T
Työnhakija
Vieras
Nyt olis aika etsiä itselle töitä, mutta mulla ei ole minkäänlaista kokemusta työkkärin toiminnasta. Tähän saakka olen aina joko opiskellut tai ollut kesätöissä/määräaikaisissa työsuhteissa, eikä minun ole tarvinut olla työkkärin asiakkaana kertaakaan. Nyt minun pitäisi kuitenkin ilmoittautua työnhakijaksi ja pohdinkin tässä pitäisikö sitä varten varata aika työkkäriin (tarvitseeko varata, vai onko siellä käytössä joku vuorolappusysteemi..?) vai onnistuuko työnhakijaksi ilmoittautuminen sähköisesti? Varmaan ihan tämän tietämättömyyteni vuoksi olis varmaan parasta käydä ihan paikan päällä..
Mitä työkkärissä käytännössä käydään läpi tällaisessa tilanteessa ja onko mitään kokemuksia siitä, kuinka nopeasti työkkärin kautta mahdollisesti voisi työllistyä johonkin suuntaan?
Sitten päivähoito-oikeudesta. Jos en saa työtä ennen kuin lapseni päivähoito alkaa, niin katsotaanko esim. työkkärin kautta järjestettävä työvoimakoulutus riittäväksi perusteeksi päivähoitosopimuksen jatkamiseksi? Käsittääkseni työkkäri siis tarjoaakin jotain pientä koulutusta työnhakijoille?
Mitä työkkärissä käytännössä käydään läpi tällaisessa tilanteessa ja onko mitään kokemuksia siitä, kuinka nopeasti työkkärin kautta mahdollisesti voisi työllistyä johonkin suuntaan?
Sitten päivähoito-oikeudesta. Jos en saa työtä ennen kuin lapseni päivähoito alkaa, niin katsotaanko esim. työkkärin kautta järjestettävä työvoimakoulutus riittäväksi perusteeksi päivähoitosopimuksen jatkamiseksi? Käsittääkseni työkkäri siis tarjoaakin jotain pientä koulutusta työnhakijoille?