Voisitko seurustella transseksuaalin kanssa?

Voisko termit saaha oikein :D *pilkpilknusnus*

Eli eikös se suomenkielessä ole transSUKUPUOLINEN ja joku tuolla keskellä olikin jo korjannu, että se ei ole sukupuolenvaihdosleikkaus, vaa sukupuolenkorjausleikkaus.

Itse asiaan: En tiedä ryhtyisinkö suhteeseen transsukupuolisen kanssa jos hänellä on prosesi vasta aluillaan tai pahasti kesken, sillä se on rankka prosessi ja en tiedä osaisinko olla tukena jos emme olisi aiemmin tunteneet.

Jo prosessin läpikäynyt, oli sitten tehty operaatioita tai ei, ottaisin jos tykkäisin muuten. Samoin en eroaisi pitkäaikaisesta kumppanista jos hän haluaisi korjata sukupuolensa.

Ja peesaan RYPÄLEttä.

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Mä en seurustele minkään sukupuolen kanssa, vaan sen henkilön. Ei oo tapana ensimmäiseks vilkasta housuihin ja pyytää syntymätodituksesta moniste. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Operoimattomalla transnaisella on. Sä nyt leikit tyhmää =)

No mutta kun tätä hlöä ei edes operoida, niin ei se nainen ole vaikka voissa paistais, kun ei ole römpsää! |O

Eli jos sun "römpsä" putois pois jonkun hyppykupan seurauksena, sinusta tulisi..mikä? Ei mieskään, kun ei sulla peenistäkään tilalle kasvaisi. Mikä sä sit olisit?

Eli jos sun "römpsä" putois pois jonkun hyppykupan seurauksena, sinusta tulisi..mikä? Ei mieskään, kun ei sulla peenistäkään tilalle kasvaisi. Mikä sä sit olisit?

Olipas naurettava vertaus. Minä oon nainen kun oon sellaseksi syntynyt, mutta ei hyvänen aika ihminen joka on syntynyt mieheksi eikä aio edes leikkauttaa penistään pois, voi olla nainen.

Pientä rajaa.

Operoimattomalla transnaisella on. Sä nyt leikit tyhmää =)

No mutta kun tätä hlöä ei edes operoida, niin ei se nainen ole vaikka voissa paistais, kun ei ole römpsää! |O

Jos sillä on naisen henkilötunnus ja passissa lukee nainen ja on mieleltänsä nainen niin en mä osaa käsittää sitä muuta ku naiseksi.

Olipas naurettava vertaus. Minä oon nainen kun oon sellaseksi syntynyt, mutta ei hyvänen aika ihminen joka on syntynyt mieheksi eikä aio edes leikkauttaa penistään pois, voi olla nainen.

Pientä rajaa.

Kyllä se transnainenkin on syntynyt naiseksi, ainoastaan miehen kroppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Voisko termit saaha oikein :D *pilkpilknusnus*

Eli eikös se suomenkielessä ole transSUKUPUOLINEN ja joku tuolla keskellä olikin jo korjannu, että se ei ole sukupuolenvaihdosleikkaus, vaa sukupuolenkorjausleikkaus.

Itse asiaan: En tiedä ryhtyisinkö suhteeseen transsukupuolisen kanssa jos hänellä on prosesi vasta aluillaan tai pahasti kesken, sillä se on rankka prosessi ja en tiedä osaisinko olla tukena jos emme olisi aiemmin tunteneet.

Jo prosessin läpikäynyt, oli sitten tehty operaatioita tai ei, ottaisin jos tykkäisin muuten. Samoin en eroaisi pitkäaikaisesta kumppanista jos hän haluaisi korjata sukupuolensa.

Ja peesaan RYPÄLEttä.

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Mä en seurustele minkään sukupuolen kanssa, vaan sen henkilön. Ei oo tapana ensimmäiseks vilkasta housuihin ja pyytää syntymätodituksesta moniste. :whistle:

Mä olen niin vanha että mun mieleeni on iskostunut termi transseksuaali, transsukupuolisen sijasta. Sillä itse seurustelin henkilön kanssa joka kutsui itseään transseksuaaliksi. Siihen aikaan tosin ei varmaan edes puhuttu transsukupuolista.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Mä jatkan vähän kyselyä kun en ihan ymmärtänyt tätä asia, toivottavasti ei haittaa.
Sun kumppanisi on siis miehen ruumiissa oleva, joka kokee itsensä naiseksi. Hän syö hormoneja, joten hänellä ei ole partaa, rinnat kasvaa (?) ja ääni on naisellinen.
Mutta miehen sukupuolielin myös, ja sitä ei poisteta (tai muuteta, mikä se oikea sana lieneekään) ? Olenko ymmärtänyt tähän saakka oikein?

