Voisiko joku kertoa, millaista aluetta on Espoon Saunalahti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28479283]Siis täh? Sekä junarata ja Kehä III menevät Kirkkonummen puolle. Saunalahti on sumpussa.[/QUOTE]

Niin mä sanoin, et mulle voi suositella paikkaa Kirkkonummelta, jossa olisi meri ja hyvät kulkuyhteydet (vrt. Saunalahti).

Merta ei pahemmin näy K-nummen junaradan varrella. Siellä voisin toki muuten asua, mutta merta ei ole. Tämäkin toki on ollut harkinnassa.

Mä oon asunut nyt kolmisen vuotta Saunalahdessa, ja hyvin oon pärjännyt ilman autoakin. Tästä kävelee 10 minuutissa Kivenlahteen kauppaan (siellä on sen kalliin Valintatalon lisäksi K-Market, Alepa, apteekki, R-kioski, terveyskeskus, kirjasto ja mitähän kaikkea), ja bussejakin menee mun mielestä hyvin. Alueena tosi rauhallinen. Itse asutaan juuri sellaisessa "pahamaineisessa" kaupungin kerrostalossa, ja tässä asuu tasan niitä eläkeläisiä ja lapsiperheitä :D kaupungin taloyhtiöitä on täällä mun mielestä kolme. (Myötätuulenmäki, Myötätuulenkuja, Tiimalasintie) Mä en oo törmänny täällä mihinkään epämiellyttävään tai häiritsevään koko sinä aikana kun oon täällä asunu. Suosittelen kyllä tänne muuttoa jos vaan rahat riittää (käsitin että sä ET oo muuttamassa kaupungin asuntoon ;D), tää on oikein kiva paikka. :)

[QUOTE="a.p";28480387]Olet säkin ihan hausta "tyyppi". Elämme Internet-aikakauden kukoistusta, joten bussiaikataulut selviävät netistä yllättäen, niistä ei tarvitse väitellä.

Mä postasin nuo bussiaikataulut, jotka löytyvät HSL:n sivuilta. Jos sulla on parempaa tietoa, niin voit laittaa omat aikataulut tähän keskusteluun näkyville.[/QUOTE]

Joo katsos kun alueella asuvat saattavat vaikka tietää jonkun bussin joka menee eri kautta läheltä kun sä katsot vaan sitä yhtä ainoaa pysäkkiä...Just ihmettelin kuin meidän alueelta myydään yhtä taloa ja oli laitettu ihan käsittämättömän huonot yhteydet (varmaan tsekattu sieltä internetin ihmemaasta ;) vaikka tästä menee hyvinkin läheltä sen lisäksi kolme muuta bussia.
Niin arrogantti en todellakaan ole, että alkaisin alueella asuvan kanssa väittämään, ne vaan yleensä tietää paremmin :D

Mä oon asunut nyt kolmisen vuotta Saunalahdessa, ja hyvin oon pärjännyt ilman autoakin. Tästä kävelee 10 minuutissa Kivenlahteen kauppaan (siellä on sen kalliin Valintatalon lisäksi K-Market, Alepa, apteekki, R-kioski, terveyskeskus, kirjasto ja mitähän kaikkea), ja bussejakin menee mun mielestä hyvin. Alueena tosi rauhallinen. Itse asutaan juuri sellaisessa "pahamaineisessa" kaupungin kerrostalossa, ja tässä asuu tasan niitä eläkeläisiä ja lapsiperheitä :D kaupungin taloyhtiöitä on täällä mun mielestä kolme. (Myötätuulenmäki, Myötätuulenkuja, Tiimalasintie) Mä en oo törmänny täällä mihinkään epämiellyttävään tai häiritsevään koko sinä aikana kun oon täällä asunu. Suosittelen kyllä tänne muuttoa jos vaan rahat riittää (käsitin että sä ET oo muuttamassa kaupungin asuntoon ;D), tää on oikein kiva paikka. :)

Saunalahdessa mun mielestä pärjää hyvin ilman autoa. Sinnehan toki piti tulla metrokin, mutta nyt pari viikkoa sitten tuli päätös, ettei sitä jatketa vielä Kivenlahdesta.

