Vuokratyötä tehneet, kiitos jos saan apua:)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Noora"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Noora"

Vieras
Olen ollut 5 kk vuoratyösuhteessa eräässä yrityksessä. Minulla on työtä jäljellä 2 kk. Jos lopetan työni ennen sitä joudun ilmeisesti maksamaan kahden kk:n palkan vuokratyöyhtiölle. Tämä sääntö tulee voimaan työsopimuksen mukaan 4 kk:n jälkeen.
Nyt minulla olisi mahdollisuus saada vakituinen työpaikka eräästä toisesta yrityksestä, mutta työ alkaisi jo viikon sisällä.

Nykyisessä yrityksessä en viihdy hyvin työilmapiirin takia ja en ole varma vakinaistetaanko minut vai ei 2 kk:n kuluttua heidän omille "kirjoilleen". He kuulemma "katsovat" tämän määräajan loppuun ja eivät ole varmoja asiasta olenko tarpeeksi hyvä. Mitä teen? Olenko ajan loppuun vaikka eivät jatkaisikaan työtäni 2 kk:n jälkeen vai otanko vakituisen työpaikan vastaan ja maksan "sakot" vuokratyöfirmalle? Onko kellään kokemusta kuinka paljon joutui maksamaan vuokrafirmalle?

Nykyisessä työpaikassa varmaan hermostuttaisiin minuun jos joutuvat opettamaan uuden työntekijän tilalleni. Vuokrafirmassakaan ei varmasti tykätä asiasta. Ajattelenko itseäni vai mitä teen? Onko kokemusta onko kuukausipalkka jonka joutuu sakkona maksamaan koko summa eli 1,9 kertaa kk palkkani vai vain se määrä mitä mulle on maksettu? Kiitos tuhannesti jos joku voi auttaa minua. Olen todella hermona:)

Kyllä tuossa tilanteessa se oman vakinaisen työn saaminen ajaisi minulla ohi vuokratyöfirman edun ohi. Ota se sopimus mukaasi ja mene esim. työkkäriin jos pääset työaikojesi puolesta tai soita sinne. Heillä pitäisi löytyä joku joka osaa neuvoa työntekijöiden oikeuksissa tai ainakin osaavat sanoa minne kääntyä. Tuo "sakkopalkan" maksaminen ei oikein kuulosta asialliselta toiminnalta minusta.

Soitin liittoon, mutta heidän mielestään työsopimus on sopimus eli pitää hoitaa loppuun. Eivät halua ottaa kantaa vuokratyöfirmojen sääntöihin koska ne omanlaisia. Onko jollakin teistä vielä kokemuksia vastaavanlaisesta jutusta, kiitos jos vastaatte vielä:)

:O oletko ymmärtänyt varmasti oikein tuon sakkoasian.
En ole kuullutkaan ennen tuollaisesta. Johonkin juristiin tai muuhun asian tuntevaan äkkiä yhteys.

Onnea uudesta työpaikasta. tietenkin otat sen vastaan, mutta mahdollisimman fiksusti.
Niin, siinä liittoon liittymisessäkin voisi olla itua...

[QUOTE="alkup";24213179]Soitin liittoon, mutta heidän mielestään työsopimus on sopimus eli pitää hoitaa loppuun. Eivät halua ottaa kantaa vuokratyöfirmojen sääntöihin koska ne omanlaisia. Onko jollakin teistä vielä kokemuksia vastaavanlaisesta jutusta, kiitos jos vastaatte vielä:)[/QUOTE]

No kysy siltä jonka kanssa olet sopimuksen tehnyt ellei sopimuksessa sanota sakon määrää.

Kuulun liittoon ja Henkilöstövuokrausfirman työsopimuksessa lukee, että joudun maksamaan 2 kk:n palkan. Työtä sitoutuu tekemään tilaajafirman tarpeen mukaan aina pätkäsopimukset loppuun. Kyselen on vaan kiire tällä asialla kun pitää tehdä päätös työn vastaanottamisesta ja mun vaikea kysellä työkkäristä jne.. kun olen työssä siihen asti kun päätän mitä teen ja vaikea puhua näistä asioista muitten kuullen siellä, kiitos onnitteluista:) Help miten sanon tämän asian. Raivostuvat varmasti kuten tapana pikkuasioistakin;(

Sorry, en osaa auttaa - mutta kyllä periaatteessa kai juuri VUOKRAtyöfirmoilla luulis olevan vino pino uusia naamoja varastossa, juuri siksi, ettei se työnantaja jää ilman työntekijaää...
asian vierestä, ja onhan se tietenkin kauheaa, kun täytyy opettaa uudelle työt...mutta siis kahden kk.n palkka - - - - - - -

Jos nykyinen paikka, jossa työtä teet, on sellainen, että siellä raivotaan ja huudetaan työntekijöille eikä voida tehdä päätöksiä vaan roikotetaan henkilökuntaa ns. löysässä hirressä, niin eipä voi paljoa huonommaksi mennä muualla. Eli voisit toki kertoa nykyisellä työpaikallasi, että olet saanut tarjouksen vakipaikasta ja katsoa, ovatko valmiit tekemään sopimuksen saman tien jos haluaisit sinne jäädä, mutta jos he kieltäytyvät, sulkeutuu tämä ovi sinulta. Joka tapauksessa vaihtaisin itse paikkaa.

