Voisiko joku kertoa, millaista aluetta on Espoon Saunalahti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hanna"

Vieras
Sinne mietin muuttoa. Voisiko joku kertoa, millaista aluetta se on.

Millaisia ihmisiä siellä asuu? Onko lapsiperheitä? Millainen koulu tuo Suanalahden koulu on?

Myös muita vinkkejä otetaan vastaan asuinalueista.

[QUOTE="vieras";28469181]Ihan kuin maalla asuisi. Paljon uusia omakotitaloja, tarkoittaa sitten kohtuullista tulotasoa. Mutta palvelut ovat vielä hakusessa.[/QUOTE]

Mitens tuo ulkomaalaisten määrä? Onko siellä paljon ns. sosiaalista asuntotuotantoa? Onko pultsareita? Onko jotain rähiseviä nuorisoporukoita?

Mä vaan en itse tykkää asua kerrostalojen läheisyydessä. Se tuossa mietityttää.

Puhuin lähinnä Kurttilasta. Sun kantsii menn tutkimaan alueen kaavaa, niin saat nuo sosiaaliset asuntotuotannot ja mamujen määrät tietää.

Paikan päällä näet onko pultsareita vai ei.

[QUOTE="vieras";28469393]Puhuin lähinnä Kurttilasta. Sun kantsii menn tutkimaan alueen kaavaa, niin saat nuo sosiaaliset asuntotuotannot ja mamujen määrät tietää.

Paikan päällä näet onko pultsareita vai ei.[/QUOTE]

Miksi sä Kurttilasta puhut, kun se on eri alue. Mä kysyin Saunalahdesta.
Eihän kaava (mistä kaavasta edes puhut? Asemakaavastako?) paljasta mitään sosiaalisesta asuntotuotannosta. Siinä vain kerrotaan, mitä lähinnä alueella saa rakentaa (pientaloja) ja kuinka monta rakennusoikeusneliötä.

Mä vaan itse kävin tuolla Kurttilan kautta bussilla Saunalahdessa. Oli tosi paljon tummaihoisia. Mutta ilmeisesti he eivät taida kyllä asua Kurttilassa tai Saunalahdessa, käyvät vaan koulua siellä.

Onko tuolla Saunalahden kerrostaloalueella paljon sosiaalista tuotantoa?

[QUOTE="vieras";28469395]Saunalahdessa yhdistyy Kirkkonummen sijanti ja Espoon hintataso.[/QUOTE]

Onhan tuossa iso ero Kirkkonummeen: paljon paremmat liikenneyhteydet.
Vai mistä kohtaa Kirkkonummea saa merinäköalan ja bussin 2 kertaa tunnissa Helsinkiin päin ja lapsi pääsee kouluun ilman koulutaksia?

Olen tässä Saunalahdessa asunut nyt kaksi viikkoa ja olen tykännyt! Ulkomaalaisia en ole täällä nähnyt, muuta kuin pysäkillä bussia odottamassa. Tosi rauhallista, paljon lapsiperheitä ja eläkeläisiä. Vaikka tässä Saunalahden ytimessä ei mitään kauppaa olekaan, niin ei se mua ole vaivannut. Lippulaivaan ajaa hetkessä (tai pakon edessä Kivenlahden Valintataloon, joka on helkutin kallis...).

Koulusta on en osaa sanoa mitään, lapsi on tuossa Saunalahden päiväkodissa ja siellä tuntuu ainakin homma toimivan ja osaavat hoitajat töissä.

Olen tässä Saunalahdessa asunut nyt kaksi viikkoa ja olen tykännyt! Ulkomaalaisia en ole täällä nähnyt, muuta kuin pysäkillä bussia odottamassa. Tosi rauhallista, paljon lapsiperheitä ja eläkeläisiä. Vaikka tässä Saunalahden ytimessä ei mitään kauppaa olekaan, niin ei se mua ole vaivannut. Lippulaivaan ajaa hetkessä (tai pakon edessä Kivenlahden Valintataloon, joka on helkutin kallis...).

Koulusta on en osaa sanoa mitään, lapsi on tuossa Saunalahden päiväkodissa ja siellä tuntuu ainakin homma toimivan ja osaavat hoitajat töissä.

Ok, kiitos vastauksesta. Missäpäin Saunalahtea asut? Mäkin olen huomannut, et siellä on tosi paljon ulkmaalaisia odottamassa bussia ja tulossa koulusta.
Miten siellä on paljon eläkeläisiä, jos on kuitenkin uusi asuinalue?

