voisitko seurustella tappotuomion saaneen rattijuopon kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti
"hops"
[QUOTE="vieras";26604603]Ongelma on se että ap selittelee ja puolustelee tapahtunutta, ja lähestulkoon laittaa syyn uhrin eli kuolleen poliisin kontolle.[/QUOTE]

Taitaa olla kyse siitä, että ap on rakastunut. Jos naapurin turjake syyllistyisi samaan, ap:lla olisi ehkä toinen ääni kellossa... Taitaa selitellä itselleen enemmän kuin muille?

Yliajettu ei kyllä todellakaan ole syypää. (Missä hän sanoi, että kyse olisi siitä poliisijutusta?)

Enemmän kuin mennyttä ajattelisin tulevaa. Kestääkö miehen psyyke elää asian kanssa? Miten häntä on hoidettu ja miten hän selviää stressin kanssa, mitä keinoja hänellä on, jos asia nousee tulevaisuudessa uudelleen pintaan jne? Minusta se on ap:n kannalta akuutimpi asia kuin pohtia suvun suhtautumista.
 
no joo
olen varmaan sitten ainoa ihminen joka ei ole töppäillyt mitenkään nuoruudessaan enkä kyllä vanhempanakaan. Mistä lie sitten johtuu?

minä en ottaisi mistään syystä vankilassa istunutta...en mistään. Ei sellaista syytä edes ole, joka puolustaisi vankilaan joutumisen.
 
Mä en kyllä antaisi asian häiritä. En kuitenkaan hyväksy rattijuoppuja,niin paljon syyttömiä uhreja.

Mutta meillä jokaisella on menneisyys,jollain vähemmän tyhmyyksiä,jollain enemmän. Mutta,jos ne on
menneisyyttä ollut jo pitemmän aikaa,niin miksi ei olisi "uudessa elämässä" oikeutettu onneen?
Itse kuulun tuohon jolla enemmän tyhmyyksiä takana. En niillä ylpeile,mutten salailekkaan ja
olen oman tarinani aikanaan kertonut vauva lehdessä.
Mutta vaikka viimeisestä tyhmyydestä on 5v aikaa,katsovat osa pitkin nenänvartta,osaa hyväksyy n
mut tälläisenä,kuin nyt,osalle se menneisyys taas painaa liikaa.
Mutta asiaan liittyen. Tunnen ihmisen ( hyvin tunnenkin) joka seurustelee elinkautista istuvan
ihmisen kanssa. Tätä en hyväksy,en edes keskustele hänen kanssaan hänen parisuhteestaan. Tämän siis olen kertonut kyseiselle ihmiselle.Mä tiedän että suhde ei tule kestämään,mutta musta on jotenkin väärin
kun tuohon tapaukseen liittyy useita lapsia,katkeria exiä,vihaa ym....
Anteeksi että menin sivuraiteelle asiasta,mutta ensimmäistä kertaa puhuin ääneen tosta tuttavani
parisuhteesta,ja helpotti.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Kyllä mä ehkä voisin, jos siitä olisi tosi kauan aikaa, mies ei joisi enää tippaakaan ja mä olisin ihan rakastunut mieheen, suhde olisi hyvä jne. Minusta sellainen ihminen, joka on ajanut kännissä, muttei ole sattunut ajamaan kenenkään päälle, ei eroa mitenkään ihmisestä, joka on humalassa ajamisella aiheuttanut toisen ihmisen kuoleman. Seuraukset on erilaiset, mutta kumpikin on yhtä lailla ajanut päihtyneenä. Minusta tuo ei ole sama asia kuin kylmäverinen, harkittu murha tai raaka, väkivaltainen tappo vaikken tekoa puolustelekaan enkä itse koskaan menisi kännissä rattiin.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
olen varmaan sitten ainoa ihminen joka ei ole töppäillyt mitenkään nuoruudessaan enkä kyllä vanhempanakaan. Mistä lie sitten johtuu?

minä en ottaisi mistään syystä vankilassa istunutta...en mistään. Ei sellaista syytä edes ole, joka puolustaisi vankilaan joutumisen.
Minulla on ystävä joka istuu elinkautista kolmesta "poikkeuksellisen raaa'sta" murhasta.
Hän ja pikkusiskonsa jäivät 80-luvun alussa orvoiksi vanhempiensa kuoltua liikenneonnetomuudessa. Juuri 18 täyttänyt isoveli sai 13 v sisarensa huoltajuuden ja tovi menikin "hyvin". Sitten pikkusisko eräänä iltana balettiharjoituksista kotiin kävellessään sattui "seuraa etsivien" nuorten miesten silmään.
Raiskaus ei ollut erityisen raaka siinä mielessä ettei tuotettu pahoja fyysisiä vammoja.
Toisaalta henkiset vammat olivat rankkoja.
Vuotta myöhemmin, siihen asti kotona kauhussa värissyt (silloin kun ei ollut aktiivisessa hoidossa ) pikkusisko teki itsemurhan.