Joo, näin on. Oikea sana olisi "korjausleikkaus" (keho korjataan vastaamaan sisäistä sukupuolikokemusta).

Onko teillä seksi sitten samanlaista kuin heteroilla, kumppanillasi kun kuitenkin on penis ja sinä olet syntyjäsi nainen?

Sanoisin että ennemminkin samanlaista kuin lesboilla...

Vai onko penis jotenkin "toimimaton"?

Useimmiten hormonihoito "hillitsee" penistä, joillakin enemmän joillakin vähemmän. "Toimivuus" laskee mutta herkkyys ei.

Toisaalta, kyllä lesbokin voi nauttia penetraatiosta. Emme vaan nauti siitä miehen kanssa. ;) Onneksi on muitakin keinoja.

Miten sinä suhtaudut penikseen, olen luullut että lesbonaiset eivät siitä kiihotu?

No niin minäkin aluksi luulin, ja niin se onkin 99 %:ssa tapauksia. Olen aiemmin ollut tekemisissä vain "tavallisten" naisten kanssa. Enkä ole koskaan ollut miehen kanssa. Mutta niin siinä kävi, että kun tutustuin tähän ihmiseen, anatomiset yksityiskohdat eivät olleetkaan ratkaiseva tekijä. Kun huomasin itsessäni ihastumisen tunteita tutustuessamme, aloin miettiä voisinko olla hänen kanssaan (hän kertoi minulle avoimesti taustastaan). Ennen kuin pääsin pohdintavaiheessa loppuun, olinkin jo rakastunut. Joten sillä tiellä ollaan edelleen. :) Totuin ajatukseen... Totuin kehoon... Ja aloin pitää siitä juuri sellaisena kuin se on. Jopa siinä kiihottumismielessä. Tärkeintä on sittenkin persoona ja kokonaisuus... Jos minulta kysyttäisiin, en toivoisi hänen menevän leikkaukseen.

Ja silti pidän itseäni edelleen lesbona. Rakastanhan naista.

Alkuperäinen kirjoittaja Ainokki:
Mulla oli transmies ja -nainen väärinpäin käsitetty.

Hyvä että asia selvisi. Sanan päätteen määrittää aina henkilön oma kokemus ja identiteetti: Nainen on hän joka itsensä sellaiseksi kokee, olika kroppa mikä tahansa. Siitä voimme päätellä, että transNAINEN on miehen kroppaan syntynyt nainen, ja transMIES on naisen kehoon syntynyt mies.

Mutta tähän infoon perustuen: voisin olla miehekkään transmiehen (+tämän apuvälineen :D ) kanssa mutta en transnaisen kanssa. Haluan siis (vähintään) henkisesti miehekkään kumppanin.

Olet siis avaramielinen hetero, kuten minä olen avaramielinen lesbo. Hauska "tavata" :)

:| Menee turhan vaikeeksi jos sukupuolta ei muka enää määritellä elimien mukaan.

Ei se ole mikään "muka", vaan näin se asia on. Katso vaikkapa http://fi.wikipedia.org/wiki/Transsukupuolisuus

Tietysti henkilö määritellään sen mukaan, mitä hän kokee olevansa. Ei kenelläkään ole oikeutta talloa toisen identiteetin päälle ja määrätä, mitä sukupuolta tämä edustaa.

Ajatusleikki: Oletko nainen siksi että sisäisesti koet olevasi, vai siksi että alapääsi on tietyn mallinen? Voisiko sisäistä sukupuolikokemustasi muuttaa leikkelemällä sukuelimet uuteen uskoon? Tuskinpa vain...

Meillä ei-transihmisillä kun ei ole koskaan ollut tarvetta pohtia sukupuoltamme, kun oma kokemus sattuu sopimaan yhteen kropan kanssa. Oma sisäinen tunne sen silti aina määrittää.

