Vuodon kesto lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen??

Eli siinäpä se kysymys otsikossa tulikin.

Lääkkeellinen tyhjennys siis aloitettiin pe 16.1, jolloin yks tabletti (mikä lie) suun kautta. Su 18.1 alkoikin jo kotona vuoto ja seuraavana päivänä sairaalassa suun kautta cytotecit. Runsasta vuotoa klöntteineen ja kipuineen oli kolme päivää jonka jälkeen vuotoa jonkin verran (siteellä pärjäsin) ja nyt ei tänään (eikä viime yönä) enää mitään...Onkohan tää ihan normaalia kun sain ohjeeks että vuoto voi kestää 2-4 vkoa, kenelläkään kokemusta näin lyhyestä vuodosta, 6 pvää? Ja nyt sit tietysti haluttais jo alkaa uudelleen hommiin...
 
Voi oispa mahtavaa kun menis näin! Uskallettaiskohan jo aloittaa yritys..? Mua hoitanut kätilö Hyvinkäällä sanoi, että voi vuodon loputtua aloittaa mutta sit on vaikea laskea rv:ja jos tärppää heti....no mutta onhan ultrat keksitty. :saint:
 
Minulla 3 keskenmenoa takana, joissa kaikissa vuotoa lääkkellisellä tyhjennyksellä ollut noin viikko ja vuoto ei ole ollut kovinkaan runsasta, paitsi alussa.

Onnea vauvantekotalkoihin, kun se aika jälleen koittaa! :heart: :flower:
 
Mulla oli tyhjennys 9.1. Illalla joo vuosi ja luulin kaikki tuli ulos. Seuraavat 2 päivää niukkaa vuotoa ja ja kolmas päivä lääkkeistä tuli kunnon tulva ja jouduin töistä lähtemään kun ei enää pystynyt olemaan. Kivut tuli myös takaisin samalla. Vuotoa jatkui 22.pv asti ja soitin yksityiselle jos ottaisivat jälkitarkastukseen ja kerroin oireista. Oli selkäsärkyä, vatsa särki ja muutenkin voin huonosti. Sanoivat ei ota sinne vaan soita naistenpolille. Soitin ja samantien sinne tarkastukseen. Teki ultran ja sanoi mulla istukkaa sisällä vielä. Seuraavana aamuna kaavintaan. Kohtu oli jo tulehtunut ja siihen myös antibioottia. Joten voisin uskoa ettei sulla vielä ohi, jos vuoto on ollut pientä. Älä myöskään ohita jälkitarkastusta ja varaa aika siihen ajoissa. Mulle antoivat ajan tarkastukseen vasta 25.2!! Mutta pää sanoi kaikki ei kunnossa, joten soitin yksityiselle. :hug:
 
Vuotohan oli ekat päivät tosi runsasta mutta vaikeahan on tietää mikä on tarpeeksi runsasta...joten mietinkin riittääkö nyt sitten pelkkä hcg mittaus 2 vkon päästä toteamaan että on tyhjentynyt tai ei. Jos ei siis kipuja ym. tule niin antoivat ohjeeks että ultra ei ole tarpeellinen. Ehkä sit pitää vaikka yksityisellä käydä.


Mymmyryylle yv:tä!! :wave:
 
Mulla tyhjennys 14.1 ja tässä oli tälläviikolla jo paripäivää ihan ilman vuotoa, sitten to-iltapäivällä tuli mnekkamaista jomotusta ja pakotusta kohdunduunalueella, ja aika isoja hyytymäklönttejä plumpsahteli illan mittaan, sit taas paripv aika minimivuotoo, välillä tulee sellasia niinku limakalvon rääppeitä, tänään ihan yllättäen ilman mitään kipuja isohko köntti ihan selvästi jotain kudosta, nyt toivon, että se oli siinä, ja loppuis sit jo..

