Vuorotyön mahdollisuus yksinhuoltajalla?? APUJA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sellanen se
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sellanen se

Vieras
heip.

Olen yksinhuoltaja, minulla on 1 lapsi, jolla on päivähoitopaikka päiväkodissa, jossa on myös iltahoitoa. Nyt mietinkin, voinko lisäksi hakea lapselle paikkaa päivähoidosta, johon saisi myös viikonloppuisin viedä lapsen hoitoon? Vai tarvitseeko minun luopua nykyisestä päivähoitopaikasta kokonaan ja hakea lapselle vuoropäiväkotipaikkaa?
Siis on mietintäasteella sellainen mahdollisuus, että tekisin työtä, jota tehdään myös viikonloppuisin ja mietin onko se edes minulle mahdollista.

Kannattaa kysellä päivähoidosta teidän kunnassa, miten se teillä toimii. Joissain paikoissa on mahdollista pitää hoidossa tutussa päiväkodissa ja sitten vain viikonloppuisin käyttää vuoropäiväkodin hoitoa. Toisaalta hyvä miettiä, mikä on lapselle parasta l. onko hänen helpompi olla aina samassa paikassa hoidossa.

Kokemukseni mukaan päivähoitoikäisen kanssa yksinhuoltajan vuorotyö onnistuu vielä kohtuullisen hyvin. Ongelmat tulee eteen koulun alettua, kun silloin kunnalla ei ole enää velvollisuutta hoitaa iltaisin/viikonloppuisin ja lapsi on vielä kovin pieni olemaan iltoja/öitä/viikonloppuja yksin.

Kiitos vastauksista.
Oon niin tykännyt tuosta nykyisestä päiväkodista, en siksi haluaisi siitä luopua. Ja kyseessä olisi siis sellanen työ, jossa viikonloppuvuoroja olisi vain silloin tällöin.
Ja mäkään en kyllä rupeisi 3-vuorotyöhön, menisi liian rankaksi lapselle ja itselle, mutta 2-vuorotyö sopii mun mielestä ihan hyvin yksinhuoltajallekin.

Yhteistyössä