voisiko 7kk ikäiselle keittää jo tavallisen kaurapuuron?

siinä siis kysymys. Tietenkin ilman suolaa ja hauduttais sitä, että tulee pehmoinen. Onko joku antanut? Entäpä osaako joku suositella jotakin muuta puurolajiketta?

Olis kiva keittää meille kahdelle aamuisin puuro, josta kumpikin voi nauttia :heart:
 
Kyllähän tuota voi :) Mä annan tytölle 7kk iltapuurona kaura-ruispuuroa, mutta oon niin laiska että teen sen vaan mikrossa :whistle:
En laita suolaa ollenkaan, mutta sitten jotain sosetta (luumu,mustikka tms.) sekaan.
 
Voi kyllä, neuvolassakin niin neuvottiin. Olen jo ensimmäisenä puurona (reilu 5 kk) antanut tavallista kaurapuuroa. Ekoilla kerroilla hienonsin hiutaleet ennen keittämistä, en enää. Muina puuroina annan ihan tavallisia ruista, ohraa, vehnää ja riisiä, eri suhteilla fiiliksen mukaan sekoitellen. Nalle -hiutaleita oon käyttänyt, itsekin syön ja mikrossa valmistan. Suolaa en lisää. Ihanaa kun tulee itsekin syötyä puuroa! Tyttöni nyt 