Soitin perjantaina gynen polille, ku jäi epäselväks se jälkitarkastus asia, ja niitten hyytymien jälkeen ehdottomasti halusin sen jt-ajan, ja sain nyt ensi perjantaille jälkitarkastusajan, sillon sit ultrataan ja tarkistetaan miten asia on. Ei ollu gynenpolin hoitaja huolissaan, kuj ei ole pahanhajuista vuotoa eikä kuumetta, niin siihen saakka vuodot on kai ihan ok..
 
Ilmoittelen vain että ultrassa on käyty koska vuodon lyhyt kesto ihmetytti ja lääkäri totes kohdun tyhjentyneen!! Eli 3 päivää runsasta vuotoa ja 3 niukkaa, jonka jälkeen täysin tyhjentynyt...positiivista kaiken surun jälkeen. Lääkäri sanoi, että uutta raskautta saa yrittää vaikka heti joten tuumasta toimeen!! :D
 
Mulla todettiin tuulimunaraskaus ultrassa 14.1 :'(

Viikko sitten perjantaina olin osastolla lääkkeellisessä tyhjennyksessä. 4 cytoteciä sain aamupäivällä ja illalla pääsin kotiin, kun lääkäri ultrasi ja totesi raskauspussin jo tulleen pois.

Vuoto jatkuu edelleen, tosin huomattavasti niukempana kuin aiemmin.
 
:hug:Miracles, kaavinnassa oli viime pe 23pv. Ja eilen olen jo voinut vaihtaa siteen pikkuhousun suojaan.Mut mulla oli siinä tosin lääkkeellinen tyhjennys ensin alla. En tiedä vaikuttaako asiaan että loppui nyt jo.
 
HUSissa ei pääse jälkitarkastukseen, minulla oli ensi vuotoa neljä päivää (ei mitään kovin runsasta), sitten tuli viikon verran pyyhittäessä erilaisia kappaleita ja kalvoja (istukka jasikiöpussi?), mutta ei varsinaista vuotoa. Sitten vielä viikko vaaleanpunertavaa limaa pyyhittäessä, mutta pikkuhousunsuojaan ei mitään. Kolme viikkoa yhteensä.

Kolme viikkoa lääkkeiden otosta tein raskaustestin; nega. Pari päivää tämän jälkeen tuli reilummin vuotoa, luulin kuukautisten jo alkaneen, mutta vuoto loppui ½ vuorokaudessa. Sen jälkeen on tullut taas sitä punertavaa limaa pyyhittäessä, Kätilöopisitolla sanoivat, että jos testi on nega, eikä tulehdusoireita ole, kaiken olisi pitänyt tyhjentyä ja että elimistö ehkä "käynnistelee", voivat olla kuukautiset tai sitten ei. Jos oireita tulee, kehottivat menemään omalle lääkärille = yksityiselle.

Päätin mennä varmuuden vuoksi ultraan lääkärilleni, ylihuomenna menossa.

Aiemmin on ollut kohdunulkoinen raskaus, HUSin omissa ohjeissa todetaan, että kohdun ulkoisen jälkeen on tärkeää ultrata raskauden sijainti 7.-8. viikolla (riski kohdun ulkoiseen nousee, jos se on ollut kerran), kun kysyin neuvolasta ja vielä Naistenklinikalta päseekö varhaisultraan tämän takia, sanoivat ettei HUSiin pääse vaikka omissa ohjeissaan kehottavat varhaisultraan ja neuvoivat vain menemään yksityiselle... Kaikessa siis säästetään julkisella puolella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja odotellaan:
HUSissa ei pääse jälkitarkastukseen, minulla oli ensi vuotoa neljä päivää (ei mitään kovin runsasta), sitten tuli viikon verran pyyhittäessä erilaisia kappaleita ja kalvoja (istukka jasikiöpussi?), mutta ei varsinaista vuotoa. Sitten vielä viikko vaaleanpunertavaa limaa pyyhittäessä, mutta pikkuhousunsuojaan ei mitään. Kolme viikkoa yhteensä.

