Vuokralla asuvat?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti
Me asutaan vuokralla, ja ihan tyytyväisinä. Ei olla vakavasti edes harkittu asunnon ostoa vielä. Ensin pitää saada mun työkuviot selviksi. OKT-taloa ei ehkä haluta ollenkaan.

Vastakysymys: mikä itseisarvo omistusasunto muka on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Jos ei ole kallis vuokra.. Miksi ottaa 20vuoden laina ja maksaa sitä kieli vyön alla ja loppu tuloksena on pankilta kalliilla ostettu kämppä, joka vaatii täys remontin?

Edullinen vuokra, hyvä asuinpaikka, kiva omakotitalo, rahaa sijoittaa tuottavampiin kohteisiin kuin asunto, vapaus muuttaa koska haluaa, ei velkavankeutta.

Samat sanat. Asuntojen hinnat voivat laskea, joten ei saa omiaan pois.

Minä maksan mieluummin asuntolainaa vaikka 25 vuotta kuin vuokraa lopunikääni. 25 vuoden kuluttua minulla on kuitenkin omaisuutta jonka voin myydä ja lopettaa vaikka työnteon.
Mutta edelleenkin sulla on 25vuoden päästä täyttä remonttia vaille oleva kämppä. Siitä ei paljon saa.. Sen sijaan sen 25vuoden aikana minä olen voinut säästää vuokranmaksun jälkeen ylijäävällä osalla esim. ostamalla osakkeita, sen verran, että olen ollut jo muutaman vuoden poissa töistä.. B)
 
Asutaan vuokralla, kun ei saada siihen omaan asuntoon lainaan, vain mies töissä ja mulla pätkätöitä, näinä aikoina kun vaaditaan vakityöt molemmilta, ja mistäs sellasia sais kun sais edes töitä muutenkin
 
K
Mä ainakin tykkään asustella vuokralla, mikä sen helpompaa kun pirautta, että "jääkaappi hajos" ja uusi saapuu.. Ja ei mennyt rahaa sentin senttiä, omassa on kaikki ittellä laitettava ja korjattava. Ja toisakseen, nykyisellään kun ei tiedä kuin kauan työt kelläkin jatkuu, niin on ainakin asunnon puolesta helppo paikkakuntaakin vaihtaa, irtisanomisella selviää.. Kai meillä se helppous siis ratkaisee?
 
kahden lapsen yh minä myös
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
en saa lainaa näillä tuloilla ja yksinhuoltajana. siinäpä se syy sitten onkin.
Yksinhuoltajuus ei ainakaan minulla ole vaikuttanut mitenkään, eli tuloistasi olisi varmaan enemmän kiinni lainan saanti.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kahden lapsen yh minä myös:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
en saa lainaa näillä tuloilla ja yksinhuoltajana. siinäpä se syy sitten onkin.
Yksinhuoltajuus ei ainakaan minulla ole vaikuttanut mitenkään, eli tuloistasi olisi varmaan enemmän kiinni lainan saanti.
tulotpa hyvinkin. mutta jos on puoliso jolla tuloja niin omien tulojen ei tarvitse olla niin isot.
 

Yhteistyössä