voisitko elää ilman suihkua?

  • Viestiketjun aloittaja kysymys teille kaikille
  • Ensimmäinen viesti
luumu
me eletään noin, jo viidettä vuotta. ei tule taloon vesiä, ulkosaunassa pestään itsemme. itse käyn pesulla päivittäin, enkä usein viitsi kuin lämmittää vettä muuripadassa, talvellakaan siis, on vähän vilpoinen pestä, mutta onhan se vesi lämmintä ja lämmittää. kun lapset pestään, on aina myös kiuas lämmin, että lapset tarkenee olla.

ja hyvin olen pärjännyt pitkän tukan kanssa, ja myös se n tukan saanut värjättyä ym. ei ole sen vaikeampaa kuin suihkussakaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys teille kaikille:
siten, että pesisit vanhanaikaisesti kuupalla vettä kauhoen?
olen elänyt lapsuuteni niin:) meillä oli perinteinen puulla lämmitettävä piha sauna ja siellä padassa vesi lämmitettiin ja kylmän veden avulla tehtiin oikeen lämpöseksi..:)

nykysten kyllä en ilman suihkua olla vois, onhan se mielettömän paljo helpompaa. Vettä vaan menee kyllä hukkaan ihan huomaamatta.
 
Mun lapsuudenkodissa ei vielä tänä päivänäkään ole suihkua saati peseytymismahdollisuutta talon sisäpuolella. Sauna on navettarakennuksessa ja vesi lämmitetään muuripadassa. Siellä minäkin ensimmäiset 15 vuotta elämästäni vietin. Ja hyvin onnistui pitkänkin tukan pesu, ei tarttenu katkaisuhoitoa :LOL:
Joten jos ois pakko, kyllä pärjäisin ilman suihkua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jaa no joo, ehkä, mutta pitkät hiukset joutuisivat katkaisuhoitoon :D

saako kysyä miksi?
No ihan kokemuksesta voin sanoa, että hiusten huuhteleminen esim huuhteluaineesta alkeellisissa olosuhteissa on aikamoinen haaste. En tykkää läträtä ikuisuuksia :D
kannattaa käyttää etikkavettä vettä hoitoaineena, toimii loistavasti eikä tarvii huuhdella ollenkaan. Ei tarviis tuosta syystä hiuksia leikata :)

Ite pärjäisin mainiosti ilman suihkua. Mökillä on ihana saunassa lotrata kipan kanssa.
 
No
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jaa no joo, ehkä, mutta pitkät hiukset joutuisivat katkaisuhoitoon :D

saako kysyä miksi?
No ihan kokemuksesta voin sanoa, että hiusten huuhteleminen esim huuhteluaineesta alkeellisissa olosuhteissa on aikamoinen haaste. En tykkää läträtä ikuisuuksia :D
kannattaa käyttää etikkavettä vettä hoitoaineena, toimii loistavasti eikä tarvii huuhdella ollenkaan. Ei tarviis tuosta syystä hiuksia leikata :)

Ite pärjäisin mainiosti ilman suihkua. Mökillä on ihana saunassa lotrata kipan kanssa.
Etikkavettä? :)
Eikö se haise? ja paljon sitä etikkaa laitetaan veteen?
Auttaako se hiuksiin jotka oikeastikin tarvitevat sitä hoitoainetta?
 
sondersson
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jaa no joo, ehkä, mutta pitkät hiukset joutuisivat katkaisuhoitoon :D

saako kysyä miksi?
No ihan kokemuksesta voin sanoa, että hiusten huuhteleminen esim huuhteluaineesta alkeellisissa olosuhteissa on aikamoinen haaste. En tykkää läträtä ikuisuuksia :D
kannattaa käyttää etikkavettä vettä hoitoaineena, toimii loistavasti eikä tarvii huuhdella ollenkaan. Ei tarviis tuosta syystä hiuksia leikata :)

Ite pärjäisin mainiosti ilman suihkua. Mökillä on ihana saunassa lotrata kipan kanssa.
Etikkavettä? :)
Eikö se haise? ja paljon sitä etikkaa laitetaan veteen?
Auttaako se hiuksiin jotka oikeastikin tarvitevat sitä hoitoainetta?
en tiiä toimiiko kaikenlaisiin hiuksiin, se pitää itte kokeilla. Hajua ei tuu kun se on niin laimeeta liuosta mitä käytetään, mä laitan korkillisen etikkaa tuopilliseen vettä. Siinä vaiheessa voi ihan pikkasen haista mut sekin lähtee hiusten kuivuttua.

Etikka sulkee hiussuomut. Mulle ainakin tulee ihan mieletön kiilto.
 

Yhteistyössä