No, mulla siis vedet meni rv39+3
Yön olin sairaalassa ja aamulla tippa käteen ja synnytyssaliin. 12 tuntia siellä olin ja sillon olin vasta 5cm auki, joten sitten päätettiin tehdä kiireellinen sektio, koska mun tulehdusarvot oli nousussa aikaisesta vesien menosta. Eli poika synty 39+4 illalla klo 22.39. 3620g ja 51cm!
Siinä leikkauksessa sitten selvis että poika oli väärässä asennossa, nokka pystyssä joten pää ei painanut tarpeeksi lantiota eikä supistukset olleet tarpeeksi voimakkaita. Kipeitähän ne olivat kun tippa niitä voimisti. Ensimmäisen kuukauden ajattelin etten enää koskaan synnytä mutta nyt olisin valmis menemään takaisin
Kovasti jäi pahamieli sektiopäätöksestä, kun olisin niin halunnu synnyttää alakautta. Myös se harmitti, kun otin epiduraalin. Mutta oli se melkein pakko, kun supistukset olivat todella kovia ja melkein pyörryin jo siihen kipuun niin kehottivat ottamaan. Lapsen synnyttyä olinki nii lääketokkurassa että nukahtelin sänkyyn enkä oikeen tajunnu yhtään mitään.
Mutta nyt on kaiken kaikkiaan hyvä mieli kaikesta. Toivottavasti sitten seuraavat saisin synnyttää ihan alakautta!!