Voisiko joku valoittaa mulle tota sairauspäiväraha kuviota?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
niin saan sairaslomanajalta palkkaa ja kela maksaa siitä päivärahaa työnantajalle.. Mutta oon tähän asti luullut että saan ihan normi palkan, mutta nytten kun tipahti ansiolaskelma, oli siinä 500? vähemmän käteen kuin yleensä?! En saanut palkanlaskijaa kiinni vielä ja nyt häiritsee että voiko olla noin?!! olen ollut kk pois töistä ja nyt jään äitiyslomalle...

Kauanko työsuhde on kestänyt ennen saikulle jäämistä? Kauanko sairaus on jatkunut? Onko se uusiutunut sama sairaus siis 30 pv sisällä edellisestä kerrasta? Jos jäät nyt ä-lomalle niin kuuluuko ta:n maksaa palkkaa alussa vai ei? Mikä sovellettava tes?

Työnantaja maksaa mulle 3kk palkan äitiyslomalla, oon ollut töissä 2,5vuotta tuossa yrtiyksessä..
Olin eka melkein kuukauden sairaslomalla, sitten menin töihin, olin töissä n. 2 viikkoa ja sitten jäin taas kuukaudeksi sairaslomalle ja nyt alkaa äippäloma tällä viikolla.. Joulukuun palkka oli normaali ja nyt tosiaan tällänen.. en ollut varautunut yhtään että saan noin vähän rahaa ja nyt kauhuissani että voiko olla näin... pitäis vielä turvakaukaloki ostaa.. :(

Tuo riippuu tosiaan ihan sopimuksista, mitä teidän työpaikallanne on. Itse olen kunnallisella ja saamme normaalin palkan 2 kk sairastelusta vuodessa, sen jälkeen palkka laskee oli sairaus sama tai eri.

Tää on iso yritys muttei kunnalla.. Vitsit että ottaa päähän, joutuu kituuttaa kuukauden kun yleensä jää käteen palkasta joku 700?-900?, riippuen laskuista,niin nyt alle 200?..

Esim. kaupan alalla olisit tuolla työhistorialla oikeutettu 4 vai 5 viikkoon palkallista sairaslomaa. Jos sama sairaus uusii kk sisällä, niin ne lasketaan yhdeksi. Lopulta ajalta saat sitten kelalta sairauspäiväraa. Eikös se näin mene?

Yhteistyössä