Voisiko joku oikea uskova vasttata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarvii hyviä neuvoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja zxz :
Taaei ole ihan yksiselitteinen asia valttamatta, mutta jos saan sanoa mielipiteeni ,niin jos sanotte -sina ja miehesi- teidan sukulaisille tai tutuille ,etta asutte yhdessa ja olettelupautuneet olemaan toistenne tueksi ja rakastaa toisianne ,se mielestani riittaa.
tama on vain mun mielipide

Ei rRaamtussa ole varsinaisesti käskyä naimisiinmenosta,vaan silloin kun nainen ja mies lupautuivat toisilleen ja olivat sukupuoliyhteydessä,he yhtyivät toisiinsa ja liitto oli solmittu. Siellä oli tapana juhlia tapahtumaa useampi päivä suvun voimin. Eli älä kanna huolta tästä asiasta vaikka vapaat suunnat eivät avosuhteita hyväksykkään. Jumalalle kelpaatte perheenä noinkin=)

Ja tällä tarkotan, että on niitä isompiakin ongelmia kuin avioliittoon pyrkiminen. Olkaa onnellisesti avoparina, ei nykypäivänä avioliitto eroa avoliitosta kuin nimien laittamisesta papereihin. Oon kovin provosoiva ihminen ja välillä tulee heitettyä kaikenlaista kun ihmiset valittaa lähes turhasta.

Alkuperäinen kirjoittaja sininen:
Alkuperäinen kirjoittaja tarvii hyviä neuvoja:
Elän avoliitossa, mies ei halua naimisiin kanssani ja meillä on lapsia. En ole ollenkaan tyytyväinen tilanteeseemme ja mua hävettää ja ahditaa tää avoliitto sen takia ettei se ole Raamatunmukainen tapa elää. Mitä minä voisin tehdä?

Avoliitto on nykyisin se parhain ratkaisu, kunhan sopimukset ovat allekirjoitettuna ettei tule jälkipuheita. Älä suotta pilaa elämääsi ja onneasi raamatun takia, kirkon toimet ei ole koskaan ihmisille onnea tuoneet.

En kuulu mihinkään kirkkoon enkä seurakuntaan eikä myöskään mieheni. Silti haluan uskoa Jumalaan ja tehdä Hänen tahtonsa mukaan. Enkä koe, että elämäni sillä saisin turmeltua taikka että se menisi hukkaan. Ja taatusti olen onnellisempikin näin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
aika vaarallisia kommentteja mun mielestä täällä ihmisillä...mutta niinhän Jeesus varoitti että lopun aikana tulee harhauttajia,ei Jumala ole pelkästään rakastava Jumala vaan myös maailman valtias joka antaa jokaiselle tuomion.Ymmärrä että voi olla ahdistavaa ajatella esim. helvettiä mutta kyllä jokaisen se kannattais tehdä.

Aivan! Kunpa vaan osaisi erottaa jyvät akanoista.

itse sain elää elämäni onnellisinta aikaa silloin kun olin uskossa. Ihmiset eivät tiedä mitä menettävät kun eivät tunne Jeesusta ja Taivaan Isän rakkautta. Se on Paras olotila ihmiselle koska siihen hänet on luotu, eikä mikään muu voi ihmisen sisintä täyttää.
On ihanaa kunvoi kokea olevansa täysin rakastettu ja tietää että Jumala on joka hetki kanssa eikä tarvii pelätä mitään.
Suosittelen rukoilemaan Jeesusta että saisit tuntea Hänet.

Alkuperäinen kirjoittaja by the way:
itse sain elää elämäni onnellisinta aikaa silloin kun olin uskossa. Ihmiset eivät tiedä mitä menettävät kun eivät tunne Jeesusta ja Taivaan Isän rakkautta. Se on Paras olotila ihmiselle koska siihen hänet on luotu, eikä mikään muu voi ihmisen sisintä täyttää.
On ihanaa kunvoi kokea olevansa täysin rakastettu ja tietää että Jumala on joka hetki kanssa eikä tarvii pelätä mitään.

Etkö sitten enää ole, kun kirjoitit että kun olit uskossa?

Alkuperäinen kirjoittaja sirpaleina:
Mutta niinhän se vähän menee, että vaikka itse Herra näyttäytyisi jollekin, niin ihminen ei välttämättä vieläkään haluaisi uskoa. :headwall:

Heh, olen miettinyt tuota ja olen samaa mieltä. Jeesus näyttäytyisi Turbojurpolle ja näin voisi dialogi sujua:

Jeesus: Turbojurpo, olet sanonut uskovasi minuun vasta kun saat minun olemassaolostani tieteellisiä todisteita. Riittääkö tämä sinulle?

