Voisko joku arvioida mun työhakemuksen?

Alkuperäinen kirjoittaja f:
"Nuorisotyön konkari "

Et ehkä ihan konkari kuitenkaan, vai?
No miten sen nyt ottaa. Olenhan mä oman riparini jälkeen ollut monta kertaa isosena leirillä ja joitakin kertoja avustajana/apuohjaajana ja sitten teologian opiskelujen alettua ohjaajana ihan useempia kertoja. Lisäks olen järkännyt paljon nuorteniltoja ihan viranhaltijana ja teen opiskelujen ohessa myös vapaaehtoistyötä nuorten kanssa. Voiko sitä enempää ollakaan kokemusta kun ikää on vaan 23v?

ddd
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
olihan se, kiva ja persoonallinen - ja hyvä kun tunnut hakemuksen arvioijan.

Ihan varma olen myös siitä, että joihinkin seurakuntiin tuo olisi täysin vikatikki, riippuu niin täysin vastaanottavasta henkilöstä. Itsekin olen seurakunnassa nuorisotyötä tehnyt, joten vähän on asiasta kokemustakin.

Mietin, että jäiköhän jotain olennaista pois, opetuksen lisäksi teologit ovat aikuisia leirillä, he eivät ole nuoria nuorten joukossa, vaan joutuvat kantamaan vastuuta alaikäisistä lapsista, joita leirillä on. Eli minusta hakemuksesta puuttuu nyt ilosanoman viennin ja ilopillerin roolin lisäksi täysin se vastuu, jota joutuu kantamaan pävittäin. Tuttuja tilanteita minulle esim. ovat yöllä vastakkaisen sukupuolen huoneisiin karkailevat nuoret, leirin alueelta karkailevat nuoret, isoset, joilla on liian kivaa keskenään - unohtavat leiriläiset.

Seurakunnassa on myös erilaisia pappeja, isoissa seurakunnissa, eri leireillä voi olla hyvinkin erilaista henkilökuntaa matkassa - miten tulet ihmisten kanssa toimeen.

lisäksi vastuullesi kuuluu myös leiriläisten vapaa-aika, aamu- ja iltahartauksia jne. Niistäkin voisi jotain mainita.
Hyvä pointti!

ddd
Alkuperäinen kirjoittaja haaveilija86:
"Nuorisotyön konkari "

No miten sen nyt ottaa. Olenhan mä oman riparini jälkeen ollut monta kertaa isosena leirillä ja joitakin kertoja avustajana/apuohjaajana ja sitten teologian opiskelujen alettua ohjaajana ihan useempia kertoja. Lisäks olen järkännyt paljon nuorteniltoja ihan viranhaltijana ja teen opiskelujen ohessa myös vapaaehtoistyötä nuorten kanssa. Voiko sitä enempää ollakaan kokemusta kun ikää on vaan 23v?
Nii, no oma ripari nyt ei ainakaan konkaria tee.
Jos ikää 23, voiko edes olla konkari? Minusta ei mutta kaikilla mielipiteensä.

Jotenkin kuulostaa oudolta, että 23v. ja nuorisotyön tai vaikkapa lääketieteen KONKARI.

Alkuperäinen kirjoittaja ddd:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
olihan se, kiva ja persoonallinen - ja hyvä kun tunnut hakemuksen arvioijan.

Ihan varma olen myös siitä, että joihinkin seurakuntiin tuo olisi täysin vikatikki, riippuu niin täysin vastaanottavasta henkilöstä. Itsekin olen seurakunnassa nuorisotyötä tehnyt, joten vähän on asiasta kokemustakin.

Mietin, että jäiköhän jotain olennaista pois, opetuksen lisäksi teologit ovat aikuisia leirillä, he eivät ole nuoria nuorten joukossa, vaan joutuvat kantamaan vastuuta alaikäisistä lapsista, joita leirillä on. Eli minusta hakemuksesta puuttuu nyt ilosanoman viennin ja ilopillerin roolin lisäksi täysin se vastuu, jota joutuu kantamaan pävittäin. Tuttuja tilanteita minulle esim. ovat yöllä vastakkaisen sukupuolen huoneisiin karkailevat nuoret, leirin alueelta karkailevat nuoret, isoset, joilla on liian kivaa keskenään - unohtavat leiriläiset.

