:)
Joo, siis oksitosiini tippa oli kädessä:D
Mulla oli kyllä siis supistuksia itselläkin, mutta ei säännöllisiä eikä yhtään avaavia. Mulla tosin supistukset ei missään vaiheessa ollu säännölliset.
 
Jeps :> Mulla ei supistellu itsellä paljon yhtään niin oli sit pakko laittaa oksitosiini tippumaan. Kumminki oli keskonen kyseessä ja jo pari päivää vesien menosta niin tulehdusriski oli sen verran suuri, vaikka sainkin antibioottia suoneen heti siitä asti ku synnärille mentiin :)
 
juu. Oliko sulle järkytys kun keskonen tuli? On se kuitenkin ollut tosi pieni. Voi, musta tuntuu jo nyt ettei mun vauva oo ees mikään vauva ku on niin iso kokonen. Sillai, oisin toivonu et ois syntyny suunnilleen 38 viikolla. Mulla kun oli raskausdiabeetes nii käytiin koko ajan seurannoissa että kuinka iso vauva on.
 
Olihan se outoa ku aina ajatteli, että onneks on vielä sen ja sen verran raskautta jäljellä jne. ni sit ihan puun takaa tuleeki et meni jo noilla viikoilla vedet :D Toisaalta sitä osas pelätä ku oli niin kauan jo ollu harjoitussupistuksia mut ei silti olis uskonu että noin aikaisin tulee. Mut onneks oli edes tuon kokoinen tytteli, viel samana päivänä syntymästä hengitti itse ilman koneita jne. Tosi reipas tyty :)
 
No, meiän poika ei vielä pyöri:( Kerran on pyörähtäny ite ympäri mutta siitäki on melkein kuukausi. NYt tuntuu että vaikka kuinka pitää lattialla, nii ettei sillä ois ees halua lähtee liikkeelle. Pystyssä tuo tykkää olla, aina haluaa seistä:D Osaa kyllä tarttua esineisiin ja kovaa huutaa, kiljuu ja nauraa. Hauskan kuulosta. :D Miten pian teiän lapset on lähteny liikkeelle?
Luulen että sitte ku poika liikkeelle lähtee, nii sitte onki kovaa menoa:D
 
Jos poika valvois vielä hetkisen, nii sitten se vois mennä jo yöunille:) Ei oo kyllä koko päivänä nukkunu ku ehkä 45 min, korkeintaan tunnin yhteensä. Ei oo pystyny nukkumaa ku kakka on vaivannu, mutta onneks luumupiltti saa ihmeitä aikaan:D
 
Hmm pitää ihan kaivaa vauvakirja esille :D
Eli meidän tyttö tulee ehkä vähän jälkijunassa ton keskoisuuden takia, mut tälleen on meillä mennyt:

Ryömiminen: n. 6kk
Konttaaminen n. 10kk
Käveleminen: n. 1v 3kk

Ja nukkumisesta sen verran, että nyt reilun 1v 4kk iässä tyttö nukkuu kahet päkkärit (1-2h) ja kokonaiset yöunet 10-12h :>

Ja toi luumupiltti on kyl aina pakko olla ainaki yks purkki kaapissa varuiks :D
 
kuinka nopeesti teillä on ruvettu nukkumaan kokonaiset yöunet? Meillä syödään vielä monta kertaa yössä. Keskimäärin neljä kertaa. Mutta kun poika oli ihan pieni, ei syönyt yöllä näin paljoa!?! Olisko ravinnon tarvetta? Pitäiskö mun antaa enemmän kiinteetä sitten? No, en tiiä. Ennen kiinteitä heräiltiin tunnin tai kahen välein. Joten kyllä meillä syödään aika tiiviisti. Mutta pian alotetaan sitten puurot kun viis kuukautta on täynnä. Onko kukaan teistä alottanu jo aiemmin?
 
Enkeliini Meillä alkoi yösyötöt vähenemään kun iltasin ja yöllä annettiin velliä. Joskus hmm, puolen vuoden vanhana alkoi nukkua kokonaisia öitä :) Eli niihin aikoihin ku puuroa alkoi saamaan iltapalaksi
 

Yhteistyössä