Turbojurpo: Toki riittää, Jeesus, harva näyttelijä pystyy kurkkimaan ranteidensa lävitse ja säilyttämään kännykkää kylkeensä isketyssä haavassa. Aika näppärä peli, muuten. Se taitaa olla roiskeverisuojattu?

Jeesus: Älä takerru teknisiin yksityiskohtiin. Tärkeintä tässä on se, että viimeinkin sinä uskot minuun ja sinusta on tullut kristitty.

Turbojurpo: Äläs hätiköi, Jeesus. En enää kiistä olemassaoloasi, mutta se ei tarkoita sitä, että alkaisin seurata sinua. Tahdon tietää pari juttua ensin.

Jeesus: Kysy.

Turbojurpo: Onko koko Raamattu totta ja sinun sanaasi?

Jeesus: On.

Turbojurpo: Myös ne jutut homoseksuaalisista ja heidän iljettävyydestään?

Jeesus: Kyllä.

Turbojurpo: No siinä tapauksessa minun on pahoitellen sanottava, etten voi alkaa seurata sinua. Omaa lehmää minulla ei ole ojassa, mutta minusta tämä on hyvin tärkeä ihmisoikeuskysymys. Olisin toivonut, että Raamattuun olisi sinun nimissäsi kirjoitettu valheita, mutta ikäväkseni olin väärässä. Heippa.

Alkuperäinen kirjoittaja niin?:

Hoksasi kait, että nuo olivat tuntemuksia siinä missä kaikki muutkin, toiselle kissanpoika tuo samat fiilikset, toinen taas saa sen lasipullosta 013.
Kristittyjen oppi on väärä, he tulkitsevat sitä väärin, johtuen jo aikoinaan kirkon tekemästä työstä.

Nuo tuntemukset voi saavuttaa ilman uskoa ja kissanpoikia, ihan vaan oppimalla miten nuo tunteet muodostuu aivoissa ja ilmentämällä niitä.
Höpinä vaarallisista puheista on höpinää yhtäkaikki. Asiat eivät koskaan ole niin yksinkertaisia miltä ne näyttää ja uskovat palvovat materialismin herraa, siinä missä muutkin, vailla yhteyttä jumalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Jeesus Kristus on ainoa tie Jumalan luo.

Aivan, kristityillä on käsitys jumalasta ja etenkin taivaasta subjektiivisena.
Se että löytää tuon tien, josta Jeesus opetti, vaatii muutakin ymmärrystä kuin vain pelkkää uskoa. Mutta onneksi kaikki tapahtuu luonnostaan siten kuin on tarkoitus, joten siinä mielessä pelkkä uskokin riittää, se kun on ainakin jonkinlainen alku.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Jeesus Kristus on ainoa tie Jumalan luo.

Aivan, kristityillä on käsitys jumalasta ja etenkin taivaasta subjektiivisena.
Se että löytää tuon tien, josta Jeesus opetti, vaatii muutakin ymmärrystä kuin vain pelkkää uskoa. Mutta onneksi kaikki tapahtuu luonnostaan siten kuin on tarkoitus, joten siinä mielessä pelkkä uskokin riittää, se kun on ainakin jonkinlainen alku.

Pelastava usko Jeesukseen ei ole älyllistä akrobatiaa, pelkkä usko riittää. Muutoinhan lapsilla, vammaisilla ynnä vastaavilla ihmisillä ei olisi mitään mahiksia.

Alkuperäinen kirjoittaja uskis:
Pelastava usko Jeesukseen ei ole älyllistä akrobatiaa, pelkkä usko riittää. Muutoinhan lapsilla, vammaisilla ynnä vastaavilla ihmisillä ei olisi mitään mahiksia.

