Mitä tekisittä tässä tilanteessa (lasten hoito järjestelyt)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äh

Vieras
4-v lapseni on "virikehoidossa" päiväkodissa 5h/2pv viikossa pk:ssa jonne ei oteta kuin yli 3-vuotiaita. Itse olen 2,5v:n ja 6kk ikäsen vauvan kanssa kotona. Syksyllä lähden jatkamaan keskenjääneitä opintojani (jos en jatka, koulu jää siihen) ja kaikki lapset menevät hoitoon.
Mikähän olisi paras hoitomuoto tällöin? Esikoinen viihtyy päikyssään erinomaisesti ja on saanut sieltä kavereita. Ei haluttas vaihtaa häntä eri paikkaan. On ollu häneen tosi myönteine vaikutus tuolla pk:ssa käymisellä. Nuorimmaisen taas haluaisin pph:lle kodinominaisuuden vuoksi. Mutta onko järkevää viedä lapsia kuitenkaan eripaikkoihin. Onko se pitemmänpäälle tosi raskasta? En tiiä... Antakaapa ajatuksia? Mahdollisuus ois hakea paikkaa myös pieneen pk:hon, johon otetaan 1-vuotiaitakin. Eli sinne pääsis sit kaikki. (pk:ssa yksi 12 lapsen ryhmä alle 3-vuotiaille ja yksi 3-5-vuotiaille)

Mä olen kahteen paikkaan kuskannut jo vuoden verran, siihen menee aamulla ehkä vartin verran ylimääräistä aikaa, en ole katunut ratkaisua. :) Mutta ehkä lapsilla olisi turvallisin olo samassa ryhmässä, kun ovat noin pieniä.

Kaksi isointa samaan päikkyyn ja nuorin pph:lle. Ainakin jos pystytte viemiset ja hakemiset sumplimaan.
Voi sen 1-v:n laittaa päiväkotiinkin, jos on ees suht reipas ja osaa vaikka jo kävellä, ettei ihan jää muiden jalkoihin.

Mulla oli aikanaan pienempi pph:lla ja isompi pk:ssa, olivat molemmat paikat ihan työmatkan varrella joten viennistä/noudosta ei tullut mitään ongelmaa.
Mä olin tosi tyytyväinen tähän ratkaisuun ja tekisin saman uudestaan jos olis ajankohtaista.
Jos matkaa on paljon ja joudut ajelemaan ees taas niin se tietty vähän mutkistaa.

Tuo esikoinen varmaan kaipaa ikäistään seuraaa kovasti siellä pph:lla.
Jos lapset ovat parissa paikassa, niin hoitoajoissa kannattaa ottaa huomioon, että sinne jälkimmäiseen paikkaan ei välttämättä ehdi kovin nopeasti, edellisessä menee aikaa joskus reilustikin, jos vaikka joutuu pukemaan lapsia tai käyttämään vessassa juuri kun pitäisi lähteä. Meillä on kuskattu kahteen paikkaan toisen eskarin takia.

Riippuu välimatkoista... jos välimatkat ei pitkiä, niin tuskin väliä vaikka veisi kahteen eri paikkaan, jos siis kulkeminen helppoa. Jos taas välimatkat pitkiä tai muusta syystä kulkeminen hankalaa (esim.julkisilla), niin veisin samaan.

Mä laittaisin isommat päiväkotiin ja pienimmän pph:lle. Toinen vaihtoehto on hakea molemmat pienet pph:lle
Jos siirrät 4v toiseen päiväkotiin niin joutuuko hän taas siitä vuodenkuluttua siirtymään toiseen eskariin? Ajattelisin myös tätä ettei isommalle tulisi joka vuosi muutosta. .

Yhteistyössä