Mä olen käsittänyt, että Saunalahti/Kurttila on halvimpia alueita Espoossa, jos ei ota huomioon pohjois-Espoota.

[QUOTE="a.p";28480397]Niin mä sanoin, et mulle voi suositella paikkaa Kirkkonummelta, jossa olisi meri ja hyvät kulkuyhteydet (vrt. Saunalahti).

Merta ei pahemmin näy K-nummen junaradan varrella. Siellä voisin toki muuten asua, mutta merta ei ole. Tämäkin toki on ollut harkinnassa.[/QUOTE]

Ja sulle suositeltiin Sundsbergia, joka on a) meren rannalla, b) josta ON hyvät kulkuyhteydet ainakin Helsinkiin päin.

Mutta sulla on ikävä lähestymistapa hyökätä ystävällisiä ehdottajia kohtaan. Tunnut tietävän asiat paremmin kuin alueella asuvat. Ehkä kannattaa pysyä siellä missä olet, jos ei muut vaihtoehdot kelpaa.

Joo katsos kun alueella asuvat saattavat vaikka tietää jonkun bussin joka menee eri kautta läheltä kun sä katsot vaan sitä yhtä ainoaa pysäkkiä...Just ihmettelin kuin meidän alueelta myydään yhtä taloa ja oli laitettu ihan käsittämättömän huonot yhteydet (varmaan tsekattu sieltä internetin ihmemaasta ;) vaikka tästä menee hyvinkin läheltä sen lisäksi kolme muuta bussia.
Niin arrogantti en todellakaan ole, että alkaisin alueella asuvan kanssa väittämään, ne vaan yleensä tietää paremmin :D

No ilmiselvästi alueella taitaa olla joku salainen bussipysäkki, sillä sun mukaan mereltä on matkaa vain 1km bussipysäkille. Voisit varmaan myydä tämän tiedon myös HSL:lle.

[QUOTE="a.p";28483899]No ilmiselvästi alueella taitaa olla joku salainen bussipysäkki, sillä sun mukaan mereltä on matkaa vain 1km bussipysäkille. Voisit varmaan myydä tämän tiedon myös HSL:lle.[/QUOTE]

Mä en asu sielläpäinkään enkä tiedä mitään bussipysäkkien sijainneista.

Sulla sen sijaan on hyvin outo tyyli sinulle apua tarjonneita kohtaan (ja näillä en tarkoita itseäni, koska kommentoin vaan aiemmin sun outoa besserwisser-tyyliä). Jos on noin tympeä tyyppi, niin kannattanee vaikka perehtyä alueisiin ja niiden ominaisuuksiin ihan itsenäisesti vaikka käyttäen apuna sitä nettiä...

[QUOTE="lotta";28483864]Ja sulle suositeltiin Sundsbergia, joka on a) meren rannalla, b) josta ON hyvät kulkuyhteydet ainakin Helsinkiin päin.

Mutta sulla on ikävä lähestymistapa hyökätä ystävällisiä ehdottajia kohtaan. Tunnut tietävän asiat paremmin kuin alueella asuvat. Ehkä kannattaa pysyä siellä missä olet, jos ei muut vaihtoehdot kelpaa.[/QUOTE]

Näytä mulle viesti, jossa olen vastannut ilkeästi? Olen vain täysin asiallisesti oikonut tässä ketjussa mulle kerrottuja asioita.

Tässä ketjussa mulle on kirjoitettu, että Sundsbergissä bussipysäkki sijaitsee 1km päässä mereltä ja bussi kulkee ainakin 5 kertaa tunnissa.

Missä tämä bussipysäkki siis on ja missä ne bussiaikataulut on?

Sundsberg ei sijaitse meren rannalla mielestäni, vaan keskellä peltoa. Vain yksi uusi osa Sundsbergistä on meren rannalla.

Mä en asu sielläpäinkään enkä tiedä mitään bussipysäkkien sijainneista.

