vuorotyö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ppp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

ppp

Vieras
Kaipailisin hieman ajatuksia ja mielipiteitä. Teen vuorotyötä vuoroviikoin 6-14 ja ilta 13-21. Tekee kovin pahaa kun en näe lapsia joka toinen vko iltaisin. Miehellä työ 8-16 ja on siis lasten kanssa kotona illat. Nyt kun lapset on tarhassa vien heidät n klo 10 tarhaan eli meillä on aamu aikaa. He hakevat minut töistä klo 21 ja olemme kotona miltein heti. Yhdessä nukutamme lapset. Olen miettinyt että kärsivätkö lapset tästä....harvemmin he kyseleevät minua iltaisin kun olen töissä eli kivaa heillä on isin kanssa. Lapset 5, 3 ja 13

En minä näe tuossa mitään ongelmaa. Itse olen aina tehnyt epäsäännöllistä kolmivuoroa ja ollut kotona ja töissä miten milloinkin. Mieheni on osannut hoitaa lapsemme ihan yhtä hyvin. Lapset eivät ikinä kysele, milloin menen töihin tms, eivät ole asiaa ongelmana pitäneet.

Ammatinvalintakysymys; itse en pystynyt vuorotöihin edes ennen lapsia, kun se rajoitti niin paljon sosiaalisia suhteitani ja aikaani mieheni kanssa. Sen takia hankkiuduin toiselle alalle kokonaan, missä vuorotyön tekemisen riski on äärettömän pieni.

[QUOTE="ihmettelen";30487087]Miksi viet lapset jo klo 10 tarhaan vaikka työsi alkavat 13?[/QUOTE]

Meilläkin on vietävä lapset viimeistään lounaalle klo 11 aikoihin, vaikka iltavuoroni alkaa vasta kahdelta.

Itse en pystyisi säännölliseen vuorotyöhön, epäsäännöllinen sopii minulle paremmin. On arkivapaita ja sekaisin iltaa, aamua ja välivuoroa. Lapsilla lyhyemmät hoitoviikot ja vain yksi 7.30-16.30 päivä viikossa, loput lyhyitä :)

Meilläkin on vietävä lapset viimeistään lounaalle klo 11 aikoihin, vaikka iltavuoroni alkaa vasta kahdelta.

Erilaisia sääntöjä päiväkodeissa ilmeisesti. Meillä lapsen saa onneksi viedä juuri silloin kun tahtoo. Teen epäsäännöilistä vuorotyötä ja vuoroni voi olkaa milloin vain klo 5 -16 välillä ja olisi kyllä typerää jo aamusta viedä lasta jos vuoro alkaa iltapäivällä.

[QUOTE="ihmettelen";30487182]Erilaisia sääntöjä päiväkodeissa ilmeisesti. Meillä lapsen saa onneksi viedä juuri silloin kun tahtoo. Teen epäsäännöilistä vuorotyötä ja vuoroni voi olkaa milloin vain klo 5 -16 välillä ja olisi kyllä typerää jo aamusta viedä lasta jos vuoro alkaa iltapäivällä.[/QUOTE]

Noh, eipäs nyt kärjistetä. Lapset ovat pk:lla 11 maissa (ehkä siis vähän jälkeen) ja töihin olisi joka tapauksessa lähdettävä kotoa klo 13.30 ja klo 13, jos pitää lapset viedä. Siinä on vain pari tuntia välissä, ei suinkaan "aamusta viedään ja vasta iltapäivällä töihin" :D
Tuon parituntisenkin käytän kyllä surutta hyödykseni ja opiskelen sen ajan. Tapahtuuhan sitä hurjat 1-2krt viikossa :)

Nukkariaikaan ei sovi viedä, eli siis klo 12-14 välillä. Sama kai sitten viedä lounaalle jo sinne, eikä suoraan petiin.

Yhteistyössä