*Vuodenpäivät tuhdanneet*

heips. No meillä onkin jo liki 2vuotta yritystä takana. Lääkärissä olen käynyt todettiin pco. Miestä ei ole edes alotettukkaan tutkimaan kun naisesta on kuulemma helpompi alottaa! kysyn vaan että mitä Vi**ua... Kyseinen lääkäri mulle vain kerto tylysti että laihduta 13kg niin ollaan yhteyksissä uudelleen ja katsellaan lääkitys sitten. Voin vain kuvitella sen vauva kuumeen määrää kiitos näkemiin. Oikein käänsi veistä haavassa.
Käynnistä on nytten vuosi ellei jo enemmänkin. Enkä ole laihtunut enkä liioin soitellutkaan sinne missä kävin. Pelottaa ehkä soittaa tai mennä uudelleen sinne kuulemaan tuollaista sontaa.. Mutta tsemppiä meille kaikille :)
 
Pinsella: mitä ihmettä? Miten ihmeessä mies olisi hankalampi tutkia :O Eihän se perushomma ole kuin simpat purkkiin ja ekat tulokset saa tosi nopsaan. Harmi ettät on ollut tuollaista kohtelua :hug:

Grill ja Nompparelli: Ihanaa kun täällä jännittelette :heart: Tein aamulla siis apteekin testin ja tuli hailura haamu, tosin paljon nopeammin kuin edellisenä aamuna. Tein sitten vielä töiden jälkeen pregcheckin ja tällainen tuli (joo ihan sekopäistä testaamista jo):



Kyllä siellä taitaa olla kyytiläinen matkassa :O Toivottavasti olisi seuraavat 9kk! Ajattelin aamulla tehdä vielä digin.

Tsemppiä leidit!!!
 
Hyvä kysymys.. En todellakaan tiedä mitä se lääkäri oikein ajatteli. Suoraan sanottuna ihan täys idiootti jos olisi vain rahaa niin menisin yksityiselle. Jos koitan kumminkin vielä tuota samaista paikkaa niin menen kyllä ihan eri lääkärille :)
 
No minunkin mielestä helpoinhan se mies on ensin tutkia. Pitäisi itseään saada niskasta kiinni ja soitettua uudelleen ja pyytää eri lääkäri. Nytten vain on töitä töitä töitä ja toisen ammatin opiskelu viime metreillä menossa. Koulun kun saa loppumaan ni minä soitan ja papatan sinne minkä suustani kerkiän :)
 
Onnea Nöhvi! :heart:

Niin juu, Pinsella: On kyllä outoa tosiaan... :O Meillä haluavat nyt heti miehen sinne tutkimuksiin, kun mulle on kuulemma tehty jo kaikki (vaikka en usko siihenkään, sillä eivät ole ultranneet... :headwall:).
 
Onnea Nöhvi hirmusti!!! Toivottavasti kyytiläinen tosiaan pysyy matkassa!

Me käytiin tänään lääkärissä taas. Päällimmäisenä jäi mieleen että suurensuuri munarakkula näkyi ultrassa!! On siis mahdollista että ovuloin tässä kierrossa! Oon niin iloinen! Siellä oli siis 11-millinen rakkula ja tänään kp13. Nyt täytyy käyttää nää päivät vaan hyväksi ja ehkä pääsen piinailemaan =) Annettiin ohje tehdä päivittäin ovistestejä kunnes (mahdollinen) toinen viiru ilmestyy testiin. Kunpa se nyt ilmestyisi!
 
Voi Nöhvi, ihana haamu!! :) Varovaiset onnittelut, toivotaan että matkassa pysyy!

Tänään tiedossa miehen siemen-neste analyysin toimitus! Niin kuinkas nopeesti niitä tuloksia saikaan?? Kertokaas te jotka ootte jo sen homman hoitanu...
 
Jesjes, kävin eilen keuhkokontrollissa ja homma näyttää menevän edelleen parempaan suuntaan! :) Lääkäri ei enää oikeastaan kieltänyt mitään, toki painotti sitä miten mahdollinen raskaus sitten vaikuttaisi jos tämä ei olisikaan siitä lääkeaineesta johtuva reaktio vaan jotain muuta, jolloin ongelma saattaisi vielä uusiutua. Mutta sitä ei voida tietää joten miehen kanssa todettiin, että miksi stressata jostain, mitä ei voi etukäteen tietää ja mitä voi joutua odottamaan koko loppu elämänsä.

Kuitenkin loppu kierto mennään nyt ihan näin rennosti ja sitten mietitään uudestaan. Ja kaiken lisäksi, sain eilen varattua ajan lapsettomuushoitojen aloitukseen, tiistaina olisi aika ja varoiksi se hoitaja siellä varasi ajan myös minulle, eli meillä on kaksi peräkkäistä aikaa. :) Uuh kun on pitkästä aikaa hyvä fiilis!

Nompparelli: Hieno homma, sitten vain käytetään aika hyödyksi! ;)
 
Iippa88: Me ainakin saatiin VL:ssä ekat tulokset jo puolessa tunnissa. Eli simppojen määrä ja liikkuvuus. Sitten n. viikon päästä saatiin simppojen muoto eli kuinka paljon epämuodostuneita.

Grill: Joo ei kannata odotella jos ei ole ihan pakko! Meillä just lääkäri sanoi eilen, että todennäköisesti mä oon ollut hedelmällisimmilläni 18-20-vuotiaana. Eli ei ois todellakaan kannattanu odottaa edes 28-vuotiaaksi.

Tänään sain ovistestistä värillisen haamun! En oo koskaan saanu kp 14 noin paksua värillistä haamua! Toivottavasti se nyt vaan vahvistuisi! Peitot heilui eilen ja tänään tulee myös heilumaan :) Greippimehua on kitattu melkein litra kolmessa päivässä!
 
