Vuoden 2008 Kullankerien loppuvuosi 2009

Kannatetaan Tiivarin ehdotusta mennä vuoden loppuun tällä nimellä. Nyt kun mäkin oon taas tieni tänne takas löytänyt, niin mites sitten käy kun nimikin heti uudeksi päivitetään :eek: :LOL: Ja toiseks, ei tää tuleva joulukuu yhtään sen lumisemmalta täällä etelessä ainakaan näytä, et tähän jotain talven tuntua muka saatais :( :eek: :|

Kiitokset onnitteluista kaikille, siis MP ja Ammu vissiin uusina. =) Onnea siihen opiskeluun näin lapsiperheellisenä varmasti tarvitaankin!
Niin ja Ammulle vielä, tietysti meitä kiinnostaa sun työkuviot. Onnittelut, että sait noinkin pitkän jatkon nykyisesessä työpaikassa :flower: Ei kun ensi kesäksi kesälomaa odottelemaan.. ei kun on se varmasti oikeesti hienoa, et pystyy elämää vähän paria kuukautta pidemmälle suunnittelemaan.

Ja lopuksi vielä MP:lle onnittelut hienosti menneestä ensimmäisestä tissittömästä yöstä :flower: :D Toivottavasti seuraavakin yö menee yhtä hyvin, eikä teillä välttämättä tarttis asiasta mitään hirveetä taistoa käydä.

Nyt tää rouva lähtee saunaan :wave:
 
ylävatsa kivun ja heikon olon takia...Mutta kaikki oli kumminki loppujen lopuks hyvin, paineet todennäköisesti heitteli, josta tuo heikko olo. Ja ylävatsa kipu johtuu luultavasti ku tonttu makaa samassa paikkaa ja potkii samaan paikkaan.

Nyt oon kotona täyslevossa, eli en saa tehdä mitään, en edes nostella Emmaa. Onneks mua avittaa mieheni ja mun äippä.
Ens viikon maanantaina on sitten äippäpolilla kontrolli, jolloin saadaan varmasti sektio aika, tontun painoarvio ku oli nyt eilen 4kiloa.

Onneks kerkesin laittaa jouluvalot.

P.S. Saatiin tietää tontun sukupuoli :xmas: ...kuka arvaa?? :D :heart:
 
Missäs kaikki taas on??? :attn:
Tuu nyt käpynen ainakin paljastamaan, kumpi voitti pullakahvit, Elppa vai mä?
(siis tuosta sukupuoliveikkauksesta). Päästään sit arpomaan teille (tai siis vauvalle) nimiä :heart:
Oon ollut viikonloppuleskenä, kun mies on "poikien" kanssa jokavuotisella Hämeen valloituksella :whistle: Lasten kanssa leivottu ja leikitty kotia.

Eipä mulla muuta, kun veteraaneille iso kiitos itsenäisestä Suomesta, hyvää itsenäisyyspäivää ja mukavaa adventtiaikaa kaikille! :flower:

t. Palstailee itsensä kanssa =)
 
Mä tuun palstailee Ammu sun kanssa! :D
Mä veikkaan Käpyselle poikaa. Mut tules Käpynen kertomaan kumpaa ne siellä lupasivat.
Voin mä sen kertoa.... meille on ainakin tulossa toinen poika!! :heart: :D Mä oon niin onnellinen, et se on poika. Rasmus saa leikkikaverin. Mies tais kyl vähän pettyä, kun ultraaja poikaa lupasi.

*muoks* niin ja hyvää Itsenäisyyspäivän jatkoa kaikille! :)
 
1,5-vuotis neuvolassa käyty.
"Kasvaa tasaisesti. Ruoka maistuu. Kehittyy hyvin. Kävelee ja juoksee. Sanavarastossa 10-20 sanaa. Puheen ymmärtää. Tutti ei käytössä. Potalla käyntiä harjoitellaan. MPR I"
Mitat 10kg 600g /81cm, pipo 48.7. Eli kasvaa omaan tahtiinsa.

Ei mulla muuta (ja muilla ei kai tätäkään vähää?? :'( ) Herätys, eukot!! :attn:
 
Heippa vaan, taas piiiitkästä aikaa, ei taho enää aikaa löytyä täällä hengailuun :ashamed:

unohdin mennä Mikin 4kk neuvolaan ja kai Nennillekki pitäis varata se 1,5v neukka, ei vaan jaksais millää.

