Vuodot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lotta

Vieras
Pakko purkaa johonkin. Tänään olisi alkanut rv6, mutta aamulla herätessäni pikkuhousuissa oli rusehtavaa vuotoa, mutta sen jälkeen ei ole enää tullut. Vielä tässä elättelen toiveita, että raskaus jatkuu. Esikoisen raskaudessa minulla oli samanlainen vuoto rv 8 kohdalla. Tuollaiset vuodot ovat ilmeisesti aika yleisiä ""kuukautispäivinä"", että tuo rv6 ei oikein sovi siihen.

Tässä odottelen selkäkipujen alkamista ja vuodon kirkastumista. Tosi harmi, että on perjantai, ei pääsee viikonloppuna mihinkään tarkistuttamaan tilannetta. Jos on keskenmeno tulossa, niin ainut positiivinen seikka on tämä varhaisuus, 10 rv:n keskenmenon olen jo kokenut.

Täytyykö näin varhaisen keskenmenon jälkeen käydä gynellä, vai voiko vaan jatkaa nomaalisti ja yrittää uutta raskautta heti?

Toivottavasti ei ole km, tarkistukseen p''see kyll' yksityiselle, maksaa toki.
Aina havaitun kmn j'lkeen kannattaa k'yd' gynell', jotta kohtu on puhdistunut, eik' tule tulehdus sun muita ongelmia, jotka voisvat h'irit' seuraavaa yrityst'.
Sori t'n hassun koneen ongelmat ja kummallinen teksti.

Moi Lotta! Mulla alkoi eilen rusehtava vuoto ja viikkoja piti olla 6 ja risat. Lääkäri laittoi sairaalaan ultraan, sikiö ei vastannut viikkoja, eikä sykettä saatu näkymään:( Nyt ei kuitenkaan ole varmaan, onko sikiö vain nuorempi, jonka takia tilannetta tarkkaillaan vielä. Suosittelisinkin käymään lääkärissä, koska silloin saa jotain selvyyttä tilanteeseen... (mulla on aiemmat km.t viikoilla 7 ja 9) Toivottavasti kaikki hyvin!

Melinda: pääsitkö kunnalliseen vai kävitkö yksityisellä? Miten nopeasti pääsit vastaanotolle (menitkö vain paikalle vai ajanvarauksen kautta)?

Toivotaan, että Lotta sinulla kyse olisi vain normaalista vuodosta. Rusehtava ei vielä ole niin hälyyttävää. Itse kyllä haluaisin tilanteessasi käydä tarkistamassa mikä on. Paras varmasti soittaa neuvolaan.

Minulla alkoi tiputteluvuoto pari päivää sitten, viikkoja 5+1. Sen verran aikaista, että toivon menevän normaalina vuotona ajallaan pois. Vielä en ole ollut neuvolaan yhteydessä, kun vähän odottelen, että mihin tämä kehittyy. Maanantaina kyllä täytyy soittaa ja kysyä, pitääkö reagoida jotenkin.

Voimia teille ja erityisesti Melinda sinulle, tämä siis jo ilmeisesti 3. mahdollinen... toivotaan, että kuitenkin vielä olisikin toivoa!

Mie: Neuvolasta kehottivat menemään päivystykseen, joka laittoi lähetteen sairaalaan ultraan ilman ajanvarausta eli päivystystapauksena...meillä ainakin sairaalaan tarvii aina lääkärin lähetteen. Tsemppiä myös sulle! Mulla on aiemmat vuodot olleet tosiaan aina keskenmenoja, nyt toivotaan parasta ja pelätään pahinta...

kertokaahan miten teillä menee...

Melinda: Hei, ymmärsinkö oikein että sulla on ollu kaksi km? Onko ne ollu peräkkäin? Onko teillä jo lapsia? Ajattelin vain että löysinko kanssasisaren ku mulla on ollu peräkkäin 2 km ja nyt on rv 5. Ja pitää vaan toivoa parasta että nyt kaikki menee hyvin. Lapsia ei siis ole vielä mutta nyt kolmannen kerran raskaana!! :)

Hei

Mulla myös menossa kolmas raskaus ja alla kaksi keskenmenoa. Viikolla 6 tuli kolmena päivänä rusehtavaa vuotoa. Menin varhaisraskaudenultraan (yksityiselle) ja siellä näkyi ""niille viikoille sopiva tilanne"". Tosin oltiin vasta niin alussa ettei sydämen lyöntiä vielä näkynyt. Vuoto loppui ja kävin parin viikon päästä uudessa ultrassa, jossa näkyi sydämen syke! :)
Olin aivan varma kolmannesta km:sta kun vuoto viikolla 6 alkoi, mutta selvittiin säikähdyksellä ja toivottavasti sinäkin Melinda selviät säikähdyksellä.

