voisitteko kuitenkin äidit katsoa niiden pikku petterien ja maijojen perään, ettei ihan vallattomia tee

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
lahdessa ostoskeskuksessa oltiin menossa hissillä ylimpään kerrokseen. hissi oli täynnä ja ulkopuolella vielä lisää vuoroaan odottamassa. no nappia painettiin ja painettiin ja ihmeteltiin, kun ovi ei mene kiinni ja hissi lähde minnekkään. joku jo tuumasi, että onneksi se jumittu siihen eikä välille. no sitten huomattiin, että siellä ulkopuolella nico-petteri painoi hissin kutsunappulaa koko ajan pohjaan, no ei se hissi mihinkään lähde. äiti vai jutteli toisen kanssa puuttumatta koko asiaa, ei sittenkään vaikka joku sitten hissistä huomasi tilanteen ja ärjäisi pojalle, että irti siitä nappulasta. äiti vaan vilkaisi, ei ottanut lasta kädestä ja siirtänyt etemmäksi. eihän se maata kaada, jos nyt vähä aikaa menee siihen ettei pääse liikkeelle. mutta entä jos hissi olis ollu tyhjä, ja poika olis livahtanut siihen ja painanut jonkun kerroksen nappia, siinä sitten olis äiti saanutkin juosta ja ihmetellä että mihin kerrokseen lapsi meni.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24889604:
mutta entä jos hissi olis ollu tyhjä, ja poika olis livahtanut siihen ja painanut jonkun kerroksen nappia, siinä sitten olis äiti saanutkin juosta ja ihmetellä että mihin kerrokseen lapsi meni.
...ja se olisi mulle ihan totaalisen yhdentekevää, eihän se mun lapseni ole.

...ja se olisi mulle ihan totaalisen yhdentekevää, eihän se mun lapseni ole.

Ja kuinka muuten, kuin yrityksen ja erehdyksen kautta voi meidänkään tuleva Jormaliina oppia ymmärtämään, ettei niitä hissin nappuloita saa renkuttaa? Kyllä se on parempi antaa lapsen itsensä kokeilla, ja oppia, kuin että mä lähtisin siihen jotenkin puuttumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24889671:
Ja kuinka muuten, kuin yrityksen ja erehdyksen kautta voi meidänkään tuleva Jormaliina oppia ymmärtämään, ettei niitä hissin nappuloita saa renkuttaa? Kyllä se on parempi antaa lapsen itsensä kokeilla, ja oppia, kuin että mä lähtisin siihen jotenkin puuttumaan.
Juu, siis pitäähän lapsen saada kokeilla ja oppia. Meidän tuleva Turbo ja/tai Cleopatra (en vielä tiiä tuleeks tyttö, poika vaiko molemmat) saa ainakin itse kokeilla ja oppia, en minä lastani ala rajoittamaan.

Juu, siis pitäähän lapsen saada kokeilla ja oppia. Meidän tuleva Turbo ja/tai Cleopatra (en vielä tiiä tuleeks tyttö, poika vaiko molemmat) saa ainakin itse kokeilla ja oppia, en minä lastani ala rajoittamaan.

Se lapsen rajoittaminen on isoin virhen, minkä aikuinen voi tehdä...Pilata nyt pienen ilo, kun hän silmät loistaen selvittää, mitä tapahtuu, kun hissin nappuloita rämpyttää, heittelee tavaroita kaupassa, tai vaan testaa äänijänteitään kaupassa.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24889604:
lahdessa ostoskeskuksessa oltiin menossa hissillä ylimpään kerrokseen. hissi oli täynnä ja ulkopuolella vielä lisää vuoroaan odottamassa. no nappia painettiin ja painettiin ja ihmeteltiin, kun ovi ei mene kiinni ja hissi lähde minnekkään. joku jo tuumasi, että onneksi se jumittu siihen eikä välille. no sitten huomattiin, että siellä ulkopuolella nico-petteri painoi hissin kutsunappulaa koko ajan pohjaan, no ei se hissi mihinkään lähde. äiti vai jutteli toisen kanssa puuttumatta koko asiaa, ei sittenkään vaikka joku sitten hissistä huomasi tilanteen ja ärjäisi pojalle, että irti siitä nappulasta. äiti vaan vilkaisi, ei ottanut lasta kädestä ja siirtänyt etemmäksi. eihän se maata kaada, jos nyt vähä aikaa menee siihen ettei pääse liikkeelle. mutta entä jos hissi olis ollu tyhjä, ja poika olis livahtanut siihen ja painanut jonkun kerroksen nappia, siinä sitten olis äiti saanutkin juosta ja ihmetellä että mihin kerrokseen lapsi meni.

