Vuosi erossa lapsesta ja miehestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lasta käy sääliksi;23995096:
No lapsen näkökulmasta asia on näin. On varmaan silloinkin, jos äiti ja isä eroaa ja toista vanhempaa näkee esim joka toinen viikonloppu. Kyllä se voi lapsesta tuntua hylkäämiseltä, koska ei hän ymmärrä aikuisten asioita. Tässä ap:n tapauksessa lapsi näkisi vanhempaana vielä harvemmin, joten todellakin säälin lasta. Toisaalta, jos raha on kaikkein tärkein, niin ehkä lapsi ei sittenkään menetä mitään :(

Riippuu lapsesta. Mä olen varma, että oma alle kouluikäiseni eli 5½ v ei kokisi hylkäämisenä sitä, jos jompikumpi meistä vanhemmista lähtisi ulkomaille töihin ja nähtäisiin lasta 2 kuukauden välein & muuten soiteltaisiin ja juteltaisiin netissä. Ikävä tulisi juu, mutta ikävä ei ole minusta paha tunne joka pitäisi kitkeä pois elämästä, ja lapset ymmärtävät paljon asioita jos ne selitetään heille rehellisesti.

Mitä "raha on kaikkein tärkein"- hokemaan tulee niin olen huomannut että siitä jauhavilla ihmisillä ei yleensä ole uraa jota luoda. Siksi on helppo arvostella niitä joilla on, ja jotka joutuvat tekemään tietynlaisia valintoja elämässään uran ja perhe-elämän yhdistämiseksi.

Vaikea on mennä arvostelemaan toisten valintoja. Itse en voisi kuvitellakkaan olevani lapsestani erossa noin pitkää aikaa. 5-vuotiaalleni olisi myös aivan liian kova paikka.

No ihan normaalilla empatia- ja kiintymyskyvyllä varustettu ihminen ei moisiin hommiin lähde, joten en usko lapsen paljonkaan menettävän. Muuta kuin ne vapaapäivänsä mitä hänellä nyt on. Yksinhuoltajan lapselle päivähoito on tietysti korvaamaton.

Lapsettomille rt-hommat voivat olla ok, mutta perheelliselle ihmiselle niin naiselle kuin miehelle en pidä moista työtä sopivana. Saati sitä, että jättää lapsensa. Varhaislapsuus kestää vain muutaman vuoden eikä ole vanhemmalta liikaa vaadittu olla läsnä.

Riippuu lapsesta. Mä olen varma, että oma alle kouluikäiseni eli 5½ v ei kokisi hylkäämisenä sitä, jos jompikumpi meistä vanhemmista lähtisi ulkomaille töihin ja nähtäisiin lasta 2 kuukauden välein & muuten soiteltaisiin ja juteltaisiin netissä. Ikävä tulisi juu, mutta ikävä ei ole minusta paha tunne joka pitäisi kitkeä pois elämästä, ja lapset ymmärtävät paljon asioita jos ne selitetään heille rehellisesti.

Mitä "raha on kaikkein tärkein"- hokemaan tulee niin olen huomannut että siitä jauhavilla ihmisillä ei yleensä ole uraa jota luoda. Siksi on helppo arvostella niitä joilla on, ja jotka joutuvat tekemään tietynlaisia valintoja elämässään uran ja perhe-elämän yhdistämiseksi.

No en kyllä kutsuisi ap:n työtä uraksi.

[QUOTE="kaisa";23995137]mut toisaalta 2 vk aikaa äidin kanssa ni onhan sekin luksusta eli 1½kk erossa[/QUOTE]

Paljo sulla on matikka, kyllä ne lomat ovat kahden kuukauden päästä suunnilleen siitä kun sinne on menty takasin.

Jos parin kuukauden välein käyt kotona ja isä on turvallinen niin hienoa! Perheesi on varmasti ylpeä kun käyt tienaamassa paljon rahaa noin tärkeässä työssä. (Sitä kyllä miettisin itse, että miten turvallinen työ mahtaa olla, ettei vaan käy mitään ikävää ja perhe jää äidittömäksi.)

Minkä ikäinen lapsi on kyseessä?