Kolme viikkoa lääkkeiden otosta tein raskaustestin; nega. Pari päivää tämän jälkeen tuli reilummin vuotoa, luulin kuukautisten jo alkaneen, mutta vuoto loppui ½ vuorokaudessa. Sen jälkeen on tullut taas sitä punertavaa limaa pyyhittäessä, Kätilöopisitolla sanoivat, että jos testi on nega, eikä tulehdusoireita ole, kaiken olisi pitänyt tyhjentyä ja että elimistö ehkä "käynnistelee", voivat olla kuukautiset tai sitten ei. Jos oireita tulee, kehottivat menemään omalle lääkärille = yksityiselle.

Päätin mennä varmuuden vuoksi ultraan lääkärilleni, ylihuomenna menossa.

Aiemmin on ollut kohdunulkoinen raskaus, HUSin omissa ohjeissa todetaan, että kohdun ulkoisen jälkeen on tärkeää ultrata raskauden sijainti 7.-8. viikolla (riski kohdun ulkoiseen nousee, jos se on ollut kerran), kun kysyin neuvolasta ja vielä Naistenklinikalta päseekö varhaisultraan tämän takia, sanoivat ettei HUSiin pääse vaikka omissa ohjeissaan kehottavat varhaisultraan ja neuvoivat vain menemään yksityiselle... Kaikessa siis säästetään julkisella puolella.
Mäkin kuulun HUS:n piiriin ja kyllä mulla oli 07/08 km:n jälkeen jälkitarkastus ja nyt taas minulla on jälkitarkastus. Ja varhaisultraan pääsee, jos pyytää näiden kokemusten jälkeen. (Minulla siis 4 km:a takana.) Aika jännä miten on erilaiset systeemit saman lafkan alla.
 
Kuulun myös Hus:n piiriin ja pääsin ultraan jälkitarkastukseen kun vuoto kesti niin vähän aikaa (kirjoittelin siitä aiemmin täällä). Kävin siis ultrassa muutama päivä vuodon loppumisen jälkeen; kohtu tyhjä, ei tarvetta hcg kontrolliin sanoi lääkäri. Vuodon loppumisen jälkeen oli siis 9 päivää täysin vuodotonta, ei edes tuhrua, kunnes viime su tuli pyyhkiessä veren tapaista vessareissulla. Se loppui kuitenkin lyhyeen, parin vessareissun ajan vaan ja oli todella niukkaa. No, minähän reippaana(=epätoivoisena) tyttönä sit ajattelin että voiskos olla vaikka kiinnittymisvuotoa kun ollaan ukkokullan kans oltu tosi ahkeria kun siihen lupa lääkäriltä saatiin ja tein sit eilen testin, joka oli positiivinen. Positiivinen tulos mitä tod näköisemmin km:n jäänteitä, sen tiedän :headwall: mutta tietysti toivoisin sen olevan uutta raskautta...soitin Hus:iin josta sain lähetteen nyt kuitenkin hcg kontrolliin huomiselle. Eli summa summarum; ovat olleet Hus:ssa yllättävän ymmärtäväisiä.
 
Vaikka hoitajat olivat empaattisia antaessaan lääkkeet ja hoito-ohjeet ja kehottivat soittamaan, jos on jotain kysyttävää, he totesivat sillon, että periaatteena on,e ttei jälkitarkastuksia tehdä julkisella puolella kuin erikoistapauksissa. Soittaessani Kätilöopistolle viime viikolla, että jälkitarkastukseen pääsee vasta kun on selviä tulehdusoireita tai jos vuoto jatkuisi todella runsaana viikkoja (tai sitä ei olisi ollut oikein ollenkaan). Itse on vähän vaikea arvioida paljonko on paljon ja mikä on normaalia. En kehdannut ruveta valehtelemaankaan kivuista ja vuodon määrästä vain päästäkseni HUSiin jälkitarkatukseen.

En ole kovin huolissani, mutta mieluummin saan mielenrauhan ja maksan jälleen yksityiselle ultrasta, kun pientä vuotoa on taas ollut parina päivänä.

 

Yhteistyössä