VUOROHOITO

Mitä tarvii itse varata vuorohoitoon meneville reilu kaksvuotiaille lapsille (kaksoset)?
Vaatteet on selvät, mutta muuten, hammasharjaa yms.?
:/ :/ :/
Meiltä lähtee myös n. vuoden ikänen tyttö myöskin.
On tosi epätietonen olo.... :\| :\|
 
Jos lapsi on päiväkodissa yötä, silloin oma hammasharja ja tahna. Jos teilllä on tapana antaa xylitolia ruoan jälkeen, niin omat mukaan (näin ainakin meillä päiväkodissa). Ja jos vaippoja käytätte, niin tietty nekin mukaan. Vaihtovaatteita riittävästi. Meillä saa lapsella olla mukana sellanen oma lelu, joka on kotona esim. unikaverina. Joku vaan mistä lapsi tykkää, joka tuo turvaa, kun ikävä iskee. Siinä ne kai tärkeimmät, lisätkää jos jotain unohtui.
 
Vuorohoito/vuoropäiväkoti. Meillä kummallakin on vuorotyöt, joten lapset joutuvat olemaan hoidossa miten sattuu (aamu, päivä, ilta, yö).
Onneksi on vielä pari kuukautta aikaa, tottua ajatukseen...
 
minkä ikäisiä lapsia, meillä kans molemmat tekee vuoro työtä.olen nyt kylläkin äitiyslomalla mutta tulevaisuutta ajatellen kun tästä töihin lähtee muutaman vuoden päästä. on kolme lasta, koululaisille ei kuulu hoitopaikka. kun molemmat vanhemmat on joko illassa tai yössä niin mietin vaan että, miten ne pienet koululaiset pärjää kotona.
 
HUOM
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 22:42 lilli kirjoitti:
minkä ikäisiä lapsia, meillä kans molemmat tekee vuoro työtä.olen nyt kylläkin äitiyslomalla mutta tulevaisuutta ajatellen kun tästä töihin lähtee muutaman vuoden päästä. on kolme lasta, koululaisille ei kuulu hoitopaikka. kun molemmat vanhemmat on joko illassa tai yössä niin mietin vaan että, miten ne pienet koululaiset pärjää kotona.
Ethän sinä saa lastensuojelulakiin vedoten edes jättää lasta yksin kotiin myöhäis illalla etkä yöksi!!!!!!!!

Se on vaan hankittava hoitaja/hoitopaikka ihan itse tai vaihdettava ns. tavallisiin työaikoihin.
 
Meillä on kaksospojat n.2v1kk ja tyttö n. 10kk. Sitten, kun hoitoon menevät ovat 2v4kk ja n. 1v1kk.
Miehellä on kolmivuorotyö, itse olen ravintolassa eli kait se on jotain kaks-ja kolmivuorotyön välistä. Meillä on kyllä ollut mummojen kanssa puhetta, että jos joutuisivat parin tunnin takia mennä hoitoon, niin sitten joku tulee siksi aikaa meille. Onneksi on tätä lähiverkostoa sen verran.
Halutaan myös senkin takia lapset hoitoon, että tottuvat olemaan muidenkin lasten kanssa. Olisi kyllä myös mahdollista, että toinen mummo hoitaisi... ;) ;) ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 10:00 MAMI78 kirjoitti:
Vuorohoito/vuoropäiväkoti. Meillä kummallakin on vuorotyöt, joten lapset joutuvat olemaan hoidossa miten sattuu (aamu, päivä, ilta, yö).
Onneksi on vielä pari kuukautta aikaa, tottua ajatukseen...
Meillä kans 2kk:n päästä lapset menevät vuorohoitoon! Tai paikkaahan ei vielä olla saatu, haettu kyllä. Hurjaltahan se tuntuu, kun lapset ovat "yötä päivää" hoidossa, vaan ei voi mitään.. pakko se on töihinkin mennä.
Itsellä myös mietinnässä, että pitääköhän sitä "koko omaisuus" hoitoon laittaa mukaan, kun sinne esim illalla menevät, ja vasta seuraavana iltapäivänä kotiin tulevat. Ja sukulaisiakaan ei ole lähellä auttamassa. :'(
Noh.. eiköhän kaikki tavat ja tavaramäärät ole kesään mennessä jo selvinneet.. ;)
 
Eipä meilläkään ole vielä "virallista" paikkaa. Pienellä paikkakunnalla asutaan, vain yksi vuorohoitopaikka... Kyllähän ne kaikki aikanaan selviää. Kuitenkin, kun kolme on lähdössä, olisi kiva ostaa vähitellen, jos jotain sellasta tarvii...
 
Meidän kaupungissa tulee hammasharja ja tahna talosta. Purkat itse. Yövaatteet ja vaihtovaatetta, ulkoiluvarusteet, unikaverit ja jos on jotain muita rituaaleja esim. rätti, tutti. Sitten tietysti päivä kohtaiset tapahtumat esim. luistelu, hiihto, uimahalli, niin niihin kuuluvat välineet. Meillä saa myös vuuoropäiväkodissa vuorohoitoa eka ja tokaluokkalaiset. Kannattaa selvittää oman kunnan käytännöt kuten huomaat vaihtelevat kovasti kunnittain.
 

Yhteistyössä