Vuokralla asuvat?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Jaa-a, mitähän ne pankissa sanois, jos opiskelija menis hakkeen asuntolainaa :whistle:
Ne sanoi että 160 000 euroa onnistuu mainiosti :xmas:

Kävin meinaan opintolainaa hakemassa ja kysyin samalla tuosta asuntolainasta...mutta ei me olla vielä asuntolainaa ottamassa kuitenkaan. Ehkä sitten, kun mun valmistuminen on jo lähellä.
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Ei ole porvoosta Oulussa asun,en vain tajua kun vuokrat kalliit niin miksi ei lyhennä omaa asuntoa?
Koska samankokoisen & samalla alueella sijaitsevan samantasoisen asunnon lainanlyhennys, vastike yms olisivat kuussa useamman satasen enemmän kuin vuokra.

Koska vuokralla ei ole itse vastuussa mistään oikeastaan. Kun jääkaappi hajoaa, soitan huoltoyhtiöön ja saan uuden tilalle. Kun haluan uudet tapetit, soitan isännöitsijälle ja saan uudet tapetit. Kun muutan toiseen asuntoon, ei täydy murehtia vanhan myymisestä, eikä tarvitse itse rempata sitä uutta asuntoa vaan se tehdään valmiiksi. Tämä on erittäin huoletonta asumista :)
Paitsi että täällä päin on tapa että vuokralainen ihan itse remppaa jos haluaa jotakin rempata. :/ Tietty onhan se kiva kun joku muu maksaa, mutta itse joutuu lattiat tai tapetit laittamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
:LOL:

Koska 20- ja 22-vuotiaille yh:ille ei jostain syystä myönnetä 300 000 - 400 000 ? asuntolainoja...
apua mikä lainamäärä. Pakkoko sen noin mahdoton on ollakkaan?
No kyllä varmaan 200 000 ? sais ihan ok jos vaa mulle ja lapsosille, mutta tuota sen alta ei riitä ;)

Mieluummin asun siistissä ja hyvällä paikalla sijaitsevassa 4h+keittiö/94m2 ku jossaki 25 neliön "remppamiehen unelma" yksiössä "slummissa"...
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Jaa-a, mitähän ne pankissa sanois, jos opiskelija menis hakkeen asuntolainaa :whistle:
Ne sanoi että 160 000 euroa onnistuu mainiosti :xmas:

Kävin meinaan opintolainaa hakemassa ja kysyin samalla tuosta asuntolainasta...mutta ei me olla vielä asuntolainaa ottamassa kuitenkaan. Ehkä sitten, kun mun valmistuminen on jo lähellä.
:eek: oho. No eipä sitä tuolla opintotuella paljon makseltais :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Jaa-a, mitähän ne pankissa sanois, jos opiskelija menis hakkeen asuntolainaa :whistle:
Ne sanoi että 160 000 euroa onnistuu mainiosti :xmas:

Kävin meinaan opintolainaa hakemassa ja kysyin samalla tuosta asuntolainasta...mutta ei me olla vielä asuntolainaa ottamassa kuitenkaan. Ehkä sitten, kun mun valmistuminen on jo lähellä.
:eek: oho. No eipä sitä tuolla opintotuella paljon makseltais :D
Ei todellakaan makseltaisi, mä meinasinkin tippua penkiltä kun kuulin pankinsedän vastauksen :D. Se vaan selitti, että kun lasketaan yhteen opintotuki, lapsilisät ja miehen palkka, ja huomioidaan se että mä tulen kuitenkin valmistumaan (toivottavasti :snotty: ) jossain vaiheessa ja työllistymään lähes 100% varmasti ja saamaan ihan kohtuullista palkkaa, niin tuollaisen summan voisi lainaa saada.

En uskaltaisi kuitenkaan nyt asuntolainaa ottaa, menisi eläminen tositosi tiukille.
 
Mulla ei vielä ole perhettä, mutta vastaan silti:

Siksi, koska nykyistä vuokra-asuntoa tasoltaan vastaavaa omistusasuntoa varten mun pitäisi ottaa noin 150 000 - 250 000 euroa lainaa, eikä mulla "ihan" riitä tulot ja rahkeet moiseen yksinäni. :xmas:

Olen aika kranttu asuinalueiden ja asunnon tason suhteen, mikä ei tee asiaa ainakaan yhtään helpommaksi. Täällä Helsingissä ja pk-seudulla yleensäkin sijainniltaan ja tasoltaan mun mieleeni olevat kerrostalokaksiot maksaa 150 000 eurosta ylöspäin, kolmiot jotain 200 000 eurosta ylöspäin. Rivariinkin voisin muuttaa, mutta ne taitaa olla vielä kalliimpia, eikä rivareissa pahemmin ole kaksioita tai pieniä kolmioita.

Ensi kuun alusta lähtien maksan vuokraa + vesimaksua yhteensä noin 699 euroa. Asunto 40 m2, 1h+tupakeittiö+sauna, talo rakennettu joskus 2001-2003. Sijainti helsinkiläisessä merenrantalähiössä metroradan varrella.
 
vierailija
Jos ei ole kallis vuokra.. Miksi ottaa 20vuoden laina ja maksaa sitä kieli vyön alla ja loppu tuloksena on pankilta kalliilla ostettu kämppä, joka vaatii täys remontin?

Edullinen vuokra, hyvä asuinpaikka, kiva omakotitalo, rahaa sijoittaa tuottavampiin kohteisiin kuin asunto, vapaus muuttaa koska haluaa, ei velkavankeutta.

Samat sanat. Asuntojen hinnat voivat laskea, joten ei saa omiaan pois.

 
canislupus
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Asuuko joku perhe vuokralla jos asuu niin miksi?miksi ette ota asuntolainaa ja osta omaa taloa?
Ei ole töitä kummallakaan, itselläni ammatinvaihto edessä kahden ammatin jälkeen allergioiden takia, mies vastavalmistunut. Ei vaan ole varaa omaan asuntoon, sitten olemme kovia muuttamaan, n. 10 asuntoa 13 vuoden yhdessäolo aikana, omasta ei niin vain pääse eroon jos kyllästyttää.
 
unikuu108
meillä asuntosäästösopimus ja sitä lainaa ei kuitenkaan saa aina niin paljoa heti kun halusi et sais just sen mitä tarvii. joten säästämme eka osan. pakko asua vuokralla.
 
pkseutu
Meillä työsuhdeasunto ja tajuttoman pieni vuokra. Säästetään tässä omaan 2000-3000e/kk ja ostetaan se kun aika oikea. Meidän unelmaa ei ihan pikkurahalla saa täältä pääkaupunkiseudulta:/ Jätetään nyt ottamatta se 25-vuoden laina ja kohta otetaan 5vuoden laina.
 
vieras
Asutaan vuokralla siksi ettei taida tästä maasta niin aivotonta pankkia löytyä joka meille lainaa tässä elämäntilanteessa myöntäisi. Mies opiskelee, mulla ei vakityötä, eikä edes kesää pidemmälle töitä näkyvissä. Tosin ei olla käyty edes mistään lainaa kysymässäkään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Jos ei ole kallis vuokra.. Miksi ottaa 20vuoden laina ja maksaa sitä kieli vyön alla ja loppu tuloksena on pankilta kalliilla ostettu kämppä, joka vaatii täys remontin?

Edullinen vuokra, hyvä asuinpaikka, kiva omakotitalo, rahaa sijoittaa tuottavampiin kohteisiin kuin asunto, vapaus muuttaa koska haluaa, ei velkavankeutta.

Samat sanat. Asuntojen hinnat voivat laskea, joten ei saa omiaan pois.

Minä maksan mieluummin asuntolainaa vaikka 25 vuotta kuin vuokraa lopunikääni. 25 vuoden kuluttua minulla on kuitenkin omaisuutta jonka voin myydä ja lopettaa vaikka työnteon.


 
Onko ap siis sitä mieltä, että esim mun pitäis väkisin yrittää saada lainaa ja jos sen 80- 70 000 ? jotenkin onnistuiskin saamaan (en varmaa vois jäädä hoitovapaalle, pitäis laittaa tyttö tarhaan ja lähteä takasin töihin) nii sit muuttaisin jonnekin huonokuntoiseen 1960-luvulla yksiöön (vaikka tänne http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=12351357473240&itemcmd=move1&listSize=16&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1141557) sen sijaan että asuisin uudemmassa äskettäin rempatussa 4h+keittiö kannaltani paljon paremmalla sijainnilla leppävaaran kupeessa...?

Jeah. Kuulostaa just mun unelmaltani.

Vai eikö meitä lasketa perheeksi ku ei ole miestä, nii tää kysely ei koskekaa mua? :xmas:
 
No
meidän kokoiselle perheelle 4 hlö. löytyisi tästä ihan kulmilta kiva kerrostalo perheasunto ja vaan hintaan n. 550 000? :D Ei kyllä varmaan saada sitä lainaa vai mitä luulet?
No vuokraa maksetaan 1100? ja tosiaan ihan sijainin vuoksi...ei toi merinäköala ja 5 min. matka ytimeen oo paha ollenkaan:D Elämä on valintoja täynnä......säästetään muuten:D
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
:LOL:

Koska 20- ja 22-vuotiaille yh:ille ei jostain syystä myönnetä 300 000 - 400 000 ? asuntolainoja...
apua mikä lainamäärä. Pakkoko sen noin mahdoton on ollakkaan?
No kyllä varmaan 200 000 ? sais ihan ok jos vaa mulle ja lapsosille, mutta tuota sen alta ei riitä ;)

Mieluummin asun siistissä ja hyvällä paikalla sijaitsevassa 4h+keittiö/94m2 ku jossaki 25 neliön "remppamiehen unelma" yksiössä "slummissa"...
Meillä on ihana ja hyvällä paikalla sijaitseva kolmio helsingissä, maksoi 145 000 euroa. Veikkaan että kolmio riittäisi sulle ja tytölle, kun riittää mulle, miehelle ja tytöllekin ;).
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Meillä on ihana ja hyvällä paikalla sijaitseva kolmio helsingissä, maksoi 145 000 euroa. Veikkaan että kolmio riittäisi sulle ja tytölle, kun riittää mulle, miehelle ja tytöllekin ;).
Mutta mä en halua Helsinkiin ;) Vaa Espooseen, Leppävaaraan, radan eteläpuolelle. Jos mä ostan niin sen pitää olla hyvältä paikalta ja tarpeeks iso että ne 2 muuta lasta jotka haluan nii mahtuis myös =)

Muoks Lisäys: Enkä mä sais edes sitä 145 000 ? lainaa ;)
 

Yhteistyössä