Voisikohan lähihoitaja-opiskelija tehdä kesällä töitä lähihoitajana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Opiskelija"

Vieras
Vai pitääkö nykyään olla ensin koulutus lähihoitajaksi tai perhepäivähoitajaksi, että voi tehdä tuota työtä?

Täällä aina välillä etsitään ihmisiä tuohon työhön ja kaveri teki tuota työtä muutaman kuukauden laitoshuoltajan koulutuksella. Itse voisin tehdä tuota työtä kesä- ja heinäkuun.

Mietin vain kyllä tuota palkkaakin, että taitaisi olla kannattavampaa tehdä lähihoitajan töitä osastolla tms. Olisi vain niin kätevää kouluikäisen lapseni kannalta, että olisin päivät kotona.

Siiiis..? Tarkoitatko lähihoitaja-opiskelijana perhepäivähoitajan töitä? Luulisin, että muuten kyllä, mutta en tiedä tarvitaanko perhepäivähoitajia vain parin kuukauden ajaksi tai onko kannattavaa palkata.. Soita kaupunkisi/kuntasi perhepäivähoidosta vastaavalle ja kysy!

Tosiaan koulutuksen kannalta tuskin ongelmaa on, mutta perhepäivähoitoa tarvitaan yleensä kauemmin kuin paria kuukautta ja perhepäivähoitajien hoitolapset sijoitetaan yleensä päiväkoteihin hoitajien lomien ajaksi. Tulee edulliseksi kaupungille.

Perhepäivähoitajan ei tarvi olla lähihoitaja toimiakseen pph:na.. Lähihoitajan hommat sitten riippuu paikasta ja hommasta esim psykiatrisen puolelle ollenkaan ennenkuin olet valmistunut. Muista myös että ennenkuin olet valmistunut sulle maksetaan vain harjoittelijan palkka.

[QUOTE="...";26219338]Tosiaan koulutuksen kannalta tuskin ongelmaa on, mutta perhepäivähoitoa tarvitaan yleensä kauemmin kuin paria kuukautta ja perhepäivähoitajien hoitolapset sijoitetaan yleensä päiväkoteihin hoitajien lomien ajaksi. Tulee edulliseksi kaupungille.[/QUOTE]

Taisi olla kuolleena syntynyt ajatus. Niin ei sitä varmaan haluta lapsia sijoittaa johonkin vain pariksi kuukaudeksi ja sitten pitäisi mennä taas uuteen paikkaan.

Täällä on vain kaksi päiväkotia jotka molemmat on kiinni heinäkuun ja lapset sijoitetaan perhepäivähoitajille ja ryhmiksiin ja osa on tietysti kotona lomaa viettämässä.

Perhepäivähoitajan ei tarvi olla lähihoitaja toimiakseen pph:na.. Lähihoitajan hommat sitten riippuu paikasta ja hommasta esim psykiatrisen puolelle ollenkaan ennenkuin olet valmistunut. Muista myös että ennenkuin olet valmistunut sulle maksetaan vain harjoittelijan palkka.

Mun palkasta lähihoitajana vähennetään vain viisi prosenttia. Tiedän tämän koska olen tehnyt sijaisuuksia. Perhepäivähoitajan palkka taitaa olla pienempi kuin lähihoitajan palkka.

[QUOTE="a p";26219353]Taisi olla kuolleena syntynyt ajatus. Niin ei sitä varmaan haluta lapsia sijoittaa johonkin vain pariksi kuukaudeksi ja sitten pitäisi mennä taas uuteen paikkaan.

Täällä on vain kaksi päiväkotia jotka molemmat on kiinni heinäkuun ja lapset sijoitetaan perhepäivähoitajille ja ryhmiksiin ja osa on tietysti kotona lomaa viettämässä.[/QUOTE]

Kysy nyt ihmeessä kuitenkin henkilöltä joka koordinoi siellä pph:ta. Voihan vaikka olla, jos tilanne on tuo paikkakunnallasi kesällä, että onkin lapsia, jotka tarvitsisivat "vain" kesäksi hoitoa. Meillä vaan täällä kaupungissa semmoiset säästötoimet meneillään, ettei edes päiväkoteihin palkata kesäksi sijaisia.. :/

Palkasta sen verran, että meillä ainakin maksetaan opiskelujen vaiheen mukaan -10, -7, -5 tai -3% täydestä palkasta. Eli aika pieniä mielestäni nuo epäpätevyysalennukset, varsinkin, kun veroprosentti usein pieni opiskelijalla.

itse olen sh-opiskelija ja mulle tuli kans ajatus että oliskohan kaupungilla tarvetta kesäpph:lle :)
Itse voisin tehdä keikkaa (lähihoitajan sijaisuuksia, ja varmaan niitä kesällä teenkin) mutta kun mietityttää tuon neidin (2 1/2v) hoitosysteemit. Meillä kun mummi on hoitanut aika paljon ja varmasti hoitaisi kesälläkin joitain hajapäiviä viikossa, mutta olishan se kiva olla ihan kotona työskentelemässä. Harmittaa vaan kun pph:lla on niin pieni palkka ja siitä palkasta vähennettäisiin tietysti minun oman lapseni osuus kokonaan (on päiväkotipaikka, kun syksyllä palaan takaisin opiskelemaan.)

Meidän mammojen pitäisi nostaa mekkala pph:ien palkkojen puolesta :) Lakkoon vaan kaikki pph:jat eiköhän palkkakin ala nousemaan kun pk ovat tupaten täynnä lapsia (mikä ei tietenkään ole kiva asia)!!!