Meinaan mun mielestä on kaamea ajatus. Ensinnäkin, oletko huomannut, että niitä rauhanturvaajia myös KUOLEE siellä keikalla. siinähän mennään SOTAAN. Jonkun toisen joutavaan sotaan.

Joskus 80-luvulla se oli leppoisa keikka - ei enää.

Ja ne lapset ON vain kerran pieniä. Miksi ajattelet, että se sota (ja raha) ei voi odottaa, mutta sun lapsi voi? Teet muuten siitä sitten isin lapsen, se ei tule enää koskaan sulle niin läheiseksi.
Niin, että teininäkin kertoisi murheensa... (arvaa mistä tiedän? nim. mummo on ainoa johon luotan)

[QUOTE="vieras";23995224]
Meinaan mun mielestä on kaamea ajatus. Ensinnäkin, oletko huomannut, että niitä rauhanturvaajia myös KUOLEE siellä keikalla. siinähän mennään SOTAAN. Jonkun toisen joutavaan sotaan.

[/QUOTE]

Uskoisin että näin ennenkin rt-reissussa olleena tiedän nämä riskit paremmin kuin sinä.

[QUOTE="vieras";23995224]Minkä ikäinen lapsi on kyseessä?

Joskus 80-luvulla se oli leppoisa keikka - ei enää.

Ja ne lapset ON vain kerran pieniä. Miksi ajattelet, että se sota (ja raha) ei voi odottaa, mutta sun lapsi voi? Teet muuten siitä sitten isin lapsen, se ei tule enää koskaan sulle niin läheiseksi.
Niin, että teininäkin kertoisi murheensa... (arvaa mistä tiedän? nim. mummo on ainoa johon luotan)[/QUOTE]

Ei se raha nyt niin hyvä ole, että sinne lähtisi huvikseen, jos ei ole kutsumusta. Serkkuni on tehnyt noita keikkoja, vaikka on pieniä lapsia. Se on niiden omienkin lasten tulevaisuuden takia!

[QUOTE="meikä";23995143]Rahapuoleen sanoisin että vuoden uhraus on pieni hinta maksaa siitä ettei loppuelämän aikana ole rahahuolia. Jää rahaa ostaa sille lapselle vaikka leluja ;)[/QUOTE]

Mä kun olen kuvitellu, ettei tommoisia ihmisiä ole oikeesti olemassa, jotka tosissaan uskoo että on ihan ok vaihtaa vanhempi leluihin. Luulin, että niitä leluvuoria ostetaan vain syyllisyydentunnosta. Ja miksi just tämmöiset ihmiset, joilla ei ole suhteellisuudentajun häivääkään, ovat mielestään vielä vitsikkäitä? Vai oliko vitsi nyt niin ironinen, että multa loppui taju kesken?

[QUOTE="vieras";23995319]
Luovu ennemmin turhasta kulutuksesta.[/QUOTE]

Ihmeellisiä johtopäätöksiä vedät. Miksi meillä harrastettaisiin turhaa kulutusta? Vedit tuon johtopäätöksen siitä että haluan turvata koko perheen taloudellisen hyvinvoinnin loppuelämän ajaksi :D loogista?

Ainut mitä kommentoin on se että ainakaan parisuhdeongelmia ei saisi sellaisessa suhteessa olla jossa toinen lähtee RT hommiin tai muuten ulkomaankomennukselle. Ne kun tuppaavat sellaisessa tilanteessa yleensä kärjistymään. Ongelmia ei pääse pakoon lähtemällä pois kotoa pitkäksi aikaa.

Muuten toivotan hyvää RT komennusta. :)

[QUOTE="vieras";23995841]Ainut mitä kommentoin on se että ainakaan parisuhdeongelmia ei saisi sellaisessa suhteessa olla jossa toinen lähtee RT hommiin tai muuten ulkomaankomennukselle. Ne kun tuppaavat sellaisessa tilanteessa yleensä kärjistymään. Ongelmia ei pääse pakoon lähtemällä pois kotoa pitkäksi aikaa.

Muuten toivotan hyvää RT komennusta. :)[/QUOTE]

Kiitos vaan :)

Onneksi meillä ei ongelmia ole, mies tukee täysin ja onhan sekin reissunsa tehnyt, tietää mikä meno siellä on niin ei tule yllätyksiä kellekään kuinka homma toimii.

Yhteistyössä