Seurakunnassa on myös erilaisia pappeja, isoissa seurakunnissa, eri leireillä voi olla hyvinkin erilaista henkilökuntaa matkassa - miten tulet ihmisten kanssa toimeen.

lisäksi vastuullesi kuuluu myös leiriläisten vapaa-aika, aamu- ja iltahartauksia jne. Niistäkin voisi jotain mainita.
Kiitos:) Mulla on aivot ihan lukossa, kun en ole näitä taas vuoteen kirjoitellut. Mietin vaan, miten saisin vielä noita asioita mahtumaan niin, että hakemukseni mahtuu silti yhdelle sivulle :/ Ärsyttää kun olisi niin paljon kerrottavaa, mutta suositus hakemukselle on vaan yksi sivu ja juuri ja juuri saan tuon tuollaisena mahtumaan yhelle sivulle:( Tärkeitä pointteja sulla on kyllä ehdottomasti ja kyllä olenkin vastuuta kantanut. Ainahan leireillä on murtunutta kättä ja muuta sekä noita pojat tyttöjen huoneessa -selkkauksia:)

-hymiöt pois
-tämä pois kokonaan: "Saanhan lähestyä teitä näin työnhaun merkeissä:)? "
-ei hyvä, koska epärealistista ja suora valhe: "Teen rippikoulutyötä niin leiriläisten kuin toisten ohjaajienkin kanssa 110 %:sti..". Kukaan voi tehdä 110%...

Mutta kaikki tavallaan ja teet niinku hyvältä tuntuu.
Kiitos, yritin tuolla alimmalla pointilla vain osoittaa, että annan leirityössä itseni kokonaan peliin mukaan. Siis tuo 110% oli vaan tehokeino, retoriikkaa, jos sallitte. Vaan miten tuon sitten vois sanoa "rehellisemmin" ilmaisun tehon kärsimättä?

"Nuorisotyön konkari "

Jotenkin kuulostaa oudolta, että 23v. ja nuorisotyön tai vaikkapa lääketieteen KONKARI.
Olet oikeassa, termi on vähän liioitteleva. Mikä olisi konkaria lievempi ilmaisu osoittamaan nuorisotyön osaamista ja kokemusta?

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Sydämellinen tervehdys Kirkon Seurakuntaan!

Saanhan lähestyä teitä näin työnhaun merkeissä:)?

Kutsumus kirkon työssä
Nuorisotyön konkari
Itsekin nuori
Rippikouluja nähnyt ja ohjannut
Helposti lähestyttävä
Sympaattinen
Tilanteisiin mukautuva
Paineensietokykyinen
Laulutaitoinen
Jumalan löytänyt
Elämänmyönteinen
Vilpitön

Olen Milla Mallikas, 23-vuotias, kolmannen vuoden teologian opiskelija Esimerkin kunnasta. Lähestyn teitä tarjotakseni osaamiseni rippikoulutyönne käyttöön. Minulla on kokemusta rippileirien ohjaamisesta kahden kesän ajalta X:n ja Y:n seurakunnissa. Olen ollut mukana niin leiririppikouluissa kuin leiri- ja kaupunkijaksoihin jakautuvissa rippikouluissakin. Ymmärrän siis erilaisten rippikoulujen haasteet.

Vaikka olen vasta opintojeni puolessa välissä, olen rippikoulussa selkeästi elementissäni. Nuoret ovat sanoneet, että heidän on helppo kertoa minulle omista asioistaan ja että oppituntini ovat olleet persoonallisia. Pyrinkin toteuttamaan monipuolisia oppitunteja, joilla keskustellaan paljon. Rippikoululaiset ovat minulle tärkeitä ja se näkyy työssäni. Motivaatiotani rippikoulutyössä ohjaa nuorten oikeus kuulla evankeliumia. Moni nuori kaipaa tuossa iässä Jumalaa ja välittävää vierellä kulkijaa. Opettajana kutsuisinkin itseäni ennemmin mentoriksi. Haluan olla vähän enemmän elämää nähnyt, uskonelämän opiskelussa pidemmällä oleva ja vierellä kulkeva lempeä opastaja. Teen rippikoulutyötä niin leiriläisten kuin toisten ohjaajienkin kanssa 110 %:sti omalla persoonallani ja minua pidetään yleensä leirin ilopillerinä:).

