Voisitko muuttaa miehesi kanssa maahan, joka ei kummankaan kotimaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja italia, suomi vai jenkkilä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

italia, suomi vai jenkkilä

Vieras
Minä olen siis suomesta, mieheni italiasta.
Nyt hän sai työtarjouksen jenkeistä, muuttaisimme siis new yorkiin. Asumme nyt italiassa, mutta olemme olleet pari kuukautta nyt suomessa "sukuloimassa" ja tämän jälkeen emme sitten enää palaisikaan kotiimme.. Tätä ei ollut tiedossa tänne tullessa, kuten ei ole ollut tarkoituskaan.
Nyt olen ihan sekaisin enkä oikein tiedä, mitä tehdä. Matkustelemme jo nyt paljon -pitkiäkin aikoja kerrallaan, mutta.. tämä siirto voisi olla aika pitkä..
Lapset vielä pieniä, mutta kunhan ensimmäinen menee kouluun, olisi minusta hyvä olla yhdessä maassa..
On tässä aikaa vielä miettiä, minä olen lasten kanssa ainakin vielä 10vko suomessa, joten kiire ei ole.. Mutta todennäköisesti jostakin kodista olisi nyt luovuttava, meillä on kodit siis italiassa sekä suomessa nyt. Miehen vanhemmat ainakin menettäisivät yöunensa jos yhtäkkiä eivät näkisikään lapsenlapsiaan koko ajan.. :(

Me asumme pääsääntöoisesti italiassa, joten kokemusta on kyllä. Mietin nyt vain kummallekin vierasta maata. Ja tosiaan kun kysessä jenkkilä. Italiassa viihdyn täysin, olemme normaalisti suomessa vain kesäisin hetken, nyt tulimme koska sukulaiset eivät ole vielä nähneet toista lastamme.. Joten ulkomailla asuminen sinänsä ei tuota ongemia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kävin 2 krt Isossa-Britanniassa.:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Voisin muuttaa. Ollaan asuttu viisi vuotta Englannissa, mina olen suomalainen ja mies sveitsilainen.

Tahanko on paadytty. Vahanko sa tiat. Mika maa Englanti muka on.

Englanti on osa Iso-Britanniaa. Voihan Suomessakin asua Lapissa. :P

AP:lle, kyllä voisin, asun parhaillaankin, tosin mies on suomalainen.

Jos olisin naimisissa muun maalaisen kuin suomalaisen kanssa, voisin asua joko täällä tai hänen kotimaassaan. Mutta en ehkä missään muualla. Olisi kuitenkin kiva, kun olisi edes toisen suku lähellä. Ja ikävä sanoa, mutta Jenkkilä on kyllä yksi niitä viimeisimpiä maita, johon mä muuttaisin :/ .

Kyllä voisin ja voitaisiin, mutta jos olis lapsia niin harkittais tarkkaan. Kun ei olis ainakaan alkuun varmaan mitään sosiaalista verkostoa, niin pitäis valmistautua ja luoda paljon uusia suhteita.

Yhteistyössä