Vuokran jälkeen käteen 2800 €/kk

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
omaishoitajana ollut
Olipa ikävä lukea edellä olevaa kirjoitusta, jossa ei ollut ymmärrystä perheen tilanteeseen. Itsekin olen ollut yhden lapsen omaishoitaja. Sen vuoksi ymmärrän hyvin, että k.o. perheellä on vaikeuksia. Yhdessäkin hankalahoitoisessa erityislapsessa on tekemistä, joten voin kuvitella miten rankaksi tilanne menee, jos perheessä on kolme erityislasta, joista ilmeisesti kaksi on luokiteltu vaikeimmin vammaisiin.

Viime vuosina vammaisperheiden tilanne on heikentynyt merkittävästi. Esimerkiksi Kelan matkakorvaukset ovat heikentyneet merkittävästi. Kun perheessä on useampi kuljetusta tarvitseva lapsi, niin omavastuista kertyy vuoden mittaan iso summa.
Huoh..Et siis lukenut viestiäni vaan keksit itse. Kuvailun kuinka rankkaa meillä oli hoitaa syöpäsairasta lasta 24/7, eli tasan tarkkaan tiedän kuinka lapsen sairaus pahimmillaan voi olla ja myös sen omaishoitajuuden pahimmat puolet. Mitenkään en puhunut etteikö perheellä olisi raskasta. Puutuin heidän valitteluun nettotulonsiirroista, jotka ovat lähes keskituloisen nettopalkkaa, sekä valehteluun monista asioista ja vaikenemisiin monista eduista, joita he saavat. He tulivat lahjoituslistan kanssa julkisuuteen ahneina kerjäämään rahaa. Toimillaan vaan valitettavasti haittaavat oikeiden köyhien etujen ajamista ja muiden avuntarvisijoiden. Mikään elämän raskaus ei oikeuta valehteluun, ahneuteen, kiertämään veroja ja laiskuuteen.
 
vierailija
Kappas vaan... Jopas se leikkaus ja toipuminen kävi nopsaan... :D Ei ole enää tiedotetta, ettei oteta uusia tilauksia vastaan. :whistle: Eli pimee leipomo alko heti taas pyörimään, kun kohu hieman laantui. Yllättävää...
 
vierailija
Minä pienipalkkaisessa työssä, puolison brutto n. 900€ enemmän, mutta nettopalkassa eroa vain noin 300€ verrattuna minun nettoon. Kiitos korkeempien bruttotulojen, maksetaan lähes korkeinta päivähoitomaksua kahdesta lapsesta ja muutenkin kaikesta kovimman mukaan jos on tulorajaan perustuva maksu. Säästöön ei jää tällä hetkellä mitään, lapsilisätkin menee ruokakauppaan ja juuri ja juuri riittää tili ennen seuraavaa palkkaa. Ei puhettakaan että päästäisiin risteilyille tai ulkomaanmatkoille. Musta sellaiset ei ole köyhyyttä tai tiukkuutta nähnytkään, joilla on rahaa ostaa tarpeelliset ulkoilukamppeet lapsille joka kausi, käydä muutaman kerran vuodessa reissussa, ylläpitää lemmikkejä ja olla vielä hyvässä lihassa (ettei ruuastakaan ole näemmä pulaa ollut). En pidä meitäkään köyhinä missään tapauksessa, vaikka yllättävän menot sekoittaa pakan tällä hetkellä pariksi kuukaudeksi ja lomareissuja ei voi tehdä.
 

Yhteistyössä