Ei siellä triossa niin montaa kerrosta ole ettet liukuportaitakin voisi käyttää :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24889736:
Se lapsen rajoittaminen on isoin virhen, minkä aikuinen voi tehdä...Pilata nyt pienen ilo, kun hän silmät loistaen selvittää, mitä tapahtuu, kun hissin nappuloita rämpyttää, heittelee tavaroita kaupassa, tai vaan testaa äänijänteitään kaupassa.
Niinpä. Pienen ihmisen rajaton kokeilunhalu ja fysiikan sekä akustiikan lakien testaaminenhan on luontaista, ja aivan mielettömän upeaa.

Sääliksi käy niitä lapsia jotka eivät saa itseään toteuttaa. Niiden vanhempien olisi kannattanut hieman kauemmin harkita, että tekeekö ne ollenkaan lapsia...

Niinpä. Pienen ihmisen rajaton kokeilunhalu ja fysiikan sekä akustiikan lakien testaaminenhan on luontaista, ja aivan mielettömän upeaa.

Sääliksi käy niitä lapsia jotka eivät saa itseään toteuttaa. Niiden vanhempien olisi kannattanut hieman kauemmin harkita, että tekeekö ne ollenkaan lapsia...

On ne niin ihania, lapset :heart: On suorastaan hämmentävää, kuinka paljon täälläkin palstailee vanhempia, jotka vaativat lapsiaan jättämään nämä kokeilut väliin...surullista. Välillä tulee mieleen, että näiden lasten olisi niin paljon parempi muualla, missä heidän luontaista uteliaisuuttaan maailmaa kohtaan ei rajoitettaisi.

Onpa hyvä, että ollaan molemmat raskaana, voidaan näyttää taas kerran tietä näille tietämättömille kanssapalstailijoille.

eikä niiden lasten tarvii huutaa ja juosta pitkin terveyskeskuksen käytäviäkään :vampire: rasittavaa kuunnella 2 tuntia semmosta..äitihän ei tietenkään kieltänyt vaan käski juosta vähän pidemmälle käytävää

[QUOTE="heh";24889749]Ei siellä triossa niin montaa kerrosta ole ettet liukuportaitakin voisi käyttää :D[/QUOTE]mä pelkään liukuportaita, enkä mene niihin, jos ei ole ihan viimeinen pakko. kuulostaa varmaan lapselliselle, mutta mulle liukuportaa ja käärmeet on kauhun paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24889770:
On ne niin ihania, lapset :heart: On suorastaan hämmentävää, kuinka paljon täälläkin palstailee vanhempia, jotka vaativat lapsiaan jättämään nämä kokeilut väliin...surullista. Välillä tulee mieleen, että näiden lasten olisi niin paljon parempi muualla, missä heidän luontaista uteliaisuuttaan maailmaa kohtaan ei rajoitettaisi.

Onpa hyvä, että ollaan molemmat raskaana, voidaan näyttää taas kerran tietä näille tietämättömille kanssapalstailijoille.
Mä oon aatellut ottaa yhteyttä KaksPlussan toimitukseen, mehän voitaisiin aloittaa joku lastenkasvatuspalsta joka numerossa. Ja tv-ohjelma, tyyliä Vanessa ja pikkuväki, vois olla ihan meidän juttu myös. Voitaisiin tosiaan valaista vanhemmuuden tietä niille huono-osaisimmille, joille ei ole syntymälahjana suotu samanlaista nerokkuutta ja luontaista kykyä olla täydellinen vanhempi kuten meille.

onhan se ihanaa antaa lapsen kokeilla ja oppia asioita, eihän niiden turvallisuudesta toki tarvii välittää. kunhan saavat kokeilla ja opetella. no mä en ole menetellyt noin. en ole ylisuojeleva, mutta suojelen kuitenkin turhilta vahingoilta.

Mä oon aatellut ottaa yhteyttä KaksPlussan toimitukseen, mehän voitaisiin aloittaa joku lastenkasvatuspalsta joka numerossa. Ja tv-ohjelma, tyyliä Vanessa ja pikkuväki, vois olla ihan meidän juttu myös. Voitaisiin tosiaan valaista vanhemmuuden tietä niille huono-osaisimmille, joille ei ole syntymälahjana suotu samanlaista nerokkuutta ja luontaista kykyä olla täydellinen vanhempi kuten meille.

Siis ihan loistava idea, saatais tän maan kasvatusasiat kerralla kuntoon. Tai ainakin parempaan suuntaan, koska on kuitenkin väistämätöntä, että kaikki ei meidän nerokkuuden edessä kumarra, mitä ihmettelen kyllä suuresti.