  • Tykkää
Reactions: Grill
Kiitos onnitteluista :wave: Kyllä se digikin sanoi toissapäivänä että raskaana, eli ollaan nyt sitten :) Uskomatonta ja epätodellista :O

Nompparelli: voi kuulostaa hyvältä :heart: Oikeen hyvältä, toivottavasti se olis nyt sitten tässä se plussakierto!

iippa88: saitkin jo vastauksen kysymykseesi. Mekin saatiin VL:stä nopsaan vastaus, lääkäri soitti seuraavana päivänä ja kävivät miehen kanssa tulokset läpi. Samalla viikolla tuli vielä kirjallisena tulokset kotiin (siis liikkuvuus ja määrä).

Grill: hienoa että keuhkot ovat paranemaan päin :)
 
Me oltiin eilen sitten siellä lääkärissä, saatiin lähetettä simppatestiin ja mies menee myös labraan. Tarttis ne ajat vaan tässä itse tilata. Sitten kun nuo tulokset tulee saadaan tarvittaessa lähete naistenpolille, missä sitten jatketaan tutkimuksia. Lääkäri oli edelleen tosi mukava ja kannustava, kaikin puolin jäi siis ihan hyvä fiilis. :)
 
Terveiset tännekkin! Eli tuloksia simpoista saatu. Siittiöiden määrä on liian alhainen :( vain 4milj/ml. Lääkäri laittoi lähetteen julkiselle puolelle jonoon. Meillä siis tod.näk tiedossa ivf/icsi hoidot...näin ne asiat nyt yhtäkkiä meni päälaelleen. Kuulemma luomusti raskautuminen meidän kohdalla ei ole mahdoton, mutta hyvin epätodennäköinen :/ En kuitenkaan ala synkistelemään, pääasia että tämä homma nyt etenee je ehkä vielä saadaan se oma käärö syliin :)

Tsemppiä kaikille muillekkin tutkimuksiin ja hoitoihin! Ja puhaltelen myös luomuplussatuulia tasapuolisesti! ;)
 
Oi ei iippa, tosi ikävää! :( No mutta, hommat etenee. Tiedätkö yhtään kuinka pitkät jonot on?

Meillä tänään käyty jättämässä simpat lääkärille (samalla raahasin miehen pika-shoppausreissulle :D) eli nyt sitten edessä tuskainen 3 viikon odotus tuloksista...
 
Grill: Ei mitään hajua jonojen pituudesta..lääkäri vain jotain puhu että on hiukan lyhentyneet. Mitä lie sitten tarkoittaa..kyllä tässä kestää muutaman kuukauden ootella, mutta jos aletaan puhumaan vuodesta tai pidemmästä, niin onhan se pitkä aika ootella...
Pidän peukkuja että teillä simppanäytteistä tulis paremmat tulokset! Koittakaa jaksaa jännäillä..:)
 
Moikka pitkästä aikaa :wave:

Joo, täällä ollaan :'( Raskausviikolle 7+0 kesti se onni..... Joten yritys jatkuu! Kävin 1,5vk sitten jälkitarkastuksessa työterveyshuollon kautta ja kierto oli lähtenyt rullaamaan melkein heti km:n jälkeen ja ovuloinkin 2viikkoa 3pv tuon ikävän tapahtuman jälkeen. Sattui sopivasti tuo tarkastus, kun se oli päivää ennen ovulaatiota. Sain sitten suoraan lähetteen loppukierron hormonikokeisiin ja labrantäti tiesi kertoa että valmiina on myös lähete alkukierron hormonikokeisiin :)

Oli tuo kyllä melkoinen takaisku, varmaan hirveintä mitä tähän astisessa elämässä on kokenut... en toivo kellekkään samaa. Hyvinä hetkinä ajattelen että tuosta nyt ainakin näki että voin raskautua. Huonoina hetkinä taas on aika vaikeaa...

Mulla onkin nyt jännäpäivät menossa! Menkkakivut alkavat tosin olemaan sitä luokkaa, että eiköhän tämä ollut tässä.

Grill: miten simppatuloksien kanssa kävi?
 
Voi ei Nöhvi! :O Jaksamisia, tuota ei toivois kenellekään! :hug:

Mulla lähti eilen käyntiin yk14. Miehen tulokset on kaikki ok, tarkempaa en tiedä kun ei se saakutin hoitaja kuulemma nähnyt sen tarkempia tietoja. Lähete saatiin sitten naistenpolille ja se aika olisi ensi viikon perjantaina. Olen alkanut tässä vain pelkäämään josko mulla onkin endo... :ashamed: Mutta ehkäisyneuvola ei halunnut siihen epäilykseen kommentoida, käskivät vaan otta asian sitten heti tuolla polilla puheeksi.
 
moikka! saako liittyä joukkoon? meillä ennestään kaksi lasta jotka ovat lähteneet aluille todella helposti. kolmatta ollaan nyt tehty kauan. yk15 vielä käynnissä 2pv sisällä vaihtuu yk16. kävin lapsettomuuspolilla aukiolotutkimuksessa ja verikokeissa. putket olivat auki ja kaikki muutenkin hyvin. verikokeiden tulokset pitäisi tulla nyt loppuviikosta. mies ei ole vielä suostunut testeihin. ahdistava tämä tilanne.
 
Moikka vaan keksipurkki! :wave: Meillä ei annettu edes vaihtoehtoja miehen tutkimuksiin. :O Jos miehen spermaa ei olis tutkittu, ei oltais saatu lähetettä naistenpolille... On kyllä niin suuria eroja kuntien ja kaupunkien käytännöissä! Ja sillä käykö yksityisellä vai missä.
 

Yhteistyössä