voisitteko jättää 8v,5v ja 2v yöllä tunniksi yksin?

Minä en pystyisi mutta tämä oli sukulaisen kommentti kun keskusteltiin siitä että jos tulisi pikalähtö synnyttämään yöllä.
Ennemmin menisin/menen yksin synnyttämään ja jätän lapset isän hoiviin kun jätän lapset yksin kotiin.
Hän itse on jättänyt 3v lapsen kotiin yöllä yksin nukkumaan kun lähtö laitokselle on tullut.
 
Riippuu niin kovasti tuosta vanhimmasta. Itse olin 8vuotiaana koko yön 2vuotiaan kanssa ja tein aamupalat sun muut ennen kuin aikuinen sitten tuli paikalle mutta esim. omaa veljeäni ei voisi edes ajatella hoitajaksi. Sitten taas serkkuni (poika, silloin 9v.) hoiti hyvin siskonsa (1v.) kun tarve tuli. Eli lapsia on niin erilaisia että miettisin sen mukaan, kuinka paljon lapsella on järkeä päässä ja kokemusta pienistä. Joten jättäisin ja en jättäisi *avaan sateenvarjon* :saint:
 
en jättäisim, enkä jättänyt kun synnyttämään lähdin. Kyllä nuo asiat saa sen verran järkeiltyä ettei tarvitse.
Itselläni kävi niin että vedet meni ja tyttö syntyi 5h päästä. Meillä sentään on matkaa sairaalaankin n.tunnin ajomatka. Ja niin kauan kotona odoteltiin että hoitaja tuli kotiin. Ennemmin olisin autoon synnyttänyt kun jättänyt 3veen yksin hetkeksikään kotiin. Enpähän joutunut siellä turhia odottelemaan :D
 
Toissakerralla (siis tuota kahdeksikkoa) kun lähdin synnyttämään, mies vei minut sairaalaan. Silloin 13v isoveikka jäi huolehtimaan muista lapsista yöllä. Hänellä oli puhelin, ohjeet ja numero minne soittaa, jos isi ei tule kotiin tietyn ajan kuluessa, tai jos tulee joku muu hätä.
Kaikki muut lapset nukkuivat, vain tämä 13v herätettiin lähteissä.
Kun mies tuli kotiin heti minut sairaalan pihaan vietyään, esikoinen oli ylpeänä kertonut, että kukaan ei ollut herännyt... Hän koki olleensa (ja olikin) suureksi avuksi.

Mutta tuota omaa 8-vuotiastani en kyllä jättäisi kotiin vahtimaan pienempiään... kun hädintuskin arvaan jättää häntä yksinkään hetkeksi edes päivällä. Hän on senverran arvaamattomampi tapaus.
 
En salaa, mutta niin että 8-v tietää asiasta ja sen kenelle soittaa, jos tulee joku hätä. Mutta toisaalta kyllä sen tunnin ehtii laitokselle lähtiessä odottaa itsekkin, ainakin mä olisin ihan hyvin ehtiny joka kerta. Mutta mä olenkin lähteny ajoissa laitókselle joka kerta, koska yksinkertasesti on siinäkin matkustamisessa jotain puuhaa :p . Kuluu aika "nopeammin" :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 08:49 LisaMarie kirjoitti:
En salaa, mutta niin että 8-v tietää asiasta ja sen kenelle soittaa, jos tulee joku hätä. Mutta toisaalta kyllä sen tunnin ehtii laitokselle lähtiessä odottaa itsekkin, ainakin mä olisin ihan hyvin ehtiny joka kerta. Mutta mä olenkin lähteny ajoissa laitókselle joka kerta, koska yksinkertasesti on siinäkin matkustamisessa jotain puuhaa :p . Kuluu aika "nopeammin" :D
Heh, mä en ehtisi sillä esikoinen syntyi ekoista supistuksista 4 tunnissa ja kuopus ekoista supistuksista 2 tunnissa. Ja supistukset olivat siis heti lapsiveden mentyä todella kipeitä ja säännöllisiä tiuhaan tahtiin... Onneksi olin molemmista jo sairaalassa valmiina.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 08:50 vieras kirjoitti:
No tuo 2 v on vähän pieni, mutta saattaisin jättääkin. On lapset ennenkin jätetty ja paljon pienempänä.

riippuu tietenkin haluaako 8v, mutta yleensä lapset haluavat jääädä jos heitä on enemmän.
Onhan niitä toki ennenkin jätetty, mutta on niitä paljon enemmän tapaturmaisesti ennen kuollutkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 08:49 LisaMarie kirjoitti:
En salaa, mutta niin että 8-v tietää asiasta ja sen kenelle soittaa, jos tulee joku hätä. Mutta toisaalta kyllä sen tunnin ehtii laitokselle lähtiessä odottaa itsekkin, ainakin mä olisin ihan hyvin ehtiny joka kerta. Mutta mä olenkin lähteny ajoissa laitókselle joka kerta, koska yksinkertasesti on siinäkin matkustamisessa jotain puuhaa :p . Kuluu aika "nopeammin" :D
Aina ei ehdi odottaa ;) , meillä mm. kuopus syntyi 59 min siitä eteenpäin, kun mie nousin aamulla istumaan ja lapsivesi meni :whistle:
 
Meillä tuli tässä pari kuukautta siten tilane, että piti hakea mies junalta (30km) yöllä yhden aikaan.
Kotiin jäivät nukkumaan lapset 11v, 9v ja 7v. Kaikki tiesivät, että ollaan reilu tunti pois ja isoin sai ohjeet ja puhelimen viereen, jos tulisi joku hätä.
Mukaan otin 4v ja vauvan. En siis tuota 4v uskaltanut jättää kotiin, on liian pieni mun mielestä siihen enkä sälyttäisi isommille vastuuta siitä.

Ja mitä synnyttämiseen tulee, niin kuopusta oltiin synnyttämässä koko porukalla. Siis niin, että lapset olivat autossa (asuntoauto) ja oli mieskin siellä, ei nimittäin sekään lopuksi ehtinyt sisälle ennen vauvan syntymää. Olin sairaalassa vajaa 20min, kun vauva syntyi =) Ja lapset pääsivät näkemään vauvan synytyssaliin heti , kun meidät oli putsttu ja puunattu =)
 
meillä oli viimesimmällä reissulla just tuon ikäiset ja niiden lisäks 12v ja olivat isin kans ko tein töitä pikkuvitosen kans.. :D .. en jättäis yksin kotiin.. nimim. aikoinani veljeni vahti olin ja pelotti aamuyöstä olla hereillä 'yksin'..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 09:02 Aurinkokunta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 08:49 LisaMarie kirjoitti:
En salaa, mutta niin että 8-v tietää asiasta ja sen kenelle soittaa, jos tulee joku hätä. Mutta toisaalta kyllä sen tunnin ehtii laitokselle lähtiessä odottaa itsekkin, ainakin mä olisin ihan hyvin ehtiny joka kerta. Mutta mä olenkin lähteny ajoissa laitókselle joka kerta, koska yksinkertasesti on siinäkin matkustamisessa jotain puuhaa :p . Kuluu aika "nopeammin" :D
Aina ei ehdi odottaa ;) , meillä mm. kuopus syntyi 59 min siitä eteenpäin, kun mie nousin aamulla istumaan ja lapsivesi meni :whistle:
Ehditkö sairaalaan? Mä en olis tainnu ehtiä :eek: ! Matka vie miltei tunnin, mutta mä olenkin ollu lapsiveden menon takia aina valmiiksi sairaalassa.
 

Yhteistyössä