Miten pelkkä usko voisi valoittaa yhtään asioita, jotka eivät aukea kunnolla kuin kenties muutamille oppineille okkultisteille?
Jo pelkästään luomiskertomus on virtaviivaistettu ja menettänyt sisällön pelkästään kielellisen heikkouden takia. Se ei valoita enää nykymuodossa maailman alkua, eikä olemusta
Jopa kolminaisuus, joka on kaiken perusta on jotenkin onnistettu vesittämään tai typistämään mitään sanomattomaan isä, poika ja pyhä henki muotoon. Isä-äitä-poika on paljon monisisältöisempi ja laajempi kuin se mitä annetaan ymmärtää.
Tuo typistäminen johtuu siitä yksinkertaisuudesta, että se on inhimillistetty, sen selitys on luotu kaiken ylpeyden keskellä siitä rajallisesta ymmärryksestä mikä ihmisellä päässään on. Inhimillisestä käsityksestä.
Se toimii, jos on unohtanut sen että on olemassa henki ja aine, ei pelkkä aine. Ne kuuluvat yhdessä samaan ykseyteen, eikä ole koskaan erillisiä.

Nuo uskonnolliseksi muodostuneet käsitykset ovat muotoutuneet ajansaatossa yhä kauemmas alkuperäisestä tiedosta, opista, siitä mikä oli mm. juutalaisilla. Vasta nykypäivän tiede on lähestymässä ja valottamasta sitä tietoa mikä jo tuolloin oli tiedossa. Tiede ei sitä selitä, eikä yritäkään selittää, kunhan rajaa ja havainnollistaa.
Se on hyvä niille jotka vannovat vain tieteen nimiin, nyt he voivat nähdä saman asian myös Jeesuksen opetuksissa ja juutalaisten teksteissä, joita kirkkokin on soveltaen lainannut raamattuunsa. Tiede puhuu energiasta, kun taas wanhat oppineet elämästä.
He tiesivät jo muinoin miten maailma sai alkunsa, nykyään tapahtumaa kutsutaan alkuräjähdykseksi ja he tiesivät ettei se ollut alku vaan loputon sarja alkuja, kuten myös tiede on teorioissaan epäillyt. Maailmankaikkeuden laajeneminen ja avaruuden olemus, on vasta nyt valottumassa tieteelle, vaikka tieto on ollut olemassa jo pitkään salaisissa opeissa.

Jo Platonin aikoina tuota tietoa osattiin soveltaa ja tutkia, se kun on lähtöisen meidän periolemuksesta ja siten ainoa totuus.

Tuomaan evankeliumissa Jeesus sanoo: 'Jos teiltä kysytään: 'Mistä olette tulleet?', niin vastatkaa: 'Me olemme tulleet valosta, sieltä, missä valo syntyi itsestään.'
Jos teiltä kysytään: 'Oletteko te se valo?', niin vastatkaa: 'Me olemme sen lapsia ja elävän Isän valittuja.'
Jos teiltä kysytään: 'Mikä todistaa teissä Isästä?', niin vastatkaa: 'Sekä liike että lepo'.'"

Liikettä on pidetty Jumalan ilmentymänä ja se sopii myös tieteelliseenkin maailmaan. Se edustaa yksilöllisen tietoisuuden juurta.
Se on toista kuin kristittyjen antropomorfinen jumala, joka on yhä se minkä perustalle koko kristittyjen teologinen maailma rakentuu.

uskis, olet unohtanut sen asian, että kyse on selityksistä tai olemuksesta, luonnon laista. Ei se siten vie mahiksia keneltäkään, koska kaikki kuuluu samaan piiriin, jopa vammaiset ja lapset. Etenkin koska Jumala ei ole koskaan ollut erillään meistä, eikä me hänestä.
Ei ole pikaista paluuta tai tempaisua jumalan luokse ja jumalan kanssa erillisinä olentoina tai ruumiina elämään
On sielun matka tai sielunvaellus, 'luonnonlaki', joka johtaa lopulta ikuisuuteen (taivaaseen).
Siinä olet oikeassa, että tämä ei vaadi älyllistä akrobatiaa, jolla viitataan nimenomaan fyysisten aivojen ymmärrykseen. Kyse on asiasta, jonka ymmärrys tulee sisältäpäin, henkiseltä puolelta, ei aineelliselta.
Vaikka itse todellisuus aukeaa vain joillekin, sen selitys on silti mahdollista sisäistää muidenkin.

Jeesus sanoi: "Vanha mies ei epäröi kysyä seitsemän päivän ikäiseltä pieneltä lapselta, mistä elämän löytää, ja hän saa elää. Näin monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi, eikä ensimmäisellä ja viimeisellä ole eroa."