Meillä mennään kriisistä toiseen ja ero on ollu lähempänä kuin koskaan ja varmasti oisin keränny kimpsut ja kampsut kasaan jos mulla ois ollu viime riidan aikaan rahaa, mutta kun ei ollu ni eihän sitä voi lapsia pitää nälässä. Omalla tapaa olen tyytyväinen etten lähteny mutta jos ei meno muutu niin se tulee väistämättä eteen. Koko ajan koitan kuitenkin ajatella niitä jonkun viisaan sanoja että 1 vauva vuosi on vaikein ja joku on myös ehdottanu että vanhemmat ei sais erota sillon ku lapsi on alle 3v, tulee kuulemma paljon turhia eroja.

pitäis varmaa käydä varaa aika johki missä vois keskustella, mä taidan olla masentunukki pikkasen.

Anteeks ku mul ei oo muuta ku valittamista aina kun tänne kirjottelen. :ashamed: :/
 
Huomentapäivää!
Juu on jäänyt tää palstailu vähiin...Kun talossa on yks uhmaikänen ja yks esiuhmanen,niin kirjottelu tuppaa jäämään pariin lauseeseen,niin eipä oo viittinyt sit niitä paria lausettakaan kirjottaa :/
Meillä Leona sai maanantaina putket korviin,kun korvatulehdukset jäi päälle,ei tehonnut enää antibioottikuurit.5 kuuria neiti söi parissa kuukaudessa.Jos ei itkenyt korviaan,niin sitten itki vatsaansa.Nyt toivotaan että putket auttaa ja elämä helpottuis pikkasen.

Wiivi :hug: :hug:
Se helpottaa kummasti kun saa jonnekin avautua,joten anna tulla vaan! :hug:
Eipä toi munkaan teksti nyt hirveen positiivista ollut :D
Mutta sitä varten täällä ollaan,että voi purkaa omia tuntojaan.

Tsemppiä ja haleja kaikille! Eiköhän me kaikki niitä aina sillon tällöin tarvita :)

Bamse
 
.... B) ...
Nyt tänään tultiin kotiin...ja kyllä kyyneleet tuli silmiin kun näin Emman, kauhee ikävä. Olin äippäpolilla siis kaikki 10päivää!!! maanantaina käynnistettiin ilmapalloilla..klo9..
Poika syntyi sektiolla 7.12.09 klo23.27, paino 4,2kg ja pituus 52cm.
Poika terve ja mun mies pääsi leikkaus saliin.

Tuun kertomaan enemmän myöhemmin...

Dubbla mom & Emma 1½v ja Poikatonttu 4päivää
 
Suuren suuret onnittelut Sydänkäpyselle ja koko perheelle pienen prinssin johdosta! :heart:

Noista 1,5v neuvolatiedoista pitikin tulla teitä hätyyttelemään. Hyvä että Ammu jo aukaisi aiheen. Eli mua ainakin kiinnostaa, mitä neuvolassa näyttää pituudet, painot ja muu kehitys. :wave: Meillä neuvola vasta 13.1.
 
Ainaisen valitukseni sijaan tulinki kertomaan että... Suuren,melkein eroon johtaneen kriisin iskettyä jouduimme miehen kanssa puhumaan kaikki asiat halki ja pinoon! Nyt elämä hymyilee ja ollaan aivan uudesti rakastuneita toisiimme :heart:

Oikein ihanaa joulun alusaikaa ja vielä ihanampaa joulua ihan jokaiseen perheeseen :attn:
:hug: tarviiville ja :flower: kaikille ansainneille ja muillekii :D

Kiitos jotta olette olleet olemassa Otta ihanii :heart: !!

Tuun välil teitä moikkaamaan ja Viljami lähettelee terkkui =)
 
ursulainen:
Nyt elämä hymyilee ja ollaan aivan uudesti rakastuneita toisiimme :heart:
Täähän on kiva kuulla/lukea. Nyt vaan sit ilo irti kaikista hyvistä fiiliksistä matalapaineen jälkeen!

Vitsit että tulikin kylmä yht äkkiä *hrrrrr*
Mulla olis muutama vapaapäivä ja pitäs ruveta joulua laittelemaan, kun sit oonkin joka päivä töissä jouluun asti. Siihen ei oo kuulkaa enää kun 10 päivää :eek: :xmas:

*muoks* tuosta neuvolajutusta sen verran, että helpotus oli melkoinen, kun rokotuksesta selvittiin pikkukitinöillä ja 5ml Panadol Mixtuuraa. Tuo kolmonen (nyt 8v tyllerö ) kun sai aikoinaan nimenomaan tästä 1,5v MPR rokotteesta melkosen rajut reaktiot, viikon oli 40 asteen kuumeessa ja täynnä tulipunasta pientä näppyä :'( Eli käytännössä sairasti tuhkarokon. Silläpä vähän huolestutti, että mitenhän nyt käy. Mutta hyvin kävi :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Ainaisen valitukseni sijaan tulinki kertomaan että... Suuren,melkein eroon johtaneen kriisin iskettyä jouduimme miehen kanssa puhumaan kaikki asiat halki ja pinoon! Nyt elämä hymyilee ja ollaan aivan uudesti rakastuneita toisiimme :heart:

Oikein ihanaa joulun alusaikaa ja vielä ihanampaa joulua ihan jokaiseen perheeseen :attn:
:hug: tarviiville ja :flower: kaikille ansainneille ja muillekii :D

Kiitos jotta olette olleet olemassa Otta ihanii :heart: !!

