Vuodot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lisään vielä pienen valituksen siitä, mihin Lottakin totesit, että hitto kun kuntoilla ei uskalla. Ei kai edes ole suositeltavaa keskenmenon aikanakaan. Tuntuu ihan sekopäiseltä, kun on vaan neljän seinän sisällä ja viettää aikaa mm. koneella ja tv:n äärellä. Tosin kiirekin on vaikuttanut, ettei tuosta lämpimästä lokakuusta ehdi kovin nauttia. Ja tylsää on, että uinti on taas pannassa ties minne....

Olen varmaan ilmaissut itseäni vähän huonosti, mutta kyllä se ultra on huomenna, jippii. Tässä on jo ehtinyt tulla sellainen olo, että raskaana voitaisiin vielä ollakin, että on kova pamaus, jos siellä masussa ei mitään olekaan. Olin alkuviikosta ihan valmistautunut keskenmenoon, mutten kyllä enää.

Epäilyttävää kyllä, että raskausoireet ovat lieventyneet rutkasti vuodon myötä. Mutta nyt, kun on ollut niukempaa vuotoa, tuntuu, että raskausoireetkin ovat vähän voimistuneet. Tai sitten tämä kaikki on vain psykosomaattista.

Onneksi pähkäily loppuu huomenaamulla. Mä olen ollut ihan pimennossa tämän viikon, kun ei viitti kellekään kirjotella tai mitään. Lähimmäiset tietävät raskaudesta, ettei viitsi ketään huolestuttaakaan, ennen kuin mikään on varmaa.

Onneksi olen tänne saanut purkaa tuntojani. Tämä on ollut tosi ihana tukiketju.

Lotta: tsemppiä huomiseen ultraan!!Mä käsitin niin, että huomenna se ois alun alkaenkin. Tuuthan heti kertomaan miten kävi? Mulla on samat fiilarit, että kyllä on pettymys jos ei masussa ookkaan elämää. jotenkin sitä haluaa pitää toivoa ainakin yllä. Ja hammaslääkärinkin jouduin perumaan, nimittäin kauppareissulla aloin jo kyökkiä ruokahyllyjen välissä, ei tässä paljon huvita antaa suutaan ronkkia=0

Mie: Mulla ainakin käski lääkäri nimenomaan levätä, että en ainakaan ite halua kun ottaa rennosti.. Näin tuntuu olevan myös vuotojen kannalta parempi..

Haniliinille tsemppiä myös, toivotaan, että kaikki on ok!

Mua ahdistaa, kun maanantaihin pitää vielä odotella...se tuntuu niin pitkälle, vaikka yli viikko on jo odoteltukkin.

Mun mielestä kans nää tukiryhmät on ihania. Viimeks, kun sain km pari vuotta sitten, meillä oli ketju tuolla haaveilijoiden puolella. Jos ootte huomannu ketjun anssua kaipaillaan, se on peruja niiltä ajoilta. Suurin osa meistä siirtyi s.postiketjuun sittemmin, mutta aina välillä vaihdellaan ajatuksia näilläkin palstoilla. Ja kuulkaahan tytöt, melkein kaikki meistä noihin aikoihin km.n(tai useampia) saaneista, on saanut vaavin, muutamalla jo seuraava masussa(johon toivon itsekkin kuuluvani,jos luoja suo).Mutta siis kokemuksella voin sanoa, että nää tukiryhmät on oikeesti ihana asia! kukaan tuskin nytkään jaksais kuunnella, jos näin paljon höpöttäisin omasta tilastani, eikä sitä jaksa edes puhua asioista ihmisille, joilla ei oo mitään kokemusta asiasta. Eivät he tiedä mitä voisi edes sanoa...(ymmärrän kyllä sen)

Tämmöisiä ajatuksia täällä tänään...Miten muut jakselee?

