vuoden ikäinen vauva viikoksi hoitoon

  • Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti
Itse en jättäisi tuon ikäistä viikoksi isovanehmpien tai kenenkään vieraan hoitoon. Jo ihan siistä syystä että en todellakaan edes kykenisi nauttimaan lomasta ilman lasta, eli onnistuneempi reissu olisi kun lapsikin olisi mukana. Jos taas olisi joku häämatka jonne olisi ihan pakko päästä kaksin niin varmaan silloin olisi hoidettu nuo asiat jo ennen lasten hankkimista tai viimeistään raskausaikana. Mikäli tästä olisi myöhästytty niin siinä vaiheessa kun lapsi on jo isompi.

Tottakai jos joutuisin sairaalaan niin tottakai lapsesta huolehtisi joku muu, meidän tapauksessa sitten se isä. Isän hoiviin olen myös jättänyt alle 2v lapsia useammaksi päiväksi jonkun reissun takia, mutta silloin siis kyse lasten oamsta sisästä joka on kokoajan asunut saman katon alla, hoitanut lapsia ja ollut näille koti-isänäkin. Lapset ovat myös alkaneet päivähoidon 1,5v - 1v10kk ikäisinä, eli en ole kuitenkaan ollut sitä 24/7 heidän rinnallaan sinne 3v synttäreihin asti.
 
vieras Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ja:
mä en ymmärrä ollenkaan miks niitä mukuloita pitää vääntää jos ne on jo ennen 3-vuoden ikää jätettävä päivätolkulla vieraan hoiviin. Ei siinä äidinvaisto paljon puhu....
Peesaan!!!

Siinä itsekkäät vanhemmat ajattelevat että ITSE pärjäävät hyvin ilman lasta. Lapsi ikävöi silti vanhempiansa...kaikesta huolimatta. Joku pitää mittarina sitä, että lapsi nukkui hoidossa ihan hyvin. Todellisuudessa lapsi(tässä tapauksessa vauva) saattaa paeta ikäväänsä nukkumalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tyypit sanoo, ettei ikinä saa noin pientä jättää viikoksi vaikka mummille. Mutta sitten omat tenavat on päivähoidossa joka päivä... :whistle:
Päivähoito on aavistuksen eri asia kuin viikko ilman vanhempia 24/7!!!

Kotihoito on tietysti normaaliperheissä paras vaihtoehto pikkulapsille, mutta ymmärrän ettei se aina taloudellisten syiden takia ole mahdollista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tyypit sanoo, ettei ikinä saa noin pientä jättää viikoksi vaikka mummille. Mutta sitten omat tenavat on päivähoidossa joka päivä... :whistle:
Päivähoito on aavistuksen eri asia kuin viikko ilman vanhempia 24/7!!!

Kotihoito on tietysti normaaliperheissä paras vaihtoehto pikkulapsille, mutta ymmärrän ettei se aina taloudellisten syiden takia ole mahdollista.
Buahaha.

Eri juttu? No, mä kuitenkin mieluummin olen lapseni kanssa kotona normaalisti sen 24/7 ja sitten välillä vien vaikka useammiksikin öiksi hoitoon tuttuun mummolaan. Kuin pyöritän sitä monissa perheissä nähtyä rumbaa, jossa jo 9kk VAUVA on joka arkipäivä hoidossa 7/8-17, sitten kotiin+ruoka+nukkumaan. Aamulla homma alusta. Väittääkö joku tosiaan, että se viikon hoidossa olo on lapselle vahingollisempaa kuin tuollainen oravanpyörä vauvaiästä asti?!
 

Yhteistyössä