Voitko suositella nahkasohvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sohva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sohva

Vieras
Meillä olisi sohvan vaihto edessä. Meillä on ollut aina vaan kangassohva ja nyt ajateltiin hankkia valkoinen nahkasohva.

Mitkä asiat ovat nahkasohvissa hyviä ja mitkä huonoja?

Nahkasohvat on tosi helpot pitää puhtaina! Meillä (lapsi-, ja koiraper4he, minä pph ) oli nahkasohvat (2+3 istuttavat ) 7.5v, mitkä lopulta hajosi vanhuuttaan (ostettiin käytettyinä aikanaan ), ja tilalle ostettiin kangassohvat. Ne on ollu nyt ari kk meillä, ja ei me enää kyllä kangassohvia osteta noiden jälkeen...

Kyllä suosittelen!! Varsinkin lapsiperheessä hyvä, kun on helppo putsata jos jotain kaatuu.
Kesällä voi tietysti vähä hiostaa mut silti valitsen mieluummin nahka- kuin kangassohvan =)

norsunluun valkoinen nahkasohva-kalusto,enkä itse asiassa kangas sohvia ole huolinut enää vuosiin...tosi nahka on "kylmä" istua puolipaljaalla takapuolella, mutta eiköhän useimmin ole kuitenkin vaatteet päällä, niin ei ole haitannut :) Puhtaana pito on sitten ihan maa luokkaansa,helppoa siis.Itse käsittelin meidän sohvat heti kun ne tuli,sellaisella mehiläisvahalla - jättää likaa hylkivän pinnan, ja sen jälkeen siis todella helppo pitää puhtaana,vaikka valkoiset ovatkin...niin, ja lapsia siis talossa kaksi, sekä se sottaisin,eli mies :)

mitähän kangasta nuo meidän soffat on... on semmosta mokkapintasta... voi pestä vaikka fairylla näin sanoi liike mistä ostettiin kotimaiset!! tekstil cleanerilla putsaan ne. kalliit pirut oli mutta hyvät!! :)

Meillon yläkerrassa hyvä laatuinen kangassohva, siis on pestävä se kangas ja kaikkee, ei ime nestettä tms.
Ja alakerrassa on valkoiset nahkasohvat.

Ja kohta on alakertaan uusien sohvien osto edessä tällä kokemuksella molemmista sohvista; ei tasan osteta enää kangassohvia!!!

Meillä on koira joka nukkuu sohvilla ja nahkasohvaan ei jää karvat eikä jäljet kun se nuolee tassujaan tai itseään muuten. Kangassohvaan jää, tosin lähtee ne sit kun jaksaa hinkata ja hangata, mut kun ei jaksettais. Samoin lasten kaikki oksennukset ja pissit ja kakat lähtee niin helposti pois nahkasohvista märällä rätillä ja on taas ihan puhtaat.
Pesen nahkasohvat tosi helposti muutaman kuukauden välein nestesaippualla ja hyvät tulee.

Eli ehdottomasti suosittelen nahkasohvia.

Alkuperäinen kirjoittaja jep jep:
mitähän kangasta nuo meidän soffat on... on semmosta mokkapintasta... voi pestä vaikka fairylla näin sanoi liike mistä ostettiin kotimaiset!! tekstil cleanerilla putsaan ne. kalliit pirut oli mutta hyvät!! :)

täytyy sanoa vielä että kuopus pissasi sohvalle ja putsasin sen eipä haise tai jäänyt länttiä!! ja mulla on ajokoiran hajuaisti ois soffat lentänyt aholle!!

Alkuperäinen kirjoittaja atta:
norsunluun valkoinen nahkasohva-kalusto,enkä itse asiassa kangas sohvia ole huolinut enää vuosiin...tosi nahka on "kylmä" istua puolipaljaalla takapuolella, mutta eiköhän useimmin ole kuitenkin vaatteet päällä, niin ei ole haitannut :) Puhtaana pito on sitten ihan maa luokkaansa,helppoa siis.Itse käsittelin meidän sohvat heti kun ne tuli,sellaisella mehiläisvahalla - jättää likaa hylkivän pinnan, ja sen jälkeen siis todella helppo pitää puhtaana,vaikka valkoiset ovatkin...niin, ja lapsia siis talossa kaksi, sekä se sottaisin,eli mies :)

Mukava kuulla, että myös valkoinen nahkasohva on helpohoitoinen.

Ystävälläni on valkoinen alcantara-verhoiltu sohva ja siinä kyllä näkyy kun farkuista on tarttunut väriä. Uutena oli aivan ihanan näköinen, mutta vaikka sitä on kuinka pesty ja putsattu niin farkuista tarttunut väri ei lähde pois.

Toivottavasti valkoisessa sohvassa ei ole samaa vikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
jos teillon elukoita ni en suosittele.
onhan ne helppo pitää puhtaana,mutta kynsistä jää aikamoiset jäljet.
itse suosin kangassohvaa josta saa päällisen pyykkiin.

Meillä koira hyppiny sohvilla nyt 7v. ja ei oo tullu jälkiä.
Riippuu varmaan eläimen painosta, meillä n. 8kg.

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:

Meillä koira hyppiny sohvilla nyt 7v. ja ei oo tullu jälkiä.
Riippuu varmaan eläimen painosta, meillä n. 8kg.

varmasti =) meillon 25kg

ja ne kissankanssa riehuu oikein kunnolla,hyppien sohvalla. joskus pelkään kankaankin menevän rikki. rauhottunee kun tulee vanhoiksi.

Meillä oli kuusi vuotta sitten suht uudet nahkasohvat. Taloon tuli kaksi kissaa ja sen jälkeen sohvat oli äkkiä turmeltu. Vaikka kissat eivät varsinaisesti kynsineet sohvia, niin ottivat aina keskenään spurttia ja hyppivät, niin kyllä kynnenjäljet jäivät sohvaan. Voi tietysti riippua nahan laadustakin...

Meillä on kyllä 3x 25 kg painavaa koiraa. Koirat eivät saa olla sohvalla, mutta yksi niistä makoilee kuitenkin sohvalla kun ei olla kotona. Onko kokemuksia miten nahkasohva on kestänyt koirien satunnaiset makoilut sohvalla.

Ja nyt ei ole tarkoitus ostaa mitään halppis nahkasohvaa vaan kunnon laatu nahkasohva, jonka täytyy kestää vuosia.

:saint: On meillä molemmat rymynny sohvilla, mut eipä nuo nahkaset mitään niihin sanonu.. Ja isompi painaa yli 20kg. Kangassohville tuli tosin ehdoton kielto kummallekin.

Yhteistyössä