Kahden kuukauden palkka on paljon rahaa, mutta loppujen lopuksi aika vähän vakituisesta työpaikasta (olettaen siis, että vakituinen todella tarkoittaa vakituista vielä ensi vuonnakin).

Oletko kysynyt uudesta paikasta, onko sinun mahdollista aloittaa vasta nykyisen sopimuksesi päättymisen jälkeen?

Veikkaisin, että sopimusrikkomuksesta sovittu korvausmäärä on kuukausipalkka bruttona, ei nettona, eli käytännössä vie enemmän kuin kahden kuukauden tulosi.

Sopimusasiaa voit selvitellä myös sopimuksen rikkomisen jälkeenkin, mutta tee päätöksesi sen mukaan, että joudut maksamaan huonoimman mukaan. Onko sopimussakolle määrätty maksupäivää? Jos rikot sopimuksen, ota itsellesi ainakin yksi vapaapäivä työkkärissä käyntiin ym. asian selvittelyyn, eikös se samalla sakolla mene :D

Onko liitolla asianajajapalvelua? Omallani on, erillinen asianajofirma, jolta saa maksutta puhelinpalvelua. Eikös ne liitot juuri mainosta tarjoavansa apua työsuhteisiin liittyvissä asioissa... :/

Valitettavsti en osaa "oikeasti" auttaa sinua tässä, mutta toivon, että kaikki päättyy hyvin!

Kun on määräaikainen työsuhde niin se sitoo sekä työnantajaa että työntekijää. Jo laissa on olemassa peruste työnantajan saada korvauksia jos työntekijä rikkoo tuota sopimusta.

Tätä ei kovin moni tiedä taikka ei ole ymmärtänyt. Jos työsopimuksessasi erikseen vielä lukee tuo 2 kk niin silloin se kyllä pätee oikeudessakin. Eli jos vaan otat ja lähdet tuosta työpaikasta niin kyllä ne korvaukset maksettavaksesi tulee. Vuokrafirmat ovat siitä fittimäisiä että he pitävät siitä kiinni.

Suosittelen keskustelua pomon kanssa josko heillä joku olisi tilallesi ja päästäisivät sinut menemään.

Aattelin alottaa tällasen gallupin kun alko häiritsemään tuo suihinotto.
Eli miesystävä tässä viime viikolla avautui kun hänen mielestään teen sitä hänelle liian harvoin, ehkä kerran pari kuussa. Hän kertoi että kun exä antoi AINA sitä ennen yhdyntää, niin minä olen luonnollisesti outo.
Kuulemma "kaikki" naiset tekevät sitä oikein mielellään, vähintään joka toinen yhdyntäkerta :D

Haluan nyt pistää tämän gallupin pystyyn ja kysellä kuinka usein annatte miehellenne tätä nautintoa? Ja olenko muka outo kun itse en erikoisemmin tykkää siitä (en saa siitä mitään kiksejä)?
Ja sekstailemme suurinpiirtein joka tai joka toinen päivä, eli sinäänsähän annan tuota tosiaan aika harvoin, mutta kuitenkin...

suurinosa nykyisistä soppareista on määräaikaisia eivätkä ne sido sen enempää kuin muutkaan sopparit.. ellei sopimuksessa mainita asiasta. enpä oo itekään sakosta kuullut :O kerro asiasta sinne uuteen työpaikkaan jos osaavat auttaa, esim.myöhentaa aloitus ajankohtaa tai jtn..

Aattelin alottaa tällasen gallupin kun alko häiritsemään tuo suihinotto.
Eli miesystävä tässä viime viikolla avautui kun hänen mielestään teen sitä hänelle liian harvoin, ehkä kerran pari kuussa. Hän kertoi että kun exä antoi AINA sitä ennen yhdyntää, niin minä olen luonnollisesti outo.
Kuulemma "kaikki" naiset tekevät sitä oikein mielellään, vähintään joka toinen yhdyntäkerta :D

Haluan nyt pistää tämän gallupin pystyyn ja kysellä kuinka usein annatte miehellenne tätä nautintoa? Ja olenko muka outo kun itse en erikoisemmin tykkää siitä (en saa siitä mitään kiksejä)?
Ja sekstailemme suurinpiirtein joka tai joka toinen päivä, eli sinäänsähän annan tuota tosiaan aika harvoin, mutta kuitenkin...

:D olisko tässä sovellettuna ratkaisu ap:n ongelmaan? :D

Yhteistyössä