Haluan vielä mainita, että pihastani löytyy auto ja lompakostani ajokortti. Auto on käytettävissä tarpeen mukaan. Nuotiomakkarat voin myös viritellä hyvällä omatunnolla, koska olen suorittanut hygieniapassin:).

Toivottavasti saan keskustella kanssanne lisää työpaikasta haastattelun merkeissä. Siunausta vuodelle 2010!

Milla Mallikas, teologian ylioppilas
Joo...rukoilijasirkka vois kiinnostua ottamaan sinut hänen hihhuliseurakuntaansa.
Noh, annetaan kaikkien kukkien vaan kukkia ;)

ääs
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Joo...rukoilijasirkka vois kiinnostua ottamaan sinut hänen hihhuliseurakuntaansa.
Oliko sulla "ääs" huono joulu kun kierrät ketjuissa kiukuttelemassa? :D
Ei kun just aioin laittaa semmosen positiivisen aloituksen kuin, että on niin hyvä olo; joulu meni mukavasti, nuoriso kävi ja nyt on rauhallista. Siivosin kodin ja kuusi näyttää nätiltä. Kynttilöitä polttelen ja ammeeseen valuu vesi. Sinne sekaan vaahtokylpyjutskaa, jonka sain lahjaksi.

Mä antaisin se 110 prosenttia kyllä olla, se kuvaa sellaista, että pistät itsesi täysin likoon - 100 lasissa, ja sopii hakemuksesi tyyliin erinomaisesti. Konkaria en sen sijaan käyttäisi, vaan vaikka vuosien kokemus nuoriso- ja rippikoulutyöstä eri rooleissa.

minni
"Nuorisotyön konkari "

Jos saisit näitä vielä lisää mahdutettua hakemukseen?

minni
"Nuorisotyön konkari "

Olet oikeassa, termi on vähän liioitteleva. Mikä olisi konkaria lievempi ilmaisu osoittamaan nuorisotyön osaamista ja kokemusta?
musta konkari on ihan hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Liikaa omakehua. En työnantajana palkkaisi.
Miten muuttaisit? On tämä joskus taas niin vaikeeta:) Kuitenkin pitäs itsestään antaa mahdollisimman positiivinen, mutta realistinen kuva. Pidän itseäni pätevänä hommaan ja suurin motivaatio tulee juurikin kutsumuksesta. Normistikin pidän asioita Jumalan ansiona, enkä omana. Miten tuota sitten toisi enemmän esiin... Hmm...

Kiitos kaikille rakentavista kommenteista :wave:

Ksantippa S.
Jättäisin pois hymiöt ja siunaukset. Lisäksi viilaisin tuota "vähän enemmän elämää nähnyt, lempeä opastaja, mentori jne." -kohtaa tiiviimmäksi ja vähän vähemmän maailmoja syleileväksi. Mielestäni vähän turhaa kertoa seurakunnan työntekijöille, että "nuori kaipaa Jumalaa ja vierellä kulkijaa". Kai ne sen siellä tietävät jos ovat tietääkseen, eivätkä ehkä tarvitse opiskelijaa sitä kertomaan. Tuosta tulee nyt vähän sellainen vaikutelma, että olet pikkuisen saarnamielellä liikkeellä. Fiksu lukija ymmärtää rivien välistäkin, että sinulla on vahva kutsumus.

Alun lista oli oikein kiva, ja hakemuksesta välittyi lämpö, tarmo ja persoonallisuus. Pidä kiinni niistä, hakemuksessa ja elämässä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Liikaa omakehua. En työnantajana palkkaisi.
hakemuksessa on paljon hyviä aineksia, mutta se voisi olla nöyrempi ja hillitympi, silti reipas. Tuo mentori höpinä on outo, vilpittömästi :)
Eli avaanko enemmän tuota mentori -käsitettä? Miten nöyryyttä voisi lisätä? Mulla oli tuossa alussa kysymyksen muotoon asetettu "Saanhan lähestyä teitä työnhaun merkeissä", mikä oli tarkoitettu nöyräksi kohteliaisuudeksi.

minni
Sydämellinen tervehdys Kirkon Seurakuntaan!

Rippikouluteologina olisin

Kutsumuksellinen kirkon työntekijä
Vastuullinen nuorisotyön osaaja
... jne
Parempi, mut korjasin tohon ylös miten ehkä laittaisin. ei kannata laittaa voisi olla jos tarkoitta itseään ja sit se eka kohta ei rimmannut.

Yhteistyössä