Voisitko antaa nimeksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toiseksi nimeksi voisin antaa. Se on niin kaunis nimi ja sitä ei tartte sanoa juuri missään niin ei ole kieli solmussa vaikka on pitkä nimi. Samoin auringonkukka on kaunis :)

En antais, koska mulle tulee jo 2. ja mun mielestä olis esikkoa kohtaa epäreilua, jos toinen olis nimetty nuin. Ja harkitsisin kyllä pitkään, jos ois eka lapsi kyseessä, koska toisille pitäis sitten antaa myös nimet, joista ilmenee että ne on hyvin rakkaita.

Sinänsä ihan söpö idea pienen tytön nimeksi, mutta olisi aika ikävää jos minun nimeni olisi Päivänsäde... kaikkein eniten se olisi varmasti ärsyttänyt jossain keskellä murrosiän angstailuja :D :D
Niin, siis en antaisi. Sitä nimeä joutuu kantamaan loppuiän, kannattaa harkita.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
En antais, koska mulle tulee jo 2. ja mun mielestä olis esikkoa kohtaa epäreilua, jos toinen olis nimetty nuin. Ja harkitsisin kyllä pitkään, jos ois eka lapsi kyseessä, koska toisille pitäis sitten antaa myös nimet, joista ilmenee että ne on hyvin rakkaita.

Pakko kysyä, että koetko nimen Ilona samalla tavalla? Että et voisi antaa sitä, kun sulla on jo yksi lapsi ja jos antaisit niin pitäisi muillekin keksiä vastaavanlainen nimi, jolla "tarkoitus".

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:

Pakko kysyä, että koetko nimen Ilona samalla tavalla? Että et voisi antaa sitä, kun sulla on jo yksi lapsi ja jos antaisit niin pitäisi muillekin keksiä vastaavanlainen nimi, jolla "tarkoitus".

En koe Ilonaa noin. Ei Ilonalla ole mun mielestä samankaltaista merkitystä kun Päivänsäteellä. Mä esmes puhun tytölle usein "oot äitin päivänsäde".

Ilona on enemmän pelkkä nimi. Saatkohan mun ajatuksista kiinni? :)

Muokkaan vielä lisätäkseni, että mä kokisin ton, jos nyt antaisin nimeksi toiselle samalla kuin tälläisen: Esikoisen nimi olis vaikka Minna ja kakkosen nimeksi tulis Äitin Rakas.

En. Musta se on liian merkitsevä, jopa leimaava nimi. Päivänsäteen oletettaisiin olevan aina iloinen ja aurinkoinen, ja musta sellainen on aika raskas taakka kantaa. Lisäksi mä miellän Päivänsäteen keijumaiseksi hahmoksi, eikä se sovi keski-ikäiselle ylipainoiselle naiselle, joka tytöstä saattaa jonakin päivänä tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:

En koe Ilonaa noin. Ei Ilonalla ole mun mielestä samankaltaista merkitystä kun Päivänsäteellä. Mä esmes puhun tytölle usein "oot äitin päivänsäde".

Ilona on enemmän pelkkä nimi. Saatkohan mun ajatuksista kiinni? :)

Ok, ehkä ymmärrän :)

Mitäs Sörhis on mieltä Ilona nimestä? =)

Itse en kanssa laittaisi sitä osaksi lapsen nimeä, vaikka suloinen ajatus onkin. Lyhennä nimi Säteeksi, kuten joku muukin oli ehdottanut:) Voithan sitten kutsua tyttöä toki omaksi päivänsäteeksesi...

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
En. Musta se on liian merkitsevä, jopa leimaava nimi. Päivänsäteen oletettaisiin olevan aina iloinen ja aurinkoinen, ja musta sellainen on aika raskas taakka kantaa. Lisäksi mä miellän Päivänsäteen keijumaiseksi hahmoksi, eikä se sovi keski-ikäiselle ylipainoiselle naiselle, joka tytöstä saattaa jonakin päivänä tulla.

Samaa mieltä. Sopisi nimeksi vain aivan tietynlaiselle persoonalle, mutta sitä ei pienestä vauvasta todellakaan voi tietää millainen tyyppi siitä kasvaa. Ei vaikka kuinka päivänsäde olisi pienenä vauvana. :)

Siinäpä vasta reipas nimi, ja mikä parasta, ei ole edes selvästi sukupuolisidonnainen! Näen jo sieluni silmillä painonnoston raskaassa sarjassa harrastavan Päivänsäteen, joka päätyökseen opettaa teknisiä käsitöitä yläasteella. Ettei vaan tulisi ope koulukiusatuksi....

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Peesailen vähän tätä. Olisi hirveän alleviivaavaa, jos Päivänsäteestä tulisi isoluinen, ylipainoinen ja synkkyyteen taipuvainen. Tai vaikka vain ujo. Jos nimi olisi vaikka Säde tai Päivi, voisi elo olla helpompaa. Toiseksi nimeksi voisin kuvitellaehkä antavani, vaikkei nimi minua sykähdytäkään. Ja sekin risti Päivänsäteelle tulisi, että kaikki aina kyselisivät "missä menninkäinen"... Vaatisi huumorintajua kuunnella tuota 85 vuotta. Ja lisäksi: tuskin kukaan häntä Päivänsäteeksi kutsuisi vaan se lyhentyisi ja olis vaikka "päde" tai "päitsy" tai "päivis".

Yhteistyössä