Useimmilla intersukupuolisillakin on joko miehen tai naisen identiteetti, vaikka sukuelimet olisivatkin "kumpaakin".

Muutenkin, ette harrasta heteroseksiä.. no mitä sitten, halailua?

Menee uteluksi... No menen tällä kertaa lankaan: Miten olisi käsillä hyväily, suuseksi, "biologisesti" naispuolisen kumppanin penetrointi, peppuseksi...?

yms. :)

en voisi, sukupuolen vaihtaneen ihmisen tunnistaa yleensä kilometrin päästä ja minua ei mitenkään seksuaalisesti vetoaisi sellainen ihminen, todennäköisesti sillä leikatulla vehkeellä ei myöskään lapsia tehtäis joten ei kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
en voisi, sukupuolen vaihtaneen ihmisen tunnistaa yleensä kilometrin päästä ja minua ei mitenkään seksuaalisesti vetoaisi sellainen ihminen, todennäköisesti sillä leikatulla vehkeellä ei myöskään lapsia tehtäis joten ei kiitos.
/

Tuskin tunnistaisit läheskään kaikissa tapauksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:

:laugh:

Ja mistä sä tän tiedät? Tunnet kaikki suomen korjausprosessin läpikäyneet vai? :D Voe elämä. Kurkkaatko jokasen vastaantulijan pöksyihin?

Ja ne alapääthän ovat aika erilaiset kaikilla "tavallisillakin" naisilla... Malleja on monia. Nykyisin saadaan kirurgialla aikaan niin aidon näköiset, että varmasti ei erottaisi pöksyyn kurkkaamalla, jos ollenkaan. :)

eräsvain: käykö tämä puolisosi yleisissä saunoissa (esim uimahalli), miesten vai naisten puolella?

Ymmärrettävästä syystä hän ei käy yleisissä saunoissa. Tulisi liikaa tuijottelua ja kiusallisia tilanteita, kun ihmiset ovat n iin tottuneet jaottelemaan kaikki miehiin ja naisiin, että niillä menee helposti pasmat sekaisin jos joku poikkeaa normista. Transsukupuoliset voivat kyllä halutessaan hankkia merkin, joka oikeuttaa heidät pitämään uimapuvun päällään myös saunatiloissa.

Ei sen puoleen, ei mullakaan ole erityisesti hinkua yleisiin saunoihin. Meillä on perhekohtainen saunavuoro tässä kerrostalossa asuessa, seuraavassa talossa varmaan oma sauna.

Taitaa kaikki tällä palstalla kirjoittaneet olla naisia, ainakin nimimerkeistä päätellen. Minä olen kuitenkin mies, joka voisi seurustella ihan hyvin transseksuaalin kanssa. Jos hänet on leikattu, niin silloinhan vehkeet pitäisi sopia yhteen kuin heteropareillakin, ainakin teoriassa. Leikkaamattoman kanssa pitäisi harrastaa muita seksuaalisen tyydytyksen muotoja. Kuitenkin tärkeintä on se että viihtyy kyseisen henkilön kanssa haluaa olla hänen kanssaan. Uskon, että vakituinen parisuhdekkin voisi onnistua ihan yhtä hyvin kuin heteroliitossakin.

Vähän luin tätä ketjua ja tuntui että se meni pelkästään siihen suuntaan että väiteltiin käsitteistä -__-

Noh, joka tapauksessa itse pystyisin olemaan transnaisen kanssa (mieheksi synytnyt mutta tuntee olevansa nainen). Transmiehen kanssa homma todennäköisesti ei onnistuisi (olen ihastunut vain transnaisiin tähän mennessä).

Luuleekohan vielä jotkut tänäkin päivänä, että on olemassa vain kaksi sukupuolta, mies ja nainen..? Ajattelee itsekseen hän...
Tietysti monet voi väittää sukupuolen olevan pelkästään biologinen ja kehon-osiin keskittyvä asia. Luulitko todella?

No mutta itse ainakin kysyisin, pystyyköhän joku seurustelemaan ns. kolmannen sukupuolen kanssa, joka ei ole intersukupuolinen mutta ei myöskään ole transmies tai transnainen, puhumattakaan cis-naisesta ja cis-miehestä?
Yleensä tälläiset asiat menee yli miljoonan hilseen cis-ihmisten kohdalla.

Yhteistyössä