VS: Kuivaksi opettelu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vastaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vastaus

Vieras
Minä sain mun tytön 2v.3 kk potalle siten että annoin hänelle lempikirjan jota hän luki ensi alkuun potalla istuessaan (jännitys lakkasi kirjaa lukiessa) ja pikku hiljaa se pissa sieltä tuli potalle, kirja jäi sitten myöhemmin pois kun lapsi huomasi että ei sitä kirjaa tarvita joka pissa kerralla.

Muista itse olla rauhallinen (älä missään nimessä pakota:() ja kun pissa on tullu niin kehu lasta :)"hyvä pissa tuli" ja päälle voi vaikka taputtaa niin lapsi huomaa että ei se niin kauhea juttu ollutkaan-

Tässä muutama vinkki. toivottavasti on apua.

Kaikkea on kokeiltu, kirjan kanssa ja ilman. Kehuttu on, kun yhteen aikaan teki pissat pottaan. Kakatkin tehny pariin kertaan. Nyt tullut stoppi siihen, pakottaa en voi missään nimessä. Täytyy vaan koittaa yrittää, et ottaa vaipan pois ja pikku housut jalkaan. Tuskin se montaa kertaa viitsii housuihinsa pissiä. :/

Tässä on ollut taukoa vaikka kuinka paljon. Ajattelin vaan miettiä jo valmiiksi miten aloitan.
Tänä aamuna sitten alkoi, pottaan ei ole tullut mitään mutta yhdet pissit tullut housuihin. Poika sanoi itsekin et "nyt tuli vahingossa pissit". En torunut, siivottiin pissi pois ja laitettiin kuivat housut. Huom! Potalle meni kyllä istumaan. Luki lelulehteä samalla. :)

Meillä 1,5-vuotiaan kanssa oli vähän samaa. On kyllä käynyt potalla ja joskus sinne jotain tulikin muttei aina. Sit alko tekee sitä että pissas lattialle ja kun kuivasin sitä niin teki viereen toisen lätäkön jne.... Meillä on ollut suuri asia aina kun pottaan on jotain tullut eli aina ihmetellään ja kehutaan kuinka hienosti tuli, poika pääsee itse vetämään vessan ja taputetaan hirveästi. Täällä joku antoi vinkin tarrajutusta. Tein pojalle oman hienon "kansion", johon saa laittaa tarroja. Poika itse valitsi kaupasta ison tarra-arkin ja nyt se onkin suuri ja hieno asia, kun saa valita vihkoon tarran, kun pottaan on tullut asiat. Kahdessa päivässä poika on innostunut niin, että vahinko on sattunut vain kerran ja eilen päiväunien jälkeen vaippakin oli kuiva! Ja nyt hän jo itse juoksee potalle istumaan, kun tulee hätä ja voi sitä riemua, kun hän esittelee "tuotoksiaan"! Ennen potalle mentiin vain äidin houkuttelemana.

Peesaan edellistä, eli meilläkin on otettu käyttöön palkinto, kun pottahommat onnistuu. Meillä käytössä papukaijamerkit (kymmenen pistettä ja papukaijamerkki :D ), etitään yhessä netistä joku hieno papukaijan kuva ja printataan ja laitetaan se seinällä olevalle paperille. Sit on vielä pidetty, että kun paperi täyttyy, niin saa jotain spesiaalia sit.

Hyvin on toiminut. Tyttö on nyt siis 2v5kk ja osas jo välillä pottailun ihan hyvin, mut sit meni isosti takapakkia. Nyt onnistuu taas.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 08:46 karvinen82 kirjoitti:
Tässä on ollut taukoa vaikka kuinka paljon. Ajattelin vaan miettiä jo valmiiksi miten aloitan.
Tänä aamuna sitten alkoi, pottaan ei ole tullut mitään mutta yhdet pissit tullut housuihin. Poika sanoi itsekin et "nyt tuli vahingossa pissit". En torunut, siivottiin pissi pois ja laitettiin kuivat housut. Huom! Potalle meni kyllä istumaan. Luki lelulehteä samalla. :)

Ootko seisten yrittänyt opettaa pissalle?
meillä poika innostui aikonaan, kun sai pissata kuin iso mies =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 08:45 keiju kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 08:46 karvinen82 kirjoitti:

Ootko seisten yrittänyt opettaa pissalle?
meillä poika innostui aikonaan, kun sai pissata kuin iso mies =)

Kaikkea on kokeiltu. Nyt ei sitten taas suostu sitä vähääkään potalle. Yksi päivä meni ihan suht hyvin, mutta kun piti yöksi pistää vaippa niin aamusta sinne pissi pitkin lattioita. Mä en jaksa siivota koko ajan kun on muutakin puuhaa ja kuopuksen kanssa pitäis jaksaa olla. Noh, kunhan tuo kesä tuolta tulee niin sitten saa vaippa jäädä.

Joku kirjotti et papukaijamerkit käytössä, me voitais myös yhtyä siihen tai ainakin kokeilla. Jospas sais tuon pikku jätkän innostumaan.

Yhteistyössä