Voisitko kuvitella toimivasi sijaisvanhempana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chala

Aktiivinen jäsen
04.06.2008
15 887
1
36
Useinhan sijaisperheisiin sijoitetaan pieniä lapsia, jotka saattavat olla "helppoja" tai "vaikeita" lapsia, vaikea tietää etukäteen, mutta ne vanhemmat.. Mielenkiintoisten tyyppien kanssa saattaa joutua tekemisiin.

Voisitko kuvitella itseäsi/perhettäsi siihen hommaan, onko aikeissa tai omia kokemuksia asiasta?

En missään tapauksessa.

En ole kauhean hyvä äiti omillekaan lapsilleni, ei vaan jaksa olla. Alkoholistin lapsena en myöskään pystyi olemaan bioperheen kanssa tekemisissä, nehän ovat järjestään kaikki päihdeperheitä.

Voisin ja se onkin tulevaisuudessa haaveena. Kunhan mies ajatukselle lämpenee. Jos edes yhdelle lapselle voisi antaa kodin. Itse olen kasvanut sijaisperheessä joten tiedän kyllä mihin hommaan ryhtyisin.

Toivoisin tosi kovasti, että musta kuoriutuisi semmoinen ihminen ja joskus olisin semmoisessa elämäntilanteessa, että tuo on mahdollista.

Aika näyttää, tuunko hanskaamaan hommaa yhtään edes omien lasten ja miehen kanssa, että vois harkitakaan lapsia enää sijoitukseen asti. Meillä siis ei ole vielä lapsia ja suhdekin tuore. Eihän sitä tiedä, vaikka osoittautuisin ihan kelvottomaksi äidiksi omillekin. Ainakaan tällä hetkellä en ole erityisen sosiaalinen tai kykenevä pitämään rajoja lapsille (tai aikuisillekaan), mut eihän sitä tiedä, jos vaikka mimmoista kypsymistä tapahtuisi sitten kun pääsen äitiyttä harjoittelemaan omien kanssa. Nää jutut kun näkee vasta käytännössä.

mie oon ajatellut,että me voitas alkaa sijaisvanhemmiksi kunhan pojat vähän kasvaa. Mun äiti toimi sijaisvanhempana,mutta hänellä oli lyhytaikaisia sijoituksia. Muistaakseni pisimmän aikaa oli 5kk eräs poika. Siinähän saa melko tarkasti millaisia lapsia kykenee ottamaan,eli kartoitetaan tarkasti kunkin sijaisperheen voimavarat jne.

Te jotka haluaisitte tulevaisuudessa hommaan ruveta, onko teillä lapsia ja minkä ikäisiä omat lapsenne suunnilleen tulisivat olemaan kun mahdollisesti asiasta tulisi ajankohtainen?

Alkuperäinen kirjoittaja tuulis harmailee:
mie oon ajatellut,että me voitas alkaa sijaisvanhemmiksi kunhan pojat vähän kasvaa. Mun äiti toimi sijaisvanhempana,mutta hänellä oli lyhytaikaisia sijoituksia. Muistaakseni pisimmän aikaa oli 5kk eräs poika. Siinähän saa melko tarkasti millaisia lapsia kykenee ottamaan,eli kartoitetaan tarkasti kunkin sijaisperheen voimavarat jne.

Minkä ikäinen sä itse olit kun teillä oli lapsia sijoituksessa? Oliko lähes koko ajan joku vai harvakseltaan pitkin välein?

Kamalan ahdistavaa se olis katsoa, kun lapset on heittopusseja paikasta toiseen, kun oma äiti ja isä ei hommaan kykene. Miks tarvii tehdä lapsia, jos siihen ei kykene!

Voisin kuvitella. Olisi hienoa tehdä joka päivä päivän hyvä työ ja suoda toiselle välittämisen ja turvallisuuden tunteita, antaa mahdollisuus toiselle. Ehkä sitten kun elämäntilanteeni sen sallii.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja tuulis harmailee:

Minkä ikäinen sä itse olit kun teillä oli lapsia sijoituksessa? Oliko lähes koko ajan joku vai harvakseltaan pitkin välein?

kirjotin pitkän tekstin joka katos.:/ kirjotan kohta uusiks,kun pääsen koneelle.

Yhteistyössä