Vuorotyöläiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuinka helposti vuorotyöhön tottuu? Mikä vuoro on mukavin, entä ei mukavin? Itse luulisin tottuvani helposti aamu- ja yövuoroon, mutta iltavuoro tuottaa mulle varmaan vaikeuksia. Mulla alkaa työt, joissa työvuorot ovat 6-14, 14-22 ja 22-6.

Minä olen tehnyt kauan vuorotyötä, kohta 20 vuotta. Alussa ei ollut yövuoroja. Pidän eniten yövuoroista, minulla on niitä 1-3 peräkkäin. Minulla on myös erilaisia päivävuoroja, kaikkiaan erilaisia vuoroja on varmaan 15. Vähiten pidän aamuvuoroista, koska nukun huonosti koko yön, jos on varhainen aamuvuoro.

Meneekös sun vuorot säännöllisesti ?
Mä teen kolmivuorotyötä, 7-15 15-13 23-07 ja mulle taas ilta/yö on helpoimmat.. no onneks noita aamuja on vähän.. siis ei säännöllistä rytmitystä vaan vuorot on ihan sekasin...
esim. tää viikko 23-7, 23-7 ,vp, vp ,7-15, 15-23, 23-07

Mä olen tehnyt noin 15v epäsäännöllistä vuorotyötä. ennen tykkäsin kovasti iltavuoroista, mutta nykyään kun on lapsia tuntuivat rankoilta, kun ei koskaan ehtinyt touhut lasten kanssa.

Nykyään kokeilen pelkää aamuvuoroa ja tuntuu tosi rankalta kauankohan menee ennen kuin sopeutuu. Hyviä pyuolia siinä että perheen yhteinen vapaa aika lisääntyi.

Mä teen kolmivuorotyötä, aamuvuoro 7-15, iltavuoro joko 12-20 tai 13.15-21.30 ja yövuoro 21.15-7.15..
itse tykkään kaikista näistä vuoroista, on mukavaa kun vuorot vaihtuu.. toisinaan on mukava tehdä aamuvuoroja kun pääsee niin aikasin kotiin, mutta toisaalta iltavuoroon on mukava mennä kun saa aamulla puuhailla rauhassa pojan kanssa ennen töihin lähtöä.. Yövuorot on kai vähiten mun mieleeni.. mutta toisaalta yövuoroissakin on hyvät puolensa, -niitä seuraa aina pari vapaapäivää :whistle:

Mä teen epäsäännöllistä vuorotyötä, jossa aamuvuorot on 7-15 iltavuorot, 15-23 ja yövuorot 21-07. Mä olen siirtynyt tätä nykyä tekemään pelkkää ilta- ja yövuoroa, kun noi aamuvuorot on niin heikosti palkattuja ja mä olen yybersurkee aamuherääjä.