Sellainen kysymyspalsta, tyyliin kysy Anatolialta ja Kirveeltä lastenkasvatuksesta, ehkä täälläkin chat-muotoisena, vois tuoda helpotusta monen polulta eksyneen vanhemman arkeen. Voitais helposti jakaa tiedon muruja vähemmän onnekkaille vanhemmille. Kaunista :heart:

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24889783:
mä pelkään liukuportaita, enkä mene niihin, jos ei ole ihan viimeinen pakko. kuulostaa varmaan lapselliselle, mutta mulle liukuportaa ja käärmeet on kauhun paikka.

Käytä tavallisia portaita,
mikään muu raivostuttavampaa kuin laskat terveet ihmiset täyttävät hissin niin ettei niihin muilla apuvälineitä käyttävillä ihmisillä ole asiaa :(
Nykyään muutenkin perusterveet ihmiset liikkuvat aivan liian vähän.

Käytä tavallisia portaita,
mikään muu raivostuttavampaa kuin laskat terveet ihmiset täyttävät hissin niin ettei niihin muilla apuvälineitä käyttävillä ihmisillä ole asiaa :(
Nykyään muutenkin perusterveet ihmiset liikkuvat aivan liian vähän.
no mulla nyt sattuu olemaan oikea polvi paskana, etä sillä ei juuri kovin monta kerrosta kiivetä. yhdessä kerrosvälissäkin on ihan tarpeeksi, kun joutuu menemään porras kerrallaan

[QUOTE="heh";24889749]Ei siellä triossa niin montaa kerrosta ole ettet liukuportaitakin voisi käyttää :D[/QUOTE]

Miten tää taas liittyi mihinkään? Jos ap kulkisi liukuportaita, niin olisiko se vintiö ollut painelematta niitä nappuloita?

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
[QUOTE="vierailija";24891621]Miten tää taas liittyi mihinkään? Jos ap kulkisi liukuportaita, niin olisiko se vintiö ollut painelematta niitä nappuloita?[/QUOTE]no eiköhän tuo olis painellut ihan samalla tavalla niitä nappuloita olin hississä tai olin olematta

Minun pojalleni tekisi hyvää, jos joku ulkopuolinen ärähtäisi hänelle tuollaisessa tapauksessa. Olisi kiltti kuin mikä loppu päivän.

Toki pidän Jormaliinoistani itse huolen, mutta joskus en huomaa kaikkea. Menneitä hetkiä ja tulevia katastrofeja anteeksi pyydellen, tavallinen äiti.

[QUOTE="heh";24889749]Ei siellä triossa niin montaa kerrosta ole ettet liukuportaitakin voisi käyttää :D[/QUOTE]

Onko ap samasta kaupungista? Voi ei!! (Triossa mennään parkkihalliin hissillä, eräs oikein ihana mummeli opasti minua kerran että voin mennä vaunuineni torille ostoksille sillä ne hissit on niille ketkä niitä tarvitsevat eli autoilijoille... hohhoijaa, oli varmaan ap:n äiti).

Uimahallissa kaksi poikaa ( ala- asteikäisiä ) leikkivät erikoista leikkiä. Toinen meni makaamaan porealtaan tasanteelle ( jossa istutaan/ maataan ja poreet tulevat alhaalta) pää ja vartalo veden alla. Toinen poika meni istumaan kaverinsa päälle ja niin ne pojat olivat siinä vaikka kuinkan kauan, minuuttitolkulla siis.

Olin itse vieressä poreissa, joten huomasin että se päällä istuva poika vilkuilee mua koko ajan, varmaankin tarkoituksella olivat leikkiä että saisivat ihmiset hätääntymään :snotty:
Jälkeenpäin homasin että niiden äiti oli siinä lähistöllä koko ajan- eli aikamoisia leikkejä lapset saavat leikkiä..

Aina sä valitat toisten lastenkasvatuksesta, viimeks valitit että kamalia ne äidit jotka rankaisee lapsiaan, niiden kanssa pitää vaan keskustella eikä rangaista. Nih! Mites nyt mieli taas muuttu? Eri päivä, eri mielipiteet...

meillä ollaan siinä vaiheessa, että opetellaan sitä kirkossa käyttäytymistä. nyt odotetaan kuumeisesti jonkun hääkutsua ja lähdetään harjoittelemaan. voi sitä ihanaa näkyä kun muksut kirmaa papin kanssa alttarilla. meidän piltit <3 5kk ikäiselläkin on niin makea ääni kun sitä kirkossa availee! jos kutsu tulee lapsettomiin häihin niin suututaan verisesti! meidän pilttien pitää päästä opettelemaan kirkko/ juhlapaikka käyttäytymistä.

Yhteistyössä