Voisiko joku oikea uskova vasttata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarvii hyviä neuvoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tarvii hyviä neuvoja

Vieras
Elän avoliitossa, mies ei halua naimisiin kanssani ja meillä on lapsia. En ole ollenkaan tyytyväinen tilanteeseemme ja mua hävettää ja ahditaa tää avoliitto sen takia ettei se ole Raamatunmukainen tapa elää. Mitä minä voisin tehdä?

Voit rukoilla että Jumala kääntää miehesi pää asiassa, et voi pakottaa miestäsi avioliittoon.

Mitä enemmän yrität pakottaa, sitä todennäköisemmin miehesi EI mieltään muuta.

Rukoile että myös miehesi löytäsi Jeesuksen ja haluaisi sitten myös avioliittoon.

olen rukoillutkin ja huomannut senkin, että painostaminen vaan ahdistaa häntä. Luulen, että Jumala ei halua meidän menevän naimisiin. Tai sitten en vaan osaa rukoilla oikein..

Tiedäthän että aina rukousvastaus ei ole se, jota me pyydetään? Siis Jumalalla voi olla toisenlainen näkemys siitä, miten asioiden tulee mennä.

Se, että rukoilee "oikein" ei siis takaa, että saa mitä pyytää. "Ihminen päättää, Jumala säätää."

Alkuperäinen kirjoittaja veli:
Sinun pitää pakottaa hänet avioliittoon. Rukoile myös Jumalalta apua miehesi ongelmiin.

Ei pidä pakottaa mihinkään eikä edes VOI pakottaa!

Jumalakaan EI pakota ihmistä vaan antaa vapaat kädet uskoa tai olla uskomatta. Ei ihmisenkään pidä toista pakottaa.

Sille taas, jos kieltäydyt seksistä vedoten siihen ettette ole naimisissa... siihen en voi muuta sanoa kuin että se voi miehestäsi tuntua yhtä kuin pakottamiselta.

Juttele jonkun naispuolisen vapaakirkon tai helluntaisrk:n sielunhoitajan kanssa mitä pitäisi tehdä. Mutta minä puhuisin tästä asiasta kyllä vain ja ainoastaan toiselle naiselle, en miehelle.

Ei ketään voi pakottaa, siitä vasta liitto tulisi ja ero varmasti myöhemmin. Minäkin kannatan rukousta ja voin rukoilla myös puolestasi ja pyydä esirukouksia muiltakin. Jumala kyllä johdattaa sinut oikeaa tietä, kun jaksat rukoilla ja kysellä hänen tahtoaan.

Onko sekään sitten Jumalan tahto, että lapset menettävät isän jos lähdet erilleen. odota miten Jumala johdattaa, mutta koko elämääsi et varmaan omantunnonkaan syistä voi noin elää.

Taaei ole ihan yksiselitteinen asia valttamatta, mutta jos saan sanoa mielipiteeni ,niin jos sanotte -sina ja miehesi- teidan sukulaisille tai tutuille ,etta asutte yhdessa ja olettelupautuneet olemaan toistenne tueksi ja rakastaa toisianne ,se mielestani riittaa.
tama on vain mun mielipide

Ajattele niin, että käytännössä olet hänen vaimo. Voit ajatella, että olet omalta puoleltasi häneen yhtä sitoutunut, kuin jos olisitte naimisiin. Ole hyvä vaimo hänelle. :)

Yllättävän paljon tuottavat nuo mielikuvitusystävät ongelmia! Rukoilu on yhtä tehokasta kuin veden kantaminen avannosta toiseen, joten kyllä nämä "ongelmat" on ratkaistava ihan terveellä järjellä ja keskustelemalla, ei mutisemalla mielikuvituskavereille.

Alkuperäinen kirjoittaja uskis:
Juttele jonkun naispuolisen vapaakirkon tai helluntaisrk:n sielunhoitajan kanssa mitä pitäisi tehdä. Mutta minä puhuisin tästä asiasta kyllä vain ja ainoastaan toiselle naiselle, en miehelle.

Miksei ev.lut?

Ei ole oikeaa ja väärää tapaa rukoilla, kun vilpittömästi lähestyt Jeesusta, Hän kyllä kuulee sinua. Lisään vielä, että sukulaislla ja tutuilla nyt ei tässä asiassa ole sananvaltaa, eikä heille tarvitse olla tilivelvollinen. Ap vastaa vain oman Jumalansa edessä itse.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yllättävän paljon tuottavat nuo mielikuvitusystävät ongelmia! Rukoilu on yhtä tehokasta kuin veden kantaminen avannosta toiseen, joten kyllä nämä "ongelmat" on ratkaistava ihan terveellä järjellä ja keskustelemalla, ei mutisemalla mielikuvituskavereille.

Eksyit sitten väärään ketjuun.

Miksei ev.lut?

Koska ap haluaa nimenomaan oikeiden uskovien mielipiteitä.

Ja jos olet miehellesi ilmaissut, että olet halukas menemään naimisiin, niin nyt sä voit rukoilla. Ei miehen jättäminenkään oikein ole hyvä vaihtoehto, olettehan jo kauan olleet tuolla tavoin.

Avioliitto-asia ei tällä hetkellä ole sinun tahdosta riippuvainen.

Oikastihan on vain kolme vaihtoehtoa. Lopeta suhde, tyydy tilanteeseen, tai neuvottele vielä miehesi kanssa haluaako hän mieluummin lopettaa suhteen vain suostuuko naimisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:

Miksei ev.lut?

Olen ev.lut ja ihan uskossa. En kylläkään hyväksy mihin suuntaan kirkko on menossa.

Miksei ev.lut?

Olen ev.lut ja ihan uskossa. En kylläkään hyväksy mihin suuntaan kirkko on menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Uudi ejk:
Ei ole oikeaa ja väärää tapaa rukoilla, kun vilpittömästi lähestyt Jeesusta, Hän kyllä kuulee sinua. Lisään vielä, että sukulaislla ja tutuilla nyt ei tässä asiassa ole sananvaltaa, eikä heille tarvitse olla tilivelvollinen. Ap vastaa vain oman Jumalansa edessä itse.

ei olekaan sanan valtaa tms. ,mutta 'olla avioliitossa'' tarkoitta, etta se on julkinen liitto ja siihen ei tarvita ulkopuolisten ok 'ta

Miksei ev.lut?

Helluntalaiset ovat oiketa uskovia ,niin myos vapaakirkkoset ja ev.lut

Tiedäthän että aina rukousvastaus ei ole se, jota me pyydetään? Siis Jumalalla voi olla toisenlainen näkemys siitä, miten asioiden tulee mennä.

Se, että rukoilee "oikein" ei siis takaa, että saa mitä pyytää. "Ihminen päättää, Jumala säätää."

Niin, tiedän! Ja alankin olla jo sitä mieltä, että Jumala ei taida haluta meidän menevän naimisiin. Tiedän senkin, että Jumala pystyy vaikkuttamaan ihmisen tahtomiseen ja tekemiseen.

Sille taas, jos kieltäydyt seksistä vedoten siihen ettette ole naimisissa... siihen en voi muuta sanoa kuin että se voi miehestäsi tuntua yhtä kuin pakottamiselta.

Tota mä oon kans miettinyt. Seksiä avoliitossa. Onko kieltäytyminen oikein vai pelkkää kiusantekoa? Saattaisinko vain mieheni kiusaukseen kieltäytymällä?

Ja aivan, en minäkään puhuisi miespuoliselle tästä enkä mistään muustakaan sielunhoidollisesta asiasta.

Yhteistyössä