Rakennetaanko sinne muuten nyt kauppakeskusta siihen koulun viereen?

Melkoisen raksamaata taitaa olla tällä hetkellä, ainakin oli viime kesänä. Rakennettiin koulua ja kerros- ja omakotitaloja. Rauhallista seutua, palveluja ei kauheasti. Kulkuyhteydet on mitä on, mielestäni vaatii auton liikkumiseen tuolla seudulla asuminen ehdottomasti. Lippulaiva lähin kauppakeskus, mutta se nyt on sellainen pieni ja huono, ruokakaupat, postit sun muut löytyy.

Itse asunut siinä vieressä, rauhallista seutua tosiaan ja paljon lapsiperheitä.

[QUOTE="a.p";28473654]Ok, kiitos vastauksesta. Missäpäin Saunalahtea asut? Mäkin olen huomannut, et siellä on tosi paljon ulkmaalaisia odottamassa bussia ja tulossa koulusta.
Miten siellä on paljon eläkeläisiä, jos on kuitenkin uusi asuinalue?

Rakennetaanko sinne muuten nyt kauppakeskusta siihen koulun viereen?[/QUOTE]

Ei ole siinä mielessä uusi asuinalue, että on ollut asutusta jo satoja vuosia. Kartanot ja kaikki.

[QUOTE="vieras";28473943]Ei ole siinä mielessä uusi asuinalue, että on ollut asutusta jo satoja vuosia. Kartanot ja kaikki.[/QUOTE]

Itse siinä Saunalahden kerrostalojen paikalla ei kait ole ollut mitään. Muistan, kun kävin siellä ekaa kertaa joksus 10v sitten.

[QUOTE="a.p";28471562]Onhan tuossa iso ero Kirkkonummeen: paljon paremmat liikenneyhteydet.
Vai mistä kohtaa Kirkkonummea saa merinäköalan ja bussin 2 kertaa tunnissa Helsinkiin päin ja lapsi pääsee kouluun ilman koulutaksia?[/QUOTE]

Sundsbergista.

[QUOTE="a.p";28475002]Itse siinä Saunalahden kerrostalojen paikalla ei kait ole ollut mitään. Muistan, kun kävin siellä ekaa kertaa joksus 10v sitten.[/QUOTE]

Siellä oli aika väljää se alkuperäinen omakotiasutus ja jonkin verran peltoa ja niittyä, mutta ei mitään asumatonta seutua kuitenkaan.

[QUOTE="a.p";28475807]Ei siellä mitään bussia 2 kertaa tunnissa mene Espooseen tai Helsinkiin. Bussipysäkki vielä on 2km mereltä.[/QUOTE]

Pysäkki on vajaan kilometrin päässä mereltä. Ruuhka-aikana busseja menee noin 5 tunnissa ja ruuhka-ajan ulkopuolella päiväsaikaan juurikin 2 tunnissa.

Ne bussipysäkeillä näkyvät ulkomaalaiset ovat Mainingin koulusta, josta yläluokkalaiset ovat evakossa nyt muutaman vuoden ajan. Saunalahden koulu on ihan uusi, vasta valmistui nyt syksyllä ja siellä on virallisesti vasta alaluokkalaisia + nuo Mainingista tulleet vieraat.
Saunalahdessahan on miljoonataloja ja niitä ihan oikeita rikkaitakin paljon, tosin on myös vuokra-asuntoja jonkin verran, kaupungilta taitaa olla vain yksi vuokrakerrostalo. Rauhallinen alue, ihanat ulkoilumaastot, kesällä on lampaita kartanon aitauksessa rannassa. Yksi kerrostalokokonaisuus on, mikä on setlemettiyhdistyksen taloja, ja niissä asuu päihde- ja mielenterveyskuntoutujia. Samoissa taloissa on myös lastensuojelupaikka sekä kehitysvammaisten asuntola. Ei ole haitannut mitenkään tuo talo asumistamme. Voin suositella paikkaa!

Pysäkki on vajaan kilometrin päässä mereltä. Ruuhka-aikana busseja menee noin 5 tunnissa ja ruuhka-ajan ulkopuolella päiväsaikaan juurikin 2 tunnissa.