Ei ole ensimmäistä eikä viimeistä, sillä kaikki on yksi: luku joka on tullut luvuttomuudesta.

mut kun se on niin yksinkertaista että pelkkä usko riittää ja sen jälkeen alkaa Jumalan voima vaikuttaan sun elämässä.Ei usko ole mitään kauheita ponnisteluja ja tekoja Jumalaa kohtaan.

mut kun se on niin yksinkertaista että pelkkä usko riittää ja sen jälkeen alkaa Jumalan voima vaikuttaan sun elämässä.Ei usko ole mitään kauheita ponnisteluja ja tekoja Jumalaa kohtaan.

Se on yksinkertaisempaa, ei tarvitse edes uskoa. Jumalan kun on se mitä kutsut elämäksi, kuten myös sinä.

Se on yksinkertaisempaa, ei tarvitse edes uskoa. Jumalan kun on se mitä kutsut elämäksi, kuten myös sinä.

Jumala on persoona, Jumala.

Tuo on sinun uskosi tulosta, sen sijaan Jumala on ikuinen abstraktio, ehdoton negaatio.

Jumala persoonana on lähinnä kenties luoja jumalaa, josta oli kyse mm. Juudaksen evankeliumissa. Se on se jumala johon kristityt turvaa, jumala joihin kaikki muut opetuslapset uskoivat paitsi Juudas, joka ymmärsi Jeesuksen opetukset ja kuka Jeesus todella oli.

Joka tapauksessa, kun jumamalasta muodostaa persoonan, se ei voisi olla kauempana sitä ymmärtämätöntä olemassaoloa josta on oikeasti kyse.
Kun jumalasta muodostaa ajatuksen ja uskoo siihen, silloin uskoo pelkkään aistien harhaan, joka ei ole todellista eikä pysyvää.

Tuo on sinun uskosi tulosta, sen sijaan Jumala on ikuinen abstraktio, ehdoton negaatio.

Jumala persoonana on lähinnä kenties luoja jumalaa, josta oli kyse mm. Juudaksen evankeliumissa. Se on se jumala johon kristityt turvaa, jumala joihin kaikki muut opetuslapset uskoivat paitsi Juudas, joka ymmärsi Jeesuksen opetukset ja kuka Jeesus todella oli.

Joka tapauksessa, kun jumamalasta muodostaa persoonan, se ei voisi olla kauempana sitä ymmärtämätöntä olemassaoloa josta on oikeasti kyse.
Kun jumalasta muodostaa ajatuksen ja uskoo siihen, silloin uskoo pelkkään aistien harhaan, joka ei ole todellista eikä pysyvää.

No tuo taas on sinun uskosi tuottamaa tulosta tuo teksti...

Ei ole, ei edes oma aivoitus eikä tuo liittynyt uskoon alkuunkaan. Usko kun ei ole todellista vaan haaveilua.

Et ilmeisesti vaan ymmärtänyt sitä ja sen sisältöä, joten sun kannattaa pitää sitä täytenä hölynpölynä, pelkkänä satuna tai todistamattomana spekulaationa jne. miten ikinä haluatkaan.

Se on filosofiaa, jonka juuret ovat kristinuskoakin vanhemmat ja se on esillä lukemattomissa opeissa, myös kristinusko on tehty sen pohjalta.
Jos sä luulet, että kristinusko on kaiken kattava ja selittävä uskonto, niin olet väärässä. Se on vain pieni osa paljon suurempaa kokonaisuutta, joskin muutettu ja pelkistetty, että seurakunta saisi siitä edes jotain irti ja jotta se toimisi uskontona.

Ei ole, ei edes oma aivoitus eikä tuo liittynyt uskoon alkuunkaan. Usko kun ei ole todellista vaan haaveilua.

Et ilmeisesti vaan ymmärtänyt sitä ja sen sisältöä, joten sun kannattaa pitää sitä täytenä hölynpölynä, pelkkänä satuna tai todistamattomana spekulaationa jne. miten ikinä haluatkaan.

Se on filosofiaa, jonka juuret ovat kristinuskoakin vanhemmat ja se on esillä lukemattomissa opeissa, myös kristinusko on tehty sen pohjalta.
Jos sä luulet, että kristinusko on kaiken kattava ja selittävä uskonto, niin olet väärässä. Se on vain pieni osa paljon suurempaa kokonaisuutta, joskin muutettu ja pelkistetty, että seurakunta saisi siitä edes jotain irti ja jotta se toimisi uskontona.

Tuo kirjoittamasi oli pelkkää spekulaatiota ja todistamatonta hölynpölyä!