Sulla sen sijaan on hyvin outo tyyli sinulle apua tarjonneita kohtaan (ja näillä en tarkoita itseäni, koska kommentoin vaan aiemmin sun outoa besserwisser-tyyliä). Jos on noin tympeä tyyppi, niin kannattanee vaikka perehtyä alueisiin ja niiden ominaisuuksiin ihan itsenäisesti vaikka käyttäen apuna sitä nettiä...

Mä suhtaudun kriittisesti avuntarjoajiin, jotka esittävät väitteitä, mutta eivät mitään faktoja. Tässäkin ketjussa siis joku kirjoittaja väittää, että Sundsbergin bussipysäkki on vain kilometrin kävelymatkan päässä ja busseja menee todella usein. Olen käynyt Sundsbergissa pari kertaa juuri testaamassa bussiyhteyksiä, mutta mitään tuollaista bussipysäkkiä ei ole tiedossa ja olen aina joutunut odottamaan sitä bussia lähes tunnin tai kävellä pitkän matkan Masalaan.

Otan toki kiitollisena avun vastaan, mikäli joku löytää sen bussipykäkin ja aikataulut, jossa bussi menee usein. Itse en sellaista ole löytänyt paikanpäältä, enkä netistä (HSL/Matkahuolto).

[QUOTE="a.p";28483842]Saunalahdessa mun mielestä pärjää hyvin ilman autoa. Sinnehan toki piti tulla metrokin, mutta nyt pari viikkoa sitten tuli päätös, ettei sitä jatketa vielä Kivenlahdesta.

Mä olen käsittänyt, että Saunalahti/Kurttila on halvimpia alueita Espoossa, jos ei ota huomioon pohjois-Espoota.[/QUOTE]

Ei todellakaan ole halvimpia alueita. Sekä Saunalahdessa että Kurttilassa on paljon taloja, jotka maksavat miljoonan, jopa useita miljoonia. Kotiäidit ajelee katumaastureilla ja Porsheja ja Jaguareja näkee katukuvassa. Vuokralaisena sitä tunsi itsensä ihan pohjasakaksi siellä, siis taloudellisessa mielessä. Lapset ei saaneet meillä tuosta vaan "huvin vuoksi" vaikka mopoautoa tai tietokonetta, kuten kaverinsa saivat. Saunalahdessa tyypillisin perhe tuntui olevan yksilapsinen ja hyvin toimeentuleva.

[QUOTE="ahaa";28485798]Ei todellakaan ole halvimpia alueita. Sekä Saunalahdessa että Kurttilassa on paljon taloja, jotka maksavat miljoonan, jopa useita miljoonia. Kotiäidit ajelee katumaastureilla ja Porsheja ja Jaguareja näkee katukuvassa. Vuokralaisena sitä tunsi itsensä ihan pohjasakaksi siellä, siis taloudellisessa mielessä. Lapset ei saaneet meillä tuosta vaan "huvin vuoksi" vaikka mopoautoa tai tietokonetta, kuten kaverinsa saivat. Saunalahdessa tyypillisin perhe tuntui olevan yksilapsinen ja hyvin toimeentuleva.[/QUOTE]

Mä olen ehkä miettimässä Saunalahtea/Kurttilaa sen vuoksi, että ne on halvimpia paikkoja Etelä-Espoossa vrt muihin alueisiin.

Eiks soo joku operaattori?
confused-face-smiley-emoticon.gif

Olen muuttamassa evakkoon sinne puoleksi vuodeksi, onko siellä vieläkään kauppaa? :: :/

Ps: oli kiva lukea nää edelliset viestit, hupaisaa ::: : D

Saunalahti on keskineliöhinnaltaan Espoon kalleimpia asuinalueita,
Tapiolan ja Westendin jälkeen. Tämä johtuu toki pitkälti siitä, että Saunalahti on uutta aluetta ja sen vuoksi kämpät kallimpia. Toki Saunalahdesta löytyy monenlaista asuntoa kaupungin vuokrataloista rannan kahden miljoonan euron omakotitaloihin. Saunalahti on varmaan aika keskituloista aluetta noin yleisesti.

Yhteistyössä