Voisko olla umpisuolentulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mari

Vieras
Mulla alko lauantai-aamuna alavatsakipu, joka illan aikana siirty oikeelle alavatsalle. Kipuilu jatkuu edelleen, ei kuitenkaan häiritse normaalia elämää.
Öisin kuitenkin valvottaa, oon viimesen pari yötä nukkunut n 4 tuntia.
Tänään kävin lekurissa, ottivat verikokeet ym ja kaikki arvot ok.
Anto kuitenkin mukaan lähetteen, jotta voin tarvittaessa mennä päivystykseen.
Pari kk sitten löydettiin vasemmasta munasarjasta kysta ja oon miettinyt, et voisko olla sittenkin se joka vaivaa.
Mistä mä nyt tiedän kuinka kauan uskallan olla kotona, jos se sittenkin on umppari? Voiko päästä puhkeamaan näin pienillä oireilla?

Mulla lapsena oli umppari tulehtunut, kosk viikon verran vaihtelevasti mahaan, eli välillä koski aikakovaakin ja välillä ei ollenkaan. Lääkärissä sitten todettiin että umppari oli ollut tulehtunut ja koteloitunut itsellään. Ei sille vieläkään ole mitään tehty.

Jos alkaakovemmin koskemaan niin mene sitten päivystykseen.

Mulla umppari aiheutti kipukohtauksia jolloin en pystynyt yhtään liikkumaan, hyvä että hengittämään. Kun menin autolla sairaalaan niin jokainen pieni mutka ja töyssy tuntui vievän tajun. Umppari olikin tulehtunut ja poistettiin samantien. Mene takaisin heti jos tuntuu tollaisia oireita, umppari EI saa puhjeta mahaa, silloin on jo vakava infektiovaara!

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
Mulla umppari aiheutti kipukohtauksia jolloin en pystynyt yhtään liikkumaan, hyvä että hengittämään. Kun menin autolla sairaalaan niin jokainen pieni mutka ja töyssy tuntui vievän tajun. Umppari olikin tulehtunut ja poistettiin samantien. Mene takaisin heti jos tuntuu tollaisia oireita, umppari EI saa puhjeta mahaa, silloin on jo vakava infektiovaara!

Mulla ei käveleminen ole aiemmin aiheuttanut kovempaa kipua, mut nyt kun reippaammin kävelin lekurista tullessa, että ehdin bussiin ni alko särkemään ja kovaa. Meni kuitenkin puolessa tunnissa ohi ja nyt taas jomottelee hiljaksiin.
Leikkaavatkohan yleensä, jos vaihtelevia kipuja useamman päivän vaikka veriarvot olisivat kunnossa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mulla ei käveleminen ole aiemmin aiheuttanut kovempaa kipua, mut nyt kun reippaammin kävelin lekurista tullessa, että ehdin bussiin ni alko särkemään ja kovaa. Meni kuitenkin puolessa tunnissa ohi ja nyt taas jomottelee hiljaksiin.
Leikkaavatkohan yleensä, jos vaihtelevia kipuja useamman päivän vaikka veriarvot olisivat kunnossa?

up

up

up

Yhteistyössä