Kaisa, samassa tilanteessa täälläkin. Nyt menossa rv 9. Jännittää kyllä vieläkin tosi paljon vaikka ultrassa on jo sykekin näkynyt.

Tsemppiä kaikille!

Kaisa: Mulla onnistui kolmas raskaus(joskin oli vaikea), mutta meillä on siitä yksi lapsi. Mulla on pco, jonka takia suurentunu riski näihin alkuraskauden keskenmenoihin...:(

Tsemppiä myös teille Siiri ja Kaisa, toivotaan, että kolmas kerta toden sanoo...

Täällä yks yökyöpeli vielä hereillä. Oikein mieltä lämmittää kuulla teidän muiden ajatuksia. Ei tarvihe yksin olla. Muitakin on samassa veneessä. Ja on samoja kokemuksia. Toivotaan että meillä muutamilla ""kolmas kerta toden sanoo""

Mulla ei ole ollu mitää ihmeellisä oireita eikä vuotoja. Rinnat ainoastaa kipeinä. Mutta eihän sitä vielä oikeen taho uskoa että on raskaana. Vaikka kovasti haluais. Piti jo penkoa vauva lehtiä eilen illalla esille että saa katsella ja lukea niitä. Ja sitten piilottaa sängyn alle, ettei kukaa nää. :) Ku me ei miehen kanssa ainakaa tahota vielä kertoo kenellekkää. Sitten vasta kun km riski on todella vähissä. Eikö se ala siinä 12 viikon paikkeilla, millon kaverin pitäis pysyä matkassa loppuu asti jos se on siellä nähty ja kuultu. Tsemppiä meille kaikille. Nyt nukkuu. Öitä kaikille muillekin valvojille!

Hei,
jotenkin tuo edellinen viestini oli vähän epäselvä ja oli noita BR-merkkejäkin. Kai se kuvasi masentunutta olotilaa...

Mutta Lotta, alkuperäiseen kysymykseesi. Mikäli vuoto nyt todella alkaisi (toivottavasti ei kuitenkaan), niin minulle neuvoivat kun eilen soitin päivystykseen, että vaikka km on tapahtunut niinkin aikaisin kun viikolla 5+ niin tulisi käydä 4-5 vkon kuluttua tarkastuksessa, että kaikki ok. Näinhän hopekin totesit. Hieman kyllä ihmettelen tuota pitkää aikaa, koska tilanteessa, jossa ei ole ultrattu km:n tapahtumisen aikaan tai heti jälkeen, niin mieli tekisi mennä aiemmin tsekkaamaan. Edellisessä km:ssä jälkitarkastus tuli tehdä 4-5 vkon jälkeen, mutta sitä edelsi kyllä ultraus, jossa todettiin, että kohtu puhdistunut.

Varmaan täytyy taas arkena soitella lekurille, että miten neuvovat ja voiko tuon jälkitarkastuksen tehdä kunnallisella puolella vai pitääkö mennä yksityiselle. Yksityiselle luonnollisesti voi mennä milloin vaan, mutta rahaahan se vie, jos paljon joutuu käymään.

Kerrohan Lotta, mikä sinun tilanteesi on ja millaisia neuvoja sait, jos olet yhteydessä lekuriin?

Kaikille teille raskaana oleville hirmusti onnea tälle kerralle! Luo positiivisuutta itsellenikin.

Apua, pitäiskö huolestua, hieman kyllä pelottaa. Eilen illala ku kävin vessas niin paperiin tuli jotain puna ruskeaa pikkusen. JA sama tänä aamuna. Rv on n.5. Onko muila samaa ollu? Voiko ollla norm. vai onko merkki km? Eikä, en jaksa jos tulee kolmas km!!

Voi ei Kaisa! Voin kuvitella, että on hirveä pelko. Mutta noin vähäinen vuoto ei vielä välttämättä meinaa yhtään mitään. Voisiko vielä kuitenkin johtua kuukautisajasta. Erityisesti ruskehtava ei vielä ole niin paha.