Veli selvisi rimaa hipoen... kunnes sattui samaan baariin raiskauksen tekijöiden kanssa. Kuunteli aikansa naureskeltuja juttuja siitä kuinka "gutaa" teki "oikeasti tiukka tavara".
Sen jälkeen odotti parkkipaikalla ja tappoi "poikkeuksellisen raa'alla tavalla" jokaisen raiskaajista.

En ihaile, mutta en kyllä tuomitsekaan.
Ymmärrän.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
"vieras"
[QUOTE="vieras";26603564]Jos asuu lasitalossa, ei kannata heittää ensimmäistä kiveä.[/QUOTE]

Lässyn lässyn tätä jeesustelua taas. Kukaan ei ole täydellinen, se on totta, mutta suurin osa ihmisistä ei onneksi ota oikeudekseen vaarantaa kännissä rattiin nousemalla muiden elämää.
 
pohdiskelija
Hei!

Aivan aluksi sanon, etten ole mikään rattijuoppojen paapoja. Rattijuopumus ja +yliajo on mielesetäni yksi törkeimpiä rikoksia.
Kuitenkin mies on sovittanut tekonsa yhteiskunnalle (vankilatuomion muodossa), sekä omaisille (vahingonkorvausten muodossa).
Voiko kuitenkaan koko loppuelämä pyöriä senkin jälkeen tämän yliajon ympärillä? Kaikki pyörii vain sen pahimman teon ympärillä.
Unohdetaan kaikki esim. miten on hoitanut pikkuveljeään tai kummilastaan tai elvyttänyt hukkuneen. Ei tuollaista tekoa kuitenkaan pystytä antamaan anteeksi, mutta sen kanssa tulee pystyä elämään. Varsinkin jos teko on tapahtunut joskus 1980- tai 1990-luvulla, niin voisiko asian "unohtaa" ja pyrkiä jatkamaan normaalia elämää?
 
"vieras"
Minulla on ystävä joka istuu elinkautista kolmesta "poikkeuksellisen raaa'sta" murhasta.
Hän ja pikkusiskonsa jäivät 80-luvun alussa orvoiksi vanhempiensa kuoltua liikenneonnetomuudessa. Juuri 18 täyttänyt isoveli sai 13 v sisarensa huoltajuuden ja tovi menikin "hyvin". Sitten pikkusisko eräänä iltana balettiharjoituksista kotiin kävellessään sattui "seuraa etsivien" nuorten miesten silmään.
Raiskaus ei ollut erityisen raaka siinä mielessä ettei tuotettu pahoja fyysisiä vammoja.
Toisaalta henkiset vammat olivat rankkoja.
Vuotta myöhemmin, siihen asti kotona kauhussa värissyt (silloin kun ei ollut aktiivisessa hoidossa ) pikkusisko teki itsemurhan.

Veli selvisi rimaa hipoen... kunnes sattui samaan baariin raiskauksen tekijöiden kanssa. Kuunteli aikansa naureskeltuja juttuja siitä kuinka "gutaa" teki "oikeasti tiukka tavara".
Sen jälkeen odotti parkkipaikalla ja tappoi "poikkeuksellisen raa'alla tavalla" jokaisen raiskaajista.

En ihaile, mutta en kyllä tuomitsekaan.
Ymmärrän.
OT, mutta vieläkö siis istumassa, tuostahan on (kohta) 30 vuotta.
 
[QUOTE="vieras";26612863]OT, mutta vieläkö siis istumassa, tuostahan on (kohta) 30 vuotta.[/QUOTE]

On, mutta se sitten jo eri tarina eikä liity alkuperäiseen juttuun.
Nuorena kun pahoin laitostuu ja päällä myös pahat henksiet traumat niin jaloilleen ei aina pääse.

:(
 
En vois, jos lähtee autolla ajamaan alkoholia nauttineena ja ajaa jokun päälle, ni ei se ole mikään vahinko.
Jos juo yhenkin pullon tai annoksen alkoholia, on parempi pysytellä poissa ratista.
 

Yhteistyössä