Vuokra-asunto ja kotivakuutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Te jotka asutte vuokralla onko teillä kotivakuutus; kyllä vai ei.

Miksi ei ole?

Miksi otitte?

Meillä oli vakuutus kun asuimme vuokralla. Irtaimisto vakuutettu tietystä summasta.

Oli jo opiskeluaikana.

Vaikka irtaimisto sinänsä ei sisältänyt kalliita huonekaluja tms niin jos niistä vähistä rahoista olisi pitänyt ostaa joka kippo, kuppi, pyyhe ja vaate uudestaan, olisi se maksanut enemmän kuin vakuutusmaksu. Siihen ainakin aikoinaan sai nuoriso-alennusta kunnes täytti 29 v =)

Silloin kun asuin vuokralla niin oli. Juurikin siksi että jos jotain tapahtuu niin vakuutus korvaa. Monet vuokranatajat sitäpaitsi vaativat nykyään kotivakuutuksen, mikä onkin ihan järkevää.

Nykyään on. Naapurilla ei ollut ja sai aiheuttamastaan vesivahingosta n. 100 00e laskun. Toisen virheestä oppineena laitoin silloin omat vakuutusasiat ajantasalle.

Kyllä on. Vuokran antaja vaati, tosin ei mun ole sitä tarvinnu todistella mitenkään. Mutta kuitenkin olisin tietenkin ottanu, eihän se ole kuin 100 e vuosi.

Ihmettelenkin että miksi vuokranantajat sen velvoittaa ottamaan koska eihän se korvaa mitään muuta kuin MINUN irtaimistoni, paino sanalla minun tavaroitani. Ymmärtäisin siinä tapauksessa jos vuokraisin kalustetun huoneiston..mutta en näitä (niin kuin omanikin) vuokranantajia jotka vaativat sen vaikka omani on huonekaluni...

Kyllä on kotivakuutus ja siinä myös vastuuvakuutus, mikä on mukavaa sikäli, että vahingossa aiheutin asunnon parketille vaurion, jonka korjaaminen maksaa 3800 eur. Olis kuulkaapa itku tullut, jos sen olis omasta pussista joutunut maksamaan.

[QUOTE="vieras";22987267]Kyllä on. Vuokran antaja vaati, tosin ei mun ole sitä tarvinnu todistella mitenkään. Mutta kuitenkin olisin tietenkin ottanu, eihän se ole kuin 100 e vuosi.

Ihmettelenkin että miksi vuokranantajat sen velvoittaa ottamaan koska eihän se korvaa mitään muuta kuin MINUN irtaimistoni, paino sanalla minun tavaroitani. Ymmärtäisin siinä tapauksessa jos vuokraisin kalustetun huoneiston..mutta en näitä (niin kuin omanikin) vuokranantajia jotka vaativat sen vaikka omani on huonekaluni...[/QUOTE]

Ja aiheuttamasi vahingon, esim vesivahinko, asunnossa/taloyhtiössä. Vahinko voi olla kymmeniä tuhansia, joten jos sinulla ei sellaista summaa ole heittää niin kannattaa pitää se vakuutus voimassa.

Me otimme kotivakuutuksen jo ekaan asuntoon, vaikka se ei ollutkaan pakollinen. Vasta kolmannessa asunnossa piti olla vakuutus hankittuna ennen kuin avaimet sai. Vakuutuksesta on ollut hyötyäkin, kun marraskuussa piti muuttaa edellisesta asunnosta pikaisesti pois, koska siellä tuli katolta vesi sisään ja se meni remonttiin. Vakuutusyhtiö maksoi muuttofirman laskun, joka oli useampi satanen.

meillä oli monta vuotta.. sitten työttömyyden takia (jouduttiin odottaan rahoja parisen kuukautta) laskua ei saatu maksettua ja luottotiedot meni samaan aikaan niin ei saatu enää vakuutusta takaisin voimaan.. :( nyt ollaan ilman vakuutusta ja yritetään velkoja maksaa, jotta saadaan luottotiedot kuntoon ja vakuutukset myös!

En ole ikinä edes ajatellut vakuutusta. Miehen kanssa yhteen mennessä se aloitti järkyttyneen nalkutuksen kuinka edesvastuutonta sellainen on. No, en ole pitänyt tarpeellisena ja säästö se köyhällä on pienikin säästö,kun joskus vaan on se tilanne ettei millään pysty.

Yhteistyössä