Pysäkki on 2km päässä mereltä. Ks. oheinen linkki.
VOvnU4 - Image - Aijaa.com

Olin siellä kaverin luona vierailemassa tuossa alkukeväästä ja sunnuntai-iltana piti päästä pois takaisin keskustaan. Piti odottaa bussia lähes tunti. Bussi menee kerran tunnissa, paitsi me-pe ruuhka-aikaan 2 kertaa tunnissa.

Ks. pysäkkiaikataulu:
HSL - Aikataulut - Sundsberginraitti 6020207

Mun mielestä Sundsbergissä ei voi asua ilman autoa. Sieltä meren ääreltä on tosi pitkä matka kävellä pysäkille ja palveluiden luo.

[QUOTE="a.p";28478196]Pysäkki on 2km päässä mereltä. Ks. oheinen linkki.
VOvnU4 - Image - Aijaa.com

Olin siellä kaverin luona vierailemassa tuossa alkukeväästä ja sunnuntai-iltana piti päästä pois takaisin keskustaan. Piti odottaa bussia lähes tunti. Bussi menee kerran tunnissa, paitsi me-pe ruuhka-aikaan 2 kertaa tunnissa.

Ks. pysäkkiaikataulu:
HSL - Aikataulut - Sundsberginraitti 6020207

Mun mielestä Sundsbergissä ei voi asua ilman autoa. Sieltä meren ääreltä on tosi pitkä matka kävellä pysäkille ja palveluiden luo.[/QUOTE]

Sulla on kuule väärät aikataulut. :D HSL ei liikennöi siellä vaan matkahuolto. Ruuhka-aikoina busseja menee useampikin tunnissa, muina aikoina harvemmin.

Meiltä pysäkille en ole laskenut matkaa, jotain satoja metrejä. Ei siis todellakaan paha (huomattavasti lyhyempi matka kuin ennen Espoossa asuessani).

Olen asunut jo kauan Sundsbergissa ilman autoa ja olen töissä Helsingin keskustassa. Matka-aika julkisilla Kamppiin on n. 20-30 min. :)

[QUOTE="heh";28478243]Sulla on kuule väärät aikataulut. :D HSL ei liikennöi siellä vaan matkahuolto. Ruuhka-aikoina busseja menee useampikin tunnissa, muina aikoina harvemmin.

Meiltä pysäkille en ole laskenut matkaa, jotain satoja metrejä. Ei siis todellakaan paha (huomattavasti lyhyempi matka kuin ennen Espoossa asuessani).

Olen asunut jo kauan Sundsbergissa ilman autoa ja olen töissä Helsingin keskustassa. Matka-aika julkisilla Kamppiin on n. 20-30 min. :)[/QUOTE]

HSL:n sivuilta löytyy Matkahuollonkin aikataulu, nuo ovat juuri niitä Matkahuollon operoimia linjoja. Tuo sama aikataulu on siellä bussipysäkillä.

Me nyt puhuttiin siitä, et jos haluaa asua meren rannalla. Sieltä on pitkä matka pysäkille.

[QUOTE="a.p";28478507]HSL:n sivuilta löytyy Matkahuollonkin aikataulu, nuo ovat juuri niitä Matkahuollon operoimia linjoja. Tuo sama aikataulu on siellä bussipysäkillä.

Me nyt puhuttiin siitä, et jos haluaa asua meren rannalla. Sieltä on pitkä matka pysäkille.[/QUOTE]

Aika hauska. Tyyppi joka on kerran käynyt jossain paikassa, alkaa väitellä liikenneyhteyksistä ihmisen kanssa, joka on asunut alueella kauan :D :D

[QUOTE="a.p";28471562]Onhan tuossa iso ero Kirkkonummeen: paljon paremmat liikenneyhteydet. [/QUOTE]

Siis täh? Sekä junarata ja Kehä III menevät Kirkkonummen puolle. Saunalahti on sumpussa.

Aika hauska. Tyyppi joka on kerran käynyt jossain paikassa, alkaa väitellä liikenneyhteyksistä ihmisen kanssa, joka on asunut alueella kauan :D :D

Olet säkin ihan hausta "tyyppi". Elämme Internet-aikakauden kukoistusta, joten bussiaikataulut selviävät netistä yllättäen, niistä ei tarvitse väitellä.

Mä postasin nuo bussiaikataulut, jotka löytyvät HSL:n sivuilta. Jos sulla on parempaa tietoa, niin voit laittaa omat aikataulut tähän keskusteluun näkyville.

Uusimmat

Yhteistyössä