Noin tulihan se uskontunnustus sieltä viimein ja vihdoin

Sinä taas edustat syvällistä ikiaikaista filosofiaa varsin mallikkaasti. Kunhan niitä näitä lurittelet ja mitä korkealentoisempaa niin sitä fiksumpana voidaan pitää...

Noin tulihan se uskontunnustus sieltä viimein ja vihdoin

Sinä taas edustat syvällistä ikiaikaista filosofiaa varsin mallikkaasti. Kunhan niitä näitä lurittelet ja mitä korkealentoisempaa niin sitä fiksumpana voidaan pitää...

Ei vaan viittasin siihen mitä kristinuskovaisista yleisesti sanotaan. Vääränä spekulointina ja hölynpölynä, joka ei anna sijaa evoluutiolle tai muille uskottavammille ja tieteellisille teorioille.
Kysehän on kohdaltasi uskosta vailla mitään pohjaa. Uskosta jossa usko on riittävä syy uskoa sellaista, joka ei ole todennäköistä muiden mielestä. Siinä ei ole kyse etteikö ymmärtäisi juttuaan, vaan sitä ei edes perustella mitenkään muutoin kuin uskona.
Sen varjolla kumotaan kaikki filosofiset ja jopa tieteelliset teoriat, ilman perusteita silloinkin.
Mutta kuten todettu, niin sillä ei ole loppuviimeeksi mitään merkitystä, siitä luonnonlait pitävät huolen. Eikä niihin vaikuta usko tai uskomatta jättäminen. Filosofiat ja tiede selittävät niitä, usko taas kieltää ne ja luo tilalle kaiken kattavan todellisuuden joka ei perustu mihinkään. Sen luomiseen on käytetty juuri niitä asioita joiden olemassa olon se itse kieltää. Sen takia kristinuskoa sanotaankin myös ristiriitaiseksi, koska sitä se on jo pohjimmiltaan.
Ei tarvitse olla teosofi sen tietääkseen, se kun on yleinen käsitys kristinuskon ulkopuolella.

Onneksi 'jumala' ei ole sellainen kuin mitä kristinusko kuvaa, muutoinhan he itse syyllistyisivät vääränjumalan palvontaan, jonka heidän uskonsa kuitenkin kieltää. He kun palvovat ajatusta tai sen luomaa persoonaa, kuten sanoit.

Hoksasi kait, että nuo olivat tuntemuksia siinä missä kaikki muutkin, toiselle kissanpoika tuo samat fiilikset, toinen taas saa sen lasipullosta 013.
Kristittyjen oppi on väärä, he tulkitsevat sitä väärin, johtuen jo aikoinaan kirkon tekemästä työstä.

Nuo tuntemukset voi saavuttaa ilman uskoa ja kissanpoikia, ihan vaan oppimalla miten nuo tunteet muodostuu aivoissa ja ilmentämällä niitä.
Höpinä vaarallisista puheista on höpinää yhtäkaikki. Asiat eivät koskaan ole niin yksinkertaisia miltä ne näyttää ja uskovat palvovat materialismin herraa, siinä missä muutkin, vailla yhteyttä jumalaan.

En olisi ikinä halunnut eksyä taivaan Isän tieltä.
Eikä kyse ole tosiaan pelkästään joistain tuntemuksista!?
Onhan se ihan eri asia jos sulla esim. on oikeasti olemassa oleva ystävä jolle sä voit soittaa ja joka välittää susta kuin että sulla on vain aivoissa mukavia tuntemuksia.
Kysymys on kuitenkin ihan todellisista asioista ei "vain" tunteista.

En olisi ikinä halunnut eksyä taivaan Isän tieltä.
Eikä kyse ole tosiaan pelkästään joistain tuntemuksista!?
Onhan se ihan eri asia jos sulla esim. on oikeasti olemassa oleva ystävä jolle sä voit soittaa ja joka välittää susta kuin että sulla on vain aivoissa mukavia tuntemuksia.
Kysymys on kuitenkin ihan todellisista asioista ei "vain" tunteista.

hmm.. Miten sinä olet eksynyt Taivaan Isän tieltä? Siis, kun sinä selvästikin uskot Kristuksen sovitustyöhön ja tiedät, että uskossa olo oli elämäsi parasta aikaa.. Niin miten sinä et nyt muka sitten ole uskossa? Missä sinä sitten nyt vaellat, jos et Taivaan Isän tiellä? Jos olet luopunut uskostasi, niin mikset vaan käänny takaisin? Vai eikö se ole enää helppoa?

Yhteistyössä