Vuosi Sellon Prisman ammuskelusta, olitko paikalla? Jos et, niin miten reagoit jos asut lähellä tms?

sukset ristissä
Björn

--------------------------------------------------------------------------------
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis
Työni kautta erittäin läheinen aihe.

Aijaaha, tänään oletkin poliisi?


Neitokaisilla sukset ristissä :D
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja sukset ristissä;22789743:
Björn

--------------------------------------------------------------------------------
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis
Työni kautta erittäin läheinen aihe.

Aijaaha, tänään oletkin poliisi?


Neitokaisilla sukset ristissä :D
En omista suksia ja olen kaukana neitokaisesta. Poliisit ovat kauan sitten sulkeneet tapauksen, mutta kollegoideni kanssa saatamme puuhastella tällaisten tapausten kanssa vuosikymmeniä.
 
Non compos mentis
[QUOTE="sama";22789791]No mistä teillä riittää niin pitkäksi aikaa puuhasteltavaa?[/QUOTE]

Lakisääteinen tapaturmavakuutus kattaa esim. vanhemman kuollessa työssä tämän lasten elatusta lasten opiskelujen ajan tai pahasti vammautunut henkilö saattaa saada tapaturmaeläkettä kuolemaansa asti. Jos ajattelet, että vaikka 25v kaveri vammautuu ja elää 75v asti, tarvitsee kuntoutusta, leikkauksia, elatusta jne. Se kaikki kuuluu meidän hommiin.
 
"sama"
Lakisääteinen tapaturmavakuutus kattaa esim. vanhemman kuollessa työssä tämän lasten elatusta lasten opiskelujen ajan tai pahasti vammautunut henkilö saattaa saada tapaturmaeläkettä kuolemaansa asti. Jos ajattelet, että vaikka 25v kaveri vammautuu ja elää 75v asti, tarvitsee kuntoutusta, leikkauksia, elatusta jne. Se kaikki kuuluu meidän hommiin.
Sellon mamu oli niin etevä ampuja ettei kukaan haavoittunut vaan kaikki uhrit kuolivat. Jäikös Sellon uhreilta lapsia?
 
Non compos mentis
[QUOTE="sama";22789839]Sellon mamu oli niin etevä ampuja ettei kukaan haavoittunut vaan kaikki uhrit kuolivat. Jäikös Sellon uhreilta lapsia?[/QUOTE]

Sen voinet tarkistaa lööpeistä.
 
"niin"
Oltiin viime uudeksi vuodeksi menossa ystävän luo Pitäjänmäkeen. Puistatti, että oltaisi saatettu sopia, että mennään yhdessä Selloon kauppaan, se kun on siinä lähellä.
Eniten jotenkin puistatti se aika, kun odotettiin tietoa tekijästä ja kiinni jäämisestä. On tuollainen vaan täällä vielä pelottava ja kauhea tilanne, ei olla onneksi niihin turruttu.
Olen muuten ollut lähellä juuri kun Helsingissä pamahti se autopommi, joka osottautui tilatuksi. Muistan koko ikäni, miten soitin töihin, että myöhästyn, kun en pääse Kampissa metroon, autopommi on rajahtänyt ja työkaverit kettuili, että keksi edes parempi selitys..
 
En asu lähelläkään, eikä ollut ketään tuttujakaan lähimain, mutta kosketti silti. Olin töissä kun kuulin radiosta tuosta ammuskelusta, ja kyllä se aika hiljaiseksi veti...
Kyllä se varmasti kosketti kaikkia kellä on tunnepuoli kunnossa... Mä huomasin sinä päivänä, kuinka tärkeä olen monelle ihmiselle koska moni sukulainen ja tuttu ympäri Suomea soitti tai viestitti mulle että olenko kunnossa. Kaikki kun tietävät että Sellossa tulee käytyä paljon, joskus jopa liikaakin :)
 
[QUOTE="vieras";22789758]Ihme koohotusta ko ampumisesta. Mamuhan tappoi vain tietyt henkilöt ja muut olivat täysin turvassa.[/QUOTE]

No tuskinpa siinä tilanteessa kun ammuskelu alkaa ihmiset sitä tiesivät. Ja siellä oli todella paljon lapsia paikalla, ei ole varmaan mikään ihanteellinen vaihtoehto että lapsi näkee ammutun ihmisen? Joten turvassa ei kyllä kukaan siellä paikallaolleista ollut!
 
Turhuutta
Mitä moisesta asiasta vouhottamaan? Missä olit....typerämpääkin tyerämpi aloitus. Näitähän voisi samanlaisia juttuja aloitella vaikka mistä jutuista. Tulikos mieleen faktan ohjelmistosta???
 
Sellon Prismassa mekin yleensä käydään. Oltiin myös menossa silloin vuosi sitten. Onneksi satuin netistä lukemaan, että Sellossa on ammuskeltu ja ampujaa etsitään. Ei sitten menty. Hyvä ystäväni on töissä Prismassa, joten kauhulla seurasin uutisia. Ja useat ystävämme asuvat lähistöllä ja käyvät ostoksilla Prismassa. Oli huoli myös heidän puolestaan.
 

Yhteistyössä