Voisitko ottaa ulkomaalaisen tai tummaihoisen miehen?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
esim. kun minulla oli suhde amerikkalaisen miehen kanssa. Jos olisin muuttanut hänen luo Yhdysvaltoihin ja tehnyt lapsia ja sitten oltaisiinkin erottu, niin minä olisin jäänyt sinne "loukkuun", en olisi voinut palata Suomeen, tai olisin todennäköisesti saanut palata Suomeen ilman lapsia.
Niin, laki suojelee lapsia tuollaisissa tilanteissa.

Mikä on hyvä asia...miksi äidillä tai isällä olisi oikeus repiä muksut juuriltaan eron tullessa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja X:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja X:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua pelottaisi kanssa ulkomaalaisen kanssa lapsenteko, että jos ero tulee niin nappaako lapset lupaa kysymättä mukaansa ulkomaille..
Pelkäätkö myös suomalaisen miehen kanssa, että eron tullessa ampuu teidät ja lopulta itsensä?
En.. Mutta esim. kun minulla oli suhde amerikkalaisen miehen kanssa. Jos olisin muuttanut hänen luo Yhdysvaltoihin ja tehnyt lapsia ja sitten oltaisiinkin erottu, niin minä olisin jäänyt sinne "loukkuun", en olisi voinut palata Suomeen, tai olisin todennäköisesti saanut palata Suomeen ilman lapsia. Ja kyllähän noita lapsikaappauksia nyt tapahtuu, ihan aiheellinen pelko siinä mielessä.
Niinhän suomalaiset miehetkin ovat taitavia tappamaan vaimojaan ja lapsiaan, joten miksi tämä aiheellinen pelko ei kosketa sinua...
No minun tapauksessa, jos minä olisin muuttanut Yhdysvaltoihin olisi voinut käydä noin, tai jos mies olisi muuttanut Suomeen ja olisi erottu, niin hän todennäköisesti olisi halunnut lapset mukaansa -> huoltajuustaistelu. Kai minä nyt saan henkilökohtaisesti juuri tätä asiaa pelätä, vai jos pelkää jotain niin onko silloin pakko pelätä kaikkea mahdollista mitä voisi tapahtua?? (=en voi syödä tuosta paketista rusinaa koska voin tukehtua siihen, en voi lähteä auton kyytiin koska voi tulla kolari, en voi mennä kylpyhuoneeseen koska voin liukastua ja lyödä pääni..)
 
Tumaihoisen kyllä. Ulkomaalaisenkin juu, siis kansalaisuudella tai alkuperällä ei ole niin merkitystä mutta kielen pitäisi osua kuitenkin sen verta kohdalleen että kommunikointi olisi helppoa. Eli miehen tulisi jokatapauksessa olla suomen- tai ruotsinkielinen. Ja uskonnon ja kulttuurin kanssa en halua kovin suuria yhteentörmäyksiä.
 
kolmannen maan asukki
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Asuuko teistä ulkkiksen kanssa olevista kukaan ns. kolmannessa maassa? Jos asuu, niin onko ihan kaikki lomat sitä, että "pitää" mennä toisen kotimaahan?
Me asutaan ns kolmannessa maassa ja kyllahan se sita on varsinkin nyt kun onlapsia etta lomat mieluiten vietetaan jommankumman kotimaassa, varmaan kun lapset hieman kasvaa tulee myos tehtya lyhyita lomia muihin maihin mutta ne pidemmat lomat, eli useamman viikon, tehdaan perheiden luokse. Saatetaan usein myos matkustaa niin etta ollaan reissussa samaan aikaan mutta toinen menee toiseen maahan.
 
vastailija
Me emme juuri siitä syystä halua muuttaa kolmanteen maahan, että silloin menisi omasta mielestäni kohtuuttoman paljon rahaa matkoihin eli vähintään yksi reissu kummankin kotimaihin vuodessa eli yhteensä kaksi matkaa, nyt selviämme yhdellä reissulla vuodessa. Asumme Suomessa, mutta luultavasti ensi vuonna muutamme hänen kotimaahansa.Lisäksi meillä on vielä eri kielet ja yhteisenä kielenä englanti eli asuminen vaikka Saksassa toisi taas yhden kielen lisää tähän sekamelskaan, jossa on mielestäni jo nyt tarpeeksi vaativaa.
 
TilkkuTyttö
Alkuperäinen kirjoittaja fruity:
Juuh, olen ottanu, virolaisen. Ja on kyllä viiminen kerta :kieh: .
Vaikka noin läheltä on, ni kyllä prkl on kultturieroja :/
Ohhoh, mitäs suuria eroja on suomalaisen ja virolaisen kulttuurin välillä? (en oikeasti tiedä, olen käynyt Virossa vaan kaksi kertaa)
 
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja fruity:
Juuh, olen ottanu, virolaisen. Ja on kyllä viiminen kerta :kieh: .
Vaikka noin läheltä on, ni kyllä prkl on kultturieroja :/
Ohhoh, mitäs suuria eroja on suomalaisen ja virolaisen kulttuurin välillä? (en oikeasti tiedä, olen käynyt Virossa vaan kaksi kertaa)

Noh, meillä ainakin ihan mies-vaimo-asetelma perheessä tökkii.
Mies haluis olla se elättäjä ym. Mä taas olen itsenäinen. Kauhean vaikea selittää. Virolainen luonnekin on aika...hmm..temperamentikas ja semmonen vähän itsekeskeinenkin.
Mun mies on lisäksi aika konservatiivinen, liekö johtuu, että on ihan etelästä, "mettästä" :xmas: lähtöisin.
En osaa sanoa, mutta vaikeaa meillä ainakin on ollu :/
 
Voisin jos kohdalle osuisi sellainen kiinnostava sielun kumppani. Tähän mennessä en kyllä ole löytänyt yhtäkään lähimainkaan kiinnostavaa tummaa miestä. Eipä sillä, en kyll miestä ole etsimässäkään.
 

Yhteistyössä