Millä viikoilla sulla oli edelliset km:t? Miten niissä havaitsit tilanteen?

Sinuna soittaisin heti huomenna neuvolaan ja kysyisin, että mitä tehdä. Totuushan on, että jos tuossa vaiheessa menee kesken, niin mitään ei voi tehdä. Edes päällä seisominen ei auta sanoi terveydenhoitaja. Joten todnäk vaan neuvovat että odottaminen ainoa vaihtoehto, mutta ehkä sieltä saisi vähän tukea tai neuvoja.

Toivotaan, että kuitenkin selviät vain pelästyksellä!

Edelliset km oli 8-9 rv:lla. Eikä niissä ollu mitää oireita tai merkkejä km:sta. Ilmeni vaan ku menin neuvolaa.

Mutta nyt oon ihan varma et on taas km. Kolmas jo peräkkäin!! Ku äsken tuli vähä verta. Joku semmonen pikkunen klöntti. Ja edellee ruskee vähä niinku vanhaa verta. Oon kyllä niin hermona. Soitan heti aamulla 8 neuvolaa. Pelottaa vaan jos alan vuotaa urakalla yöllä. Voi voi!!

Edelliset km oli 8-9 rv:lla. Eikä niissä ollu mitää oireita tai merkkejä km:sta. Ilmeni vaan ku menin neuvolaa.

Mutta nyt oon ihan varma et on taas km. Kolmas jo peräkkäin!! Ku äsken tuli vähä verta. Joku semmonen pikkunen klöntti. Ja edellee ruskee vähä niinku vanhaa verta. Oon kyllä niin hermona. Soitan heti aamulla 8 neuvolaa. Pelottaa vaan jos alan vuotaa urakalla yöllä. Voi voi!!

Mitä kaisa neuvoivat sinulle? Minullahan vuoto alkoi myös rv 5+ eli tosi aikaisin. Itselläni ei kyllä enää toivoa, mutta jos sinulla oisi vain vähäistä vuotoa, niin onhan kaikki vielä mahdollista. Toivotaan parasta!

Soitin sinne neuvolaa, ja se otti soitto pyynnön että terv. hoitaja soittaa mulle. Mutta ei ole vielä kuulunu mitää. Oottelen siis vielä soittoa. Luultavasti pitää mennä tänää käymää neuvolassa. Aamulla tuli taas samaa ruskehtavaa vuotoa. Oon jo niiin varma km:sta. Et oon varautunu sairaalareissuun. Vaikka välillä käy mielessä et tää voi olla myös normaalia. Mutta en tiiä mitä ajatella. Miten sulla nimim. mie meni?? Toivotaan parasta!

Heips.
Luulin, ettei viestini saapunut perjantaina perille ja sitten myöhemmin kirjoitinkin tuonne toiselle puolelle. Mulla on jatkunut ruskeaa vuotoa perjantaista ja tänään on tarkoitus soittaa neuvolaan, en ole vielä ollut sinne yhteydessä. 6+ viikkohan mulla on menossa.

Perjantaina soittelin terveyskeskukseen, mutta sieltä vaan rauhoiteltiin ja käskettiin mennä viikonloppuna äitiyspolille, jos vuoto runsastuu ja kirkastuu. Enkä sitten jaksanut lähteä yksityiselle.

Nyt on ihan sekavat mietteet. Olen henkisesti valmentautunut keskenmenoon, mutta silti on kova tahto uskoa, että tilanne on normaali ja raskaus jatkuu.

Mutta mun tilanne on vielä auki, toivottavasti neuvolaan soitettuani homma etenee johokin.

Paljon haleja keskenmenon saaneille.

Huh huh. Tein äsken raskaus testin. Ja se näytti että en ole enää raskaana. Viime keskiviikkona tein saman testin joka näytti että olen raskaana. Verta tulee. En jaksa enää!! Tää on jo kolmas peräkkäine km!!

Voi Kaisa, tosi huonoa tuuria sulla.
Nyt pikaisesti lääkäriin. Eikö se ole niin, että kolmannen peräkkäisen keskenmenon jälkeen sinut otetaan siellä tosissaan ja aletaan miettiä tilannettasi kunnolla. Toivotaan, että apu löytyy.

Isot halit ja onnea seuraavaan yritykseen.

Yhteistyössä