Nää keskusteluketjut on kyllä hyviä. Täältä saa neuvoja ja tukea ja lohdutusta. Itellä ei ole tullu eilisen jälkeen verta yhtää. Että se mahtanee olla tyhjä. Eile alko tekee mieli seksiä ihan hirveesti, ja yllättäen myös miehellä. Niin lämmitettii sauna ja siellä sekstailtii kortsun kanssa. Sen jälkeen ei ole tosiaa tullu mitää. Jännä vaa ku loppu näinki pian ku luulin että se vuoto kestää koko viikon. Ollaan aateltu miehen kanssa nytten odottaa ne yhdet menkat ja sitte vasta alkaa yrittää ilman kortsua. Nehän kehottaa odottamaan ne yhdet menkat, jotkut jopa kolmet! Ite ei olla odotettu yhtiäkää menkkoja vaan ollaa heti ku selvitty km:sta niin ryhdytty petipuuhii. Nyt aateltii odottaa. Tsemppiä kaikille!!

Hei kaikille,
kaisalle vielä voimia - aina välillä ainakin minulle tulee suunnaton suru, vaikka sitä ajatteli olevan jo siitä yli. Sinulla kuitenkin jo kolmas km takana. Sauna ja sekstailu kuulostaa hyvältä sielunhoidolta! Voikun meilläkin pian. Itselläni on kuitenkin vielä vuotoa. Eilen ja tänään (onneksi pääosin yöllä) vuoto ollut runsainta, vastannut normaalia kuukautisvuotoani (joka todella runsasta ensimmäisenä päivänä). Mutta hyvin olen pärjännyt. Nyt se on jo vähenemään päin. Niinpä sitten peruin yksityiselle olleen pe ajankin ja siirsin saman tien eteenpäin, niin että käy jälkitarkastuksesta. Toivon ja uskon, että tämä meni tällä vuodolla kuriin. Jos sitten alkaa pahoja oireita, voi mennä päivystykseen.

Lotta, noista oireista kun puhuit. Mulla kävi vähän samoin. Sinänsä surin viikonlopun jo km:ää ja asennoiduin siihen, mutta kun vuoto loppui ma, niin ma-ti sitten jo aloin toivoa, että jos kuitenkin se ihme... ja kappas vatsassakin tuntui vähän nippailua... mutta muuten oireita ei kyllä ollut. No, sitten kun vuoto alkoi eilen kunnolla, niin meni viimeisetkin toiveet. Realistina en niitä uskonuntkaan olevan, mutta se pieni optimisti jossain takana ehkä hivenen.

Jännitän huomista siis puolestasi! Kauheasti onnen toivotuksia siihen - toivotaan parasta!!!!

Ja kyllä tämä ketju on auttanut ihan mielettömästi. Kiitos.

Niin se vaan kävi, ettei sieltä kohdusta elämää löytynyt. Sikiöpussi oli, että ihan oikeana raskautena on alkanut. Cytotec-tabletit sain mukaani ja huomenaamulla pitäisi alkaa lääkkeellinen tyhjennys :(

Mieheni yllätti taas ja tuli mukaani istumaan polille. Onneksi oli seuraa, kun jouduin siellä kolmatta tuntia istumaan.

Tosi erilailla keskenmeno alkoi tällä kertaa. Viimeksi alkoi suoraan rytinällä ja nyt näin. Voi vain arvata montako viikkoa olisi mennyt, jos olisin jäänyt odottelemaan.

Kyllä tässä vähän itku herkässä on. Lääkäri kirjoitti tästä päivästä maanantaihin sairaslomaa, että taidanpa käyttää ne ja migreeniin vedoten hilpasta tästä kotiin.

Voimia ja toivoa kaikille!

Voi ei Lotta!:( Olen tosi pahoillani! Koita jaksaa!! Tuntuu niin pahalle, kamalaa, että meillä kaikilla vuotajilla näyttääkin menevän kesken nää raskaudet! Se henkinen tuska on niin kamala, että sitä en kellekkään soisi! Onneksi menit edes ultraan, vaikka ei ne uutiset mukavia olleetkaan! Voimia teidän perheelle! Kerrothan kokemuksesi sitten tuosta lääkkeellisestä tyhjennyksestä? Mulla kun on aiemmat tyhjentyneet itsestään, niin ois kiva tietää, jos sattuu itsekkin tässä tarvitsemaan tyhjennyksen..

Nuo uutiset saa omankin olon aika epävarmaksi. Mutta täällä vielä odotellaan maanantaille, ennen kuin pääsen sinne ultraan...

Vielä iso voimahali teille kaikille, jotka nyt olette saanut ""varmistuksen"" siihen keskenmenoon!! Tuntuu niin väärälle nämä keskenmenot, mutta toivotaan, että aurinko paistaa vielä joskus ""risukasaankin"". Kirjotelkaahan kuulumisianne yhä, jos suinkin jaksatte!

Ai niin Ja olitkos se sinä KAisa, kun sanoit vuodon jo loppuneen? Mulla oli ensin muutama pieni tuhrupäivä, sitten 2,5 vrk kuunnon vuotoa ja muutama tuhrupäivä vielä, kun viimeks meni kesken(6+5). Joten onneks nuo lyhyetkin vuodot on mahdollisia! Edes jotain hyvää..

Olen tosi pahoillani Lotta. Tuntuu todella pahalta. Mutta ei saa luovuttaa, kyllä me kaikki vielä saadaan kokea se kuinka meidän raskaus jatkuu alusta loppuun hyvin.
Joo mulla oli ensin pari tuhrupäivää, sit vuoti kunnolla pari päivää, ja nyt vielä ihan vähä vuotaa, näyttää loppuvan kokonaa. Voimahaleja kaikille!!

Vähän pelottaa se huominen lääkkeiden syönti, mutta onneksi mies on kotona tukemassa.

Minun kannaltani tilanne on paljon helpompi kuin monen muun, kun tosiaan jo yksi lapsi. Äitini puolen suvussa on naisilla kekenmenoja riittämiin; äidillänikin viisi keskenmenoa, yksi kuolleena syntynyt, mutta kolme tervettä, kaunista ja viisasta lasta ;) Olen tullut siihen tulokseen, että yksi lapsi riittäisi ihan itseni vuoksi, mutta kyllä toinen lapsi olisi ihana, ihan tyttärenikin takia.

Mutta jos sitten tuolla joulukun tienoilla sitten taas plussaillaan urakalla. Pidän kaikille peukkuja!!! Ja Melindalle ja Haniliinille vielä isot toivonsäteet tulevaan ultraan.

Kiitoksia.
Vuotoa ei ole tullut nyt pariin päivään, onneksi. Torstaina sitten ultra. Nyt epäilen virtsatie infektiota. nuorempana oli kroonisena.. voikohan raskaus aiheuttaa sen takas tulemisen? Nesteen hukkakin se voi olla vaik tänää olen juonut yli 2l ja kohta hakemaan lisää vettä kun suuta niin kuivaa ja rakkoo kirveltää=/.
PAHOITTELU keskenmenon saaneille..

Voi ei Lotta,
jotenkin niin halusin uskoa, että sinulla nuo vuodot olisivat kuuluneet vaan asiaan. Että osaa elämä potkia. No, onneksi meitä on tässä monta, että nähtävästi tämä ei niin kauhean harvinaista ole, että kesken menee ja vieläpä toistuvasti. Ei tästä lannistuta. Voimia lääkkeelliseen tyhjennykseen!

Kaisa, minulla on ollut nyt vastaavasti tuo keskenmeno eli ensin alkoi pienellä vuodolla ja sitten se loppui ja kahden päivän tauon jälkeen tuli tuhrut ja sitten kunnolla ja sitten tuhrut. Ja nyt tuntuu, että rauhoittuu. Äsken jo uskaltauduin lenkillekin - hyvää teki.

Olisi mukava jatkaa teidän kanssanne ajatusten vaihtoa. Toivottavasti meitä keskenmenneitä ei enää tule kuitenkaan lisää, muutama positiivinen uutinen tähän tekisi hyvää! Haniliini, kuulostaa siltä, että voisi hyvin olla kyseessä joku virtsainfektio. Itse soittaisin kyllä tuosta sairaalan naistenklinikan päivystykseen, että tarviiko heti lääkettä, ettei aiheudu sikiölle haittaa - en kyllä yhtään tiedä näistä.

Kaikille voimia viikonloppuun. Minä otan kunnon irtioton arjesta!

Hei..
Yritän tässä saada jotain järkevää kirjotettua.. Silmät turvonneet itkemisestä.
Eilen illalla mahaa sattu älyttömästi ja aamulla sitten alkoi kunnon vuoto.
Kävimme naistenklinikalla jossa ultrattiin.. ja keskenmeno se sitten oli. Ottivat verikokeen ja ylihuonenna uudelleen, niin selvii ettei kyseessä ole kohdunulkopuolinen.
Me sitten pudottiin kyydistä tässä vaiheessa.. rv olis ollut 6+4?
En olisi uskonut että keskenmeno tässä vaiheessa voi tuntua näin pahalta.. itkemisestä ei meenaa tulla tolkkua..
Onko haaveilijoiden puolella jotain ryhmää keskenmenon saaneille?

Haniliini: olen todella pahoillani puolestasi! Haaveilijoiden puolella on Kermit ketju, josta minä sain paljon apua keskenmenon aikoihin. Naistenklinikalla sitä tukea oli turha hakea, itselleni jäi polista siellä todella kylmä kuva, mutta itse osaston väki oli ihanaa. Tosin polilla on myönnettävä, että siellä ihmisillä on hirvehä kiire koko ajan.

Haniliini, olen todella pahoillani sun puolesta! Iso hali ja rutistus ja voimia ja jaksamista sulle ja miehellesi oikein sylikaupalla. Liity mukaan Haaveilijoiden Kermit-ketjuun. Siellä meitä on monia muitakin keskenmenon kokeneita. Itse olen saanut tukea sieltä kohtalotovereilta ja km ei ole enää päällimmäisenä mielessä.

Kiitos kaikille.

Aamulla soitin naistenklinikalle ja ne ei olis ottanut mua sinne! Kuulemma raskaus niin alkuvaiheessa ettei tarvitse sen enempää tutkia. sanoi vaan että se voi olla ihan normaalia tai keskenmeno, luonto hoitaa loput. Mieheni soitti sinne jälkeeni ja silloin sanoivat että ilman muuta kannattaa mennä tarkastuttamaan.

Eihän tänään olis ollut kuin rv6+4, mutta en halunnut odottaa paria viikkoa neuvolaan saadakseni tiedon että kyseessä oli keskenmeno.

Koko pv mennyt itkiessä, mutta eiköhän olo tästä pikkuhiljaan parane. Mies ollut tukena koko ajan ja yhdessä itketty.

Naistenklinikan toimistotäti oli todella v-mäisen oloinen ja eräs hoitaja vain naureskeli kun ultraan joutui odottamaan vuoron vaihdon takia. Lekuri ja toinen hoitaja olivat todella mukavia ja ymmärtäväisiä.

Taidan tässä pikkuhiljaa alkaa tekemään siirtymistä tuonne kermit ketjuun.

Anteeksi tämä vuodatus..

Voi Haniliini, uskoin niin sinun edes selviävän säikähdyksellä. Mutta aina luonnollinen keskenmeno kaavinnan voittaa. Käythän sitten jälkitarkastuksessa ainakin. Ihmettelen suuresti, jos ei sinua oteta ultraan edes tuossa vaiheessa.

Vielä Melinda... Alan pikkuhiljaa uskoa äitiäni, joka sanoi, että mikään vuoto ei koskaan ole normaalia. Eri asia vaan, jatkuuko raskaus vai ei. Onneksi äitini on kanssa puhelimen päässä ollut tukena, hän tietää mitä tämä on.

Itselläni tuntui tuo lääkkeellinen tyhnjennys menevän ihan hyvin. Ehdin ottaa kahdet cytotec-tabletit, mutten ihan kolmansia, kun vuoto alkoi. Eli kuutisen tuntia odottelin tapahtuvaa. Otin kiltisti ekan satsin aikana Panacodia, joten pää oli hiukan sumeana koko päivän. Sitten vuodon alettua särkylääke oli ihan tarpeenkin. Alkoi aika rytinällä ja istuin vessassa varmaan puolisen tuntia, ihan samanlainen olo kun joskus pahassa mahataudissa. Sitten nousi kuume 38 asteeseen ja ohjeiden mukaan soitin päivystykseen. Sieltä sanottiin, että kuumeen nousu on ihan normaalia, särkylääkettä vaan. Ei siinä hoito-ohjeessa vaan mitään lukenut. Käskettiin vaan soittaa polille, jos lämpö nousee 37.5 asteeseen. Tyypillistä.

Mutta tuo oli sitten tunnissa ohi ja nukuin ihan hyvin yöni ja nyt on ollut ihan tavallista kuukautisvuotoa, ei mitään kipuja. Lääkäri kirjoitti vielä täksi päiväksi sairaslomaa, joten huonolla omallatunnolla täällä kotona kökötän. Mutta ajattelen sen niin, että jostain syystä se sairasloma on, että lepo tuskin on pahitteeksi. Työni ei silti ole mitenkään fyysisesti raskasta.

En vielä tiedä liitynkö tuonne kermit-ketjuun. Vatvoisin niin paljon mieluummin positiivisia juttuja täällä.

Voi ei Haniliini, niin toivoin että edes jollakin kävisi hyvin! Ja tuo suru on niin normaalia, plussatestistä asti sitä kuitenkin alkaa uskoa vauvan syntymiseen! Ja kun sitä vauvaa ei tulekkaan, niin ei siinä raskausviikkojen määrä tuskaa vähennä:(

Suuren suuret osanottoni, siis teille kaikille, joilla meni kesken.:(

Meilläkin oli se ultra sitten. Meillä oli mieletön tuuri, sikiö oli elossa, pikkuinen sydän sykki ja kaveri vastasi viikkoja 7+2(vajaan viikon nuorempi kuin kuukautisten mukaan). Vuodot ovat loppuneet ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Tuntuu, että olis voitettu lotossa, ei voi kun olla kiitollinen nyt... Ihan on kyllä huono omatunto tuulettaa teille täällä tätä onnea, kun tiedän tasan tarkkaan keskenmenon tuoman tuskan. Reilua tämä ei missään nimessä ole.EI. Tsemppiä ja jaksamista teille kaikille!!

Monesti keskenmeno saattaa edes parantaa hormoonitoimintaa niin, että seuraava raskaus alkaa suht. nopeasti, sanottiin mulle hoidoissa. Toivon näin käyvän teille kaikille, vaikka se onkin nyt laiha lohtu!! Koittakaa jaksaa!

Ihanaa Melinda, hienoa. Tuot toivoa tähän masentavaan aiheeseen.

Sillä ajatuksella minä ainakin tässä porskuttelen eteenpäin, että toivottavasti tärppää sitten pian. Niin kävi viimeksikin keskenmenon jälkeen ja siitä minulla ihana tytär.

Kovasti kiinnostaa tuo yhden kierron odottelu yrityksen suhteen. Asiasta kun tunnutaan olevan montaa mieltä, mulle lääkäri ei puhunut asiasta mitään, enkä huomannut kysyäkään. Täytyy varmaan laittaa aiheesta uusi aloite... taas.

Lotta: Mulle sanottiin viimeks, että ois suositeltavaa odottaa 1 kierto, koska jos heti tulee raskaaks, voi olla suurempi riski, ettei kohtu ole vielä ihan valmis uuteen raskauteen ja menee sen takia kesken... Joten me odoteltiin kiltisti se kierto sitten, koska mä pelkäsin niin kovasti ainakin toistuvaa keskenmenoa...Mutta tuo on varmaan semmonen ikuisuus kysymys, että toiset sanoo toista. Se on varmasti pitkälle siitä kiinni, miten ite haluaa asian tehdä. Mun psyyke ei ois sillon ollut valmis uuteen keskenmenoon heti...Ja toisekseen, mä en kyl ois viittiny alottaakaan clomeja ilman lääkärin lupaa, kyllä sekin painoi..

Terve,
olen ollut nettipimennossa useamman päivän. Haniliinille ihan ensinnä iso voimahali! Ei se kysy viikkoja, kyllä se suru on raskasta, vaikka kyseessä olisi aikainenkin keskenmeno. Tietysti, mitä pitemmällä raskaus on, sen pahemmalta se varmasti tuntuu. Sinulla on täysi oikeus surra ja niin kannattaakin tehdä. Kyllä minäkin suren, vaikka tämä toinen menikin kesken jo 5:llä viikolla. Oikeastaan enemmän nyt kuin aiemmin olisin surrut, koska pieni pelko jatkuvista keskenmenoista alkaa kalvaa...

Melinda*:lle sen sijaan isot onnittelut. Ihan pelotti lukea tätä ketjua, kun viimeksi Lotan osalta olin niin varma, että kaikki ok ja sitten olikin kauheita uutisia. Onneksi nyt hyvät uutiset sinulla. Saat tottakai hehkuttaa täällä, olet kuitenkin kokenut rankkoja aikoja ja keskenmenoja, joten sinulla on vihdoin aihetta juhlaan. Ja toivotaan, että näin jatkuu. Olen vilpittömästi onnellinen puolestasi ja mielelläni kuulen, miten raskaus etenee. Kaikkea hyvää. Ihanaa, että edes yksi meistä ""selvisi"".

Lottako laitoit, että mielellään täällä vaihtaisit kuulumisia. Minustakin olisi kiva tällä poppoolla jatkaa täälläkin (vaikka ""vääryydellä"" odottajien puolella ollaankin) tai pitäisikö tuonne haaveilijoiden puolelle perustaa oma ketju ""taas meni kesken, mutta uutta putkeen"" tms.?

Minulla vaan vuoto jatkuu, tosin aika vähäisenä, mutta kuitenkin. Alkaa jo tympiä ja pelottaa, että jos ei kaikki ole tullut pois. Tosin vuoto voi jatkua pitkäänkin. Niin kauan ei siis puhettakaan mistään uudesta yrityksestä. Mutta kyllä minä ajattelin, että heti vaan uutta yritystä, kun vuoto loppuu. Viimeksi odotettiin ne yhdet kuukautiset ja sen jälkeen puoli vuotta. Että jos vaikka nopeampi toiminta takaisi sen hormonitoiminnankin hyödyn... Mutta minulla siis nyt keskenmeno tosi varhain, eli siksi uskaltautuisin.

Minulla on kohta se vuosi siitä, kun ehkäisy jätettiin pois. Ja ekan km:n laskettu aika lähestyy rytinällä. Pikkaisen pistää mielen harmaaksi, mutta toisaalta onhan tässä aikaa. Kolmenkymmenen rajapyykkiä en ole vielä saavuttanut, mutta lähellä se häämöttää...

Kirpeää viikkoa kaikille, voimia ja Lotta älä tunne huonoa omaatuntoa!!! Kyllä lepopäivän ja henkireiän olit ansainnut.

Itselläni huomasin tänään vessassa käydessä hyvin kirkasta verta, joka jäi siis paperiin pyhkiessä. Verta oli kyllä todella vähän. Mutta pahin alkoi tietty pelottaa heti. Onkohan km tulossa? Nyt menossa rv 6+6. Varhaisultrakin on vasta ensi viikolla.... Vai onko ""normaalia"" että voi vuotaa hyvin vähän jossain vaiheessa raskautta?!

Tessa: Lottakos sen sanoi, että mikään vuoto ei varmaan ole ""aivan normaalia""... Mulla oli/piti olla viikkoja 6+4, kun mulla alkoi tuo vuoto tässä raskaudessa, joka osoittautui tällä kertaa harmittomaksi. Mutta nää jutut on niin tapauskohtaisia...Toisilla ei merkkaa mitään ja toisilla taas sitten sitä pahinta:( Koitahan seurailla vuotoa ja soita vaikka sinne ultrapaikkaan, jos ultraa voisi aikastaa? Mulla tehtiin kerran noin vuodon takia, viikkoja siinä raskaudessa 6+5 silloin. Onko sulla Tessa kipuja? Entä voisiko vuoto johtua seksistä? Toivottavasti selviät säikähdyksellä!!

Tessa: Mulla oli edellisessä raskaudessa yhtenä aamuna pikkuisen kirkasta veristä vuotoa. Kaikki oli silloin hyvin ja raskaus jatkui loppuun saakka. Tässä viimeisessä tiputtelussa vuoto oli ruskeaa,jatkui päivästä toiseen ja sen mukana tuli hyytymiä ja menoahan se sitten oli.

Kyllä ultrassa kannattaa käydä varmistamassa tilanne, jos vaan on mahdollisuus mennä. Onnea sinulle, pidetään peukkuja puolestasi.

Kiitos viesteistä. Oikeastaan vuoto on jo loppunut, joten todellakin toivon että se oli vain jotain pientä...
Olen menossa varhaisultraan ensi viikolla. En kyllä millään malttaisi odottaa enää sinne asti, mutta pakko vaan yrittää.
Pelko keskenmenosta on suuri, en saa millään ajatuksia käännettyä muualle.

Yhteistyössä