S
sijainen
Vieras
Olen aloittamassa muutaman viikon päästä vuorotteluvapaan sijaisena. Olen kuitenkin jo nyt töissä tuolla samaisessa paikassa. Homma on järjestetty niin, että ilmoittaudun yhdeksi perjantaipäiväksi työttömäksi. Täytyykö minun työttömäksi ilmoittautuessani käydä henkilökohtaisesti työkkärissä ja esittää edellinen työtodistukseni? Olen suunnittelemassa ulkomaan matkaa äkkilähdöllä (olen pyytänyt palkatonta vapaata ja minulle on se myönnetty) ja ajattelinkin, että olisiko mahdollista ilmoittautua työkkäriin jo etukäteen, jotta voisin olla matkoilla tuon työttömyyspäiväni yli sunnuntaihin saakka (vuorotteluvapaan sijaisuus alkaa siis maanantaina)?
Tavallisesti työttömäksi jäädessähän työttömäksi työnhakijaksi voi ilmoittautua jo etukäteen, mutta muuttaako tällainen yhdenpäivän näennäinen työttömyys jotenkin asiaa? En tiedä osasinko selittää... Haluaisin siis vain tietää, täytyykö minun olla Suomessa tuona yhtenä työttömyyspäivänäni ilmoittautumassa työkkäriin.
Tavallisesti työttömäksi jäädessähän työttömäksi työnhakijaksi voi ilmoittautua jo etukäteen, mutta muuttaako tällainen yhdenpäivän näennäinen työttömyys jotenkin asiaa? En tiedä osasinko selittää... Haluaisin siis vain tietää, täytyykö minun olla Suomessa tuona yhtenä työttömyyspäivänäni ilmoittautumassa työkkäriin.