Tuun välil teitä moikkaamaan ja Viljami lähettelee terkkui =)
Onnea oikein paljon, todella ihanaa kuulla että ootte selvinny tästä yhdessä, antaa toivoo meille jotka ei oo ollu niin kauaa yhdes.
Sä oot meille esimerkki miten asiat voi mennä ja miten kumminki asiat hoidetaan yhdessä kuntoon.
En voi edes kuvitella kuinka vaikeeta teillä ja sinulla on ollu.

Mutta sen tiedän, oon onnellinen teidän puolesta!!!.. =)
 
jos kiinnostaa...
Kaikki alkoi mun oudosta huonosta/heikosta olosta29.11 sunnuntai iltapäivä n klo13.
kaikki kumminki kunnossa, mutta ottivat seurantaan tarkkailu saliin yöksi.
Seuraavana päivänä minut tutkittiin kunnolla, kävin ylävatsa röntgenissä etc.
Kaikki myös siel hyvin.
Joten pääsin kotiin.

Keskiviikkona 2.12 päänsärky alkoi vaivata joten palasin takas synnärille. Ottivat minut sisälle äippä.polille rauhoittumaan.
Kaikki siel kumminki ok, mutta eivät enään päästäneet mua kotiin, kun verenpaineet pysyivät polilla kohdillaan.
Perjantaina lekurit tekivät vikan ultran/painoarvion ja sisätutkimuksen.
Kertoivat ettei mitään ollu kypsyny taikka laskeutunu.

Joten odottivat maanantaihin 7.12 klo9, jolloin minuun laitettiin ilmapallot sisälle (yksi pallo kohdun sisälle ja toinen pallo sinne kohdun kanavaan)
Ne pallot täytettiin täyteen (80ml/pallo) jonka jälkeen olin pyörtyä kivusta klo10-12 välillä, kipujen takia pallot tyhjättiin miltei kokonaan...
Minut siirrettiin synnärin puolelle saamaan kivunlievitystä, antoivat pedintiinin n klo12...
Joka auttoi että supistuksien välissä oli edes 2min hengähdys taukoa.
Klo15 tuumasin että nyt on supistukset kadonnu, joten pallojen täytttö alko uudestaan, tällä kertaa eivät täyttäneet kokonaan heti...
klo17 alkoi taas todella kipeät supparit, antoivat toisen pedintiinin.
Klo18 lekuri kävi ja teki sisätutkimuksen, Hän sanoi: Olette 4cm auki, nyt vaan odotetaan että pallot tulee ulos, eiköhän tämä synny alakautte.
Olin aika yllättyny ja jopa iloinen...
klo20 sain kolmannen pedintiinin.
Ja klo21 seuraava kätilö ja opiskelija tekivät sisätutkimuksen, Kätilö sanoi: Et ole 4cm auki, eikä tämä ole edes laskeutunu, eikä tämä synny alakautte!.. :eek:
Blaaaaaa...olin pikkasen sekaisin.
Kätilö laitto minut suihkuun jospa supparit loppuis, mutta ei, supparit vaan jatkoi ja jatkoi...
Klo22.30 aikaan mulla ei pää kestäny, vaan alkasin itkeen epäonnistunutta käynnistystä ja pettymistäni alatiesynnytykseen..
Samaan aikaan kätilö tuli huoneeseen ja sanoin Hänelle että: Tehkää nyt joku päätös, supparit jatkuu :kieh:

Sektio päätös tehtiin, ja onneks mun mies pääsi leikkaus-saliin mukaan..
Kaikki meni siel hyvin, vaikka tällä kertaa mua pelotti sata kertaa enemmän ku viimeks, en jotenki muista mitä ne siel teki sillo.

Poika syntyi klo23.27...huoh...nopeeta toimintaa.Poika vietiin lastenpolille kun oli nielly lapsivettä eikä hengitys oikein toiminu, mutta kaikki loppui hyvin.
Sen jälkeen olin 2h heräämössä, mies lähti klo01 katsomaan poikaa lastenpolille ja meni sitten kotiin.
Mä pääsin klo03.30 viel lasten polille pitämään poikaa sylissä hetken.
Olin siis takas äippäpolilla klo04.

Onnekseni sain pojan mun luoksen sit aamulla klo11... :heart:
Ja sitten 11.12 päästiin pojan kanss kotiin... B)

Jos me halutaan kolmas baby, niin se on sit suora sektio.
Että näin.
 
1,5-vuotis neukka takana ja tässä mittoja:
pituus: 83,5cm ja paino: 11,3kg pipo: 47,6cm

Reipas tyttö. Juttelee jo hienosti sanoja. Kasvanut hyvin. Kehitys iänmukaista. =)

Laskin tossa, että sanoja on jo lähemmäs 40, ja tulee jo 2 sanaa peräkkäin esim. vauva tuolla.

Osaako teillä lapsukaiset sanoo jo oman nimensä? Meillä osaa sanoo omasta kuvastaan ja se on Eija =)

Mitähän mun vielä piti... :|

niin no tissin vierotus suju todella hyvin, mutta yöt ei oo paljon parantunu :headwall: :kieh: mä niin tiesin tän, toi meijän lapsi on kirottu |O välilä on onneks jo parempiakin öitä, jollon herää vaikka VAAN 2 kertaa, mutta ne on tosi harvassa :/

Ja se kuuluisa uhma on alkanu nyt täälläkin oikein urakalla |O Pukeminen on kauheen tappelun ja huudon takana joka päivä, kun tarhasta haen. Niinpä tädit omia korvia säästääkseen tulee pukeen meijän kullannupun, että päästään äkkiä kotiin :saint: Ja kotona sitten rissataan joka jumalan asiasta, ei saa syöttää, ei saa vaihtaa vaippaa, hampaita ei saa harjata ja jos tekee jotain kiellettyä niin missään nimessä ei saa kieltää tai siitä syttyy maailmansota |O ja tätä helvettiä on öisinkin. Herää istumaan sängylle ja pitää semmosta ärsyttävää narina itkua (joka ei siis oo itkua) ja ei kelpaa syli, ei nalle, ei oma sänky, ei äitin kainalo ja kaikki kokeillaan monta kertaa yössä :kieh: kun ei se tiedä itekään mitä haluais |O

Todellakin alkaa varmistuun se, että meille EI tule lisää lapsia |O

Mutta on meillä hyviäkin päiviä :heart: ne vaan tuppaa oleen todella harvassa :snotty: Mikään ei voita oman lapsen pusuja ja haleja :heart:

Uuden vuoden jälkeen ois hautajaisetkin, ja mä en todella tiedä kehtaanko mä lähtee ton kiukkupussin kanssa sinne. Kiva jos se sielläkin vetää raivarit päälle niin morjens :xmas:

Mutta nyt tiskien kimppuun ja sitten nukkumaan :wave:
 
Hyvää joulua jokaiselle meiltäkin :)

meillä vietetty hyvinkin toisenlainen joulu ja sellasta en kellekkään toivo. Eilen aamulla olin töissä ja soittipa tuo isompien lasten iskä että ovat täällä keskussairaalalla tytön kanssa. Tyttö valitellu mahaansa ja oli kuumeinen, epäiltiin umpisuolentulehdusta, joka sitten olikin. Ja lopulta sitte puhjennuki joko ennen leikkausta tai sitten leikkauksen aikana. Eli tosi kipeä tyttö ollut :( Mä kerkesin sitte sen verran eilen viettää joulua että tytön leikkauksen ajan olin syömässä anoppilassa ja avasin paketit muitten kanssa. Ajatukset oli kyllä iha jossai muualla ku tuossa tapatumassa. Piti vaan tuon pikkumiehen takia tsempata. Yön olin sitte sairaalassa ja tulevaksikin yöksi sinne menossa, nyt hetken huokasemassa kotona kun exä meni tytön kanssa. Vielä ei tiedetä kuinka kauan tyttö tuolla on kun tulehusarvot korkeella ja antibiootit annetaan suoraan suoneen... Töistä nyt nää pari päivää pois ja sitte olis pari päivää vapaata... että näin meillä...Ihana oli kyllä nähdä pojan ilmeet kun paketteja aukoi :heart: ja toiha se pukki parit paketit tytöllekin sairaalaan :heart:
 
ja meillä meni joulu hyvin, Emma ja poika sai kiwasti lahjoja...Poika piti meitä yöllä tietysti hereillä, joten väsy on, mutta nyt alkaa helpottaan...
Tässä kuva Emmasta ja yks kuva pojasta.. :heart:



Emman 1½v neukka lekuri siirtyy helmikuuhun, kun pojan 2kk neukka lekuri on sillo, joten ottavat Emman siinä samalla.
 

Yhteistyössä