Voisinko lähteä perjantaina baariin?

Horuksen silmä

Aktiivinen jäsen
21.11.2008
10 741
-1
36
Tampere
Tilanne on hankala. Mun lapset on 6 ja 7. Mies on yötöissä. Ja mun tekis mieli mennä baariin illalla. Olisin poissa ehkä 4 tuntia. Voinko jättää lapset keskenään?

Huom...tilanne on täysin tuulesta tempastu. Mutta kuvitelkaa että se ois todellinen. Mitä mieltä olette, oisko se ok?

Kyllä tuon ikäiset pärjää jo kahdelleen. Meidän 6-vuotias on ollut yksin parhaimmillaan 6 tuntia ihan ongelmitta. Kunhan on puhelin että saa jonkun kiinni jos tulee joku "hätä".

Eikö se tismalleen samanlaista yksinoloa ole lapsille kuitenkin?
No joo, noin ajatellen on. Baarissa vaan yleensä on suurempi riski joutua vaikeuksiin kuin työpaikalla. Baareissa on usein myös niin kova meteli, että siellä ei kuule, jos puhelin soi. Luonnollisesti sen baarissa oloajan pitäisi olla selvinpäin ja tulla kotiin klo 21 kuten "trollin" kirjoituksissa hän kertoi jomman kumman vanhemmista tulevan kotiin.

[QUOTE="hepuli";25757737]Kyllä tuon ikäiset pärjää jo kahdelleen. Meidän 6-vuotias on ollut yksin parhaimmillaan 6 tuntia ihan ongelmitta. Kunhan on puhelin että saa jonkun kiinni jos tulee joku "hätä".[/QUOTE]

yöaikaan vai?mun tyttökin on ollut yksin toisinaan mun työpäivien ajan,8 h..mutta en jättäis yöllä yksin,vaikka onkin "jo" kohta 12 v

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;25757792:
Luuri vaan mukaan ja baanalle... Joo, saattoi se olla lauantaikin, en ole ihan varma. Sehän oli ilmainen, niin voisi sijoittaa rahat lapsenvahtiin? :D

Lapsenvahti rahoilla voin ostaa lapsille jotain kivaa joilla voi sit puhdistaa huonoa omaatuntoa asiasta. Hyvin ne luurin varassa pärjää. Sitä paitsi nehän nukkuu yöllä, joten se yksin oleminen on pienempi paha kun päivällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25757761:
No joo, noin ajatellen on. Baarissa vaan yleensä on suurempi riski joutua vaikeuksiin kuin työpaikalla. Baareissa on usein myös niin kova meteli, että siellä ei kuule, jos puhelin soi. Luonnollisesti sen baarissa oloajan pitäisi olla selvinpäin ja tulla kotiin klo 21 kuten "trollin" kirjoituksissa hän kertoi jomman kumman vanhemmista tulevan kotiin.

Aika monessa duunissa ei saa pitää luuria mukana kun tehdään niitä töitä.
Moni työ on myös tavalla tai toisella vaarallista.

En näe tässä mitään syytä mikset voisi lähteä parille iltaoluelle. Noin isot lapset pärjäävät kyllä helposti muutaman tunnin keskenään. Voit vaikka vielä vuokrata lapsille jonkun elokuvan tai kehittää jotain erityistä tekemistä ettei aika käy liian pitkäksi. Mutta tosiaan muutaman tunnin poissaolo ei lapsia häiritse.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25757865:
Aika monessa duunissa ei saa pitää luuria mukana kun tehdään niitä töitä.
Moni työ on myös tavalla tai toisella vaarallista.
Joo, mutta jos sä baarissa joudut jonkun känniörvelön kanssa tappeluun, niin saatat joutua putkaan. Jos olet sairaanhoitajana ensiavussa ja joudut siellä känniörvelön kanssa tappeluun, niin ei sua putkaan viedä. Eikä heitetä edes ulos työpaikaltasi. Baarista voi molemmat lentää pihalle ja vaarallinen tilanne jatkua ravintolan ulkopuolella.

[QUOTE="Hoitaja";25757922]En näe tässä mitään syytä mikset voisi lähteä parille iltaoluelle. Noin isot lapset pärjäävät kyllä helposti muutaman tunnin keskenään. Voit vaikka vielä vuokrata lapsille jonkun elokuvan tai kehittää jotain erityistä tekemistä ettei aika käy liian pitkäksi. Mutta tosiaan muutaman tunnin poissaolo ei lapsia häiritse.[/QUOTE]

Jos joku baarissa toteisi mulle kuinka hänen 6- ja 7- vuotiaat on keskenään kotona niin näpyttelisin välittömästi luuriini numerot 112.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25757957:
Jos joku baarissa toteisi mulle kuinka hänen 6- ja 7- vuotiaat on keskenään kotona niin näpyttelisin välittömästi luuriini numerot 112.

Olin äsken lukevinani langan alussa että joku Horustin suunnitteli jättävänsä 6-7 vuotiaat lapset keskenään kotiinsa barrireissun ajaksi.

Olin äsken lukevinani langan alussa että joku Horustin suunnitteli jättävänsä 6-7 vuotiaat lapset keskenään kotiinsa barrireissun ajaksi.

Mainitsin kyllä avauksen olevan kuvitteellinen ;)
Tämä liittyy toiseen avaukseen, jossa osa totesi olevan ok jos 6 ja 7 vuotiaat lapset ovat kotona keskenään 8 tuntia päivällä.

Yhteistyössä