Vuokralaiset huomio!

  • Viestiketjun aloittaja asukkaat
  • Ensimmäinen viesti
"Maarikka"
Miksi joitakin vituttaa noin paljon, että jotkut asuvat vuokralla? Miten ihmeessä jotkut jaksaa vaivata päätään toisten asumisilla. Eikö tosiaan ole parempaa tekemistä?
 
"Haha"
Mutta ennen kuolemaansa on kuitenkin mukavampi elää, kun ei ole vuokraa maksettavana pienestä eläkkeestä. :)
Mä asun vuokralla, mutta viimeistään eläkeläisenä voin asua omassa asunnossa. Tämä siksi, että tulen perimään puolet vanhempieni omaisuudesta - sitten joskus. Joten nyt voin elää ilman lainanlyhennyksiä, maksan halpaa vuokraa (en yksityiselle) eikäole stressiä, vaikka tulot ovat epäsäännölliset ja välillä tosi pienet. Asunto ei siis mene alta, koska pahassa paikassa yhteiskunta maksaa vuokran.
 
"Haha"
Voipi olla, että maksan asumisestani jopa vähemmän, kuin jos ottaisin pankkilainan ja makselisin sitä. Lainastahan kertyy korkojakin ihan kiva määrä. Ja lopputulos on kuitenkin se, että lopulta omistan asunnon ja muutakin :D
 
"Kotona"
Jos ostaisin tämän ihanan kodin mainiolla sijainnilla minun pitäisi ottaa noin 700k lainaa. Enpä usko, että edes saisin sitä. Näin vuokralla ollen kaikki sujuu helposti ja hyvin.
 
"helsinki"
Joo, saisin mun reilun 3000e kuukausituloilla n 115 000e lainaa. Millaisen asunnon luulet sillä saatavan täältä päin?? Ja vastikekin siinä kaksiossa olisi sitten varmaan 300-400 e /kk, kyseessä kun olisi jo vanhempi asunto, johon tulisi putki yms remppaa. Saattaisi se vastike olla isompikin. Joten kun nyt maksan kolmiosta, vasta rempatusta vuoktaa vajaat 800e (juu tiedän, on halpa), katson tämän olevan parempi ratkaisu kun asuntolainan ja pienen asunnon.
 
natusan
Mutta ennen kuolemaansa on kuitenkin mukavampi elää, kun ei ole vuokraa maksettavana pienestä eläkkeestä. :)
Mä taas taputin karvaisia käsiäni yhteen, kun anopin kuoltua ei tarvinnut muuta asunnon suhteen tehdä, kuin irtisanoa vuokrasopimus.. Ihmiset ei vain jotenkin tajua, että kaikilla ei ole mahdollisuutta/ tai edes halua omistaa asuntoa. Voi kun jokainen saisi tehdä elämänsä ja rahojensa suhteen sen, mitä haluaakin, eikä muiden mussutusta tarttis kuunnella. Sumsummarum: kukaan ei senttiäkään saa mukaansa täältä lähtiessään, niin parempi käyttää se eläessään itselleen mieluisalla tavalla.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"Kotona"
Natusan, helsinki ym. vastaajat, onko teille motkotettu suoraan vuokralla asumisen tyhmyydestä? Meille on, ja motkottajat eivät suostu tajuamaan miksi haluamme asua vuokralla kivassa kodissa hyvällä paikalla, emmekä osta lainarahalla pienempää, ankeampaa ja surullisempaa osaketta jostain lähiöstä (jolloin matkustuskuluihinkin menisi huomattavasti enemmän rahaa). Kai täällä pitäisi vain omistaa ja kitua!
 
"viuh"
Asuminen maksaa aina. Yhtiävastike, you know? Remontit, onko tuttu asia? Asuntolaina kun on maksettu, pitää kuvetta alkaa kaivaa remonttia varten.
Minä kyllä asun omistusasunnossa. Mutta en osaa tosiaankaa tätä minään sijoituksena pitää. Fiksumpaa olisi ostaa pari pientä sijoitusasuntoa ja asua ite vuokralla, mutta kun oman pihan haluaa, niin oikeastaan pakko oli okt ostaa.
 
vuokrlaiset hoi
Ei sitä asuntoakaan tai rahojaan saa hautaansa mukaan.
No vaikka 50v voi myydä maksamansa asunnon ja viettää mukavaa elämää 300 000e:llä, lähteä vaikka kiertämään maailmaa. Mäkin just myin asuntoni, tilillä on nyt 120 000e, olen vasta kyllä alle 30v. Olen sen verran köyhä, ettei ole varaa lihottaa vuokranantajan rahapussia, vain omaa.
 
No vaikka 50v voi myydä maksamansa asunnon ja viettää mukavaa elämää 300 000e:llä, lähteä vaikka kiertämään maailmaa. Mäkin just myin asuntoni, tilillä on nyt 120 000e, olen vasta kyllä alle 30v. Olen sen verran köyhä, ettei ole varaa lihottaa vuokranantajan rahapussia, vain omaa.
Kaikilla ei ole varaa ostaa omaa asuntoa eivätkä kaikki saa asuntolainaa. Joillakin on myös epävarma työpaikka, ettei lainaa uskalla ottaa, jos koko ajan saa pelätä milloin työ loppuu. Lisäksi monet asunnot ovat niin kalliita, että vaikka lainan saisi niin sitä ei kannata ottaa, koska maksaminen veisi kauan aikaa ja tulisi korkoineen hyvin kalliiksi. Jotkut myös arvostavat sitä, että vuokra-asunnosta pääsee tarvittaessa nopeasti eroon, omistusasuntoon voi pahimmassa tapauksessa jäädä loukkuun jos se ei käy kaupaksi ja ei ole enää mahdollisuutta/varaa/halua asua siinä.
 

Yhteistyössä