Vuokraisikohan kukaan yksityinen mulle kämppää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lily"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lily"

Vieras
Avioero tulossa. Minun pitäisi löytää vuokra-asunto itselleni ja 1½-vuotiaalle pojalleni. Olen tällä hetkellä kotihoidontuella ja sen lisäksi saisin siis asumistuen ja lapsilisän sekä lapsen elatusmaksun. Olen suunnitellut lähteväni opiskelemaan ensi vuonna syksyllä, sitten siis kotihoidontuki vaihtuisi opintotukeen. Varmat tulot siis on vaikka toki pienet. Luottotiedot mulla on kunnossa.

Mitä luulette vuokraisko kukaan yksityinen mulle kämpää, vai haluavatko työssäkäyvän vuokralaisen? Pitäisikö vaan hakea kaupungin asuntoa...

Kyllähän ne työssäkäyvän yksinäisen hyvätuloisen naisen yleensä haluavat. Mutta kannattaa yrittää, ehkä sattuisikin niin, että kaikki muut kyseisen paikan hakijat ovatkin huonompia kuin sinä.

Miksei vuokraisi? Esikoinen laittoi juuri oman kämppänsä vuokralle ja olisi ihan hyvin voinut vuokrata sen jollekin opiskelijalle. Sitäpaitsi voihan asunnonhakija olla tänään töissä, mutta jo tammikuussa opiskelemassa.

Kyllä vuokraisin, mikäli sulla takuut/takaukset kunnossa, ei lemikkejä, et tupakoisi ja vaikuttaisin luotettavalta ja siistiltä ihmiseltä. Meillä kävi juuri näytössä kolmen seurueen porukka. Yksi oli luottotiedoton, mutta töissä, yhdet haisi tupakalta ja viinalta ja olivat tatuoituja ja lävistettyjä, mutta vakitöissä ja yksi oli nuoripari, opiskelivat, mutta olivat siistejä ja mukavia, raikkaita ja takuut maksoivat ja takaukset kunnossa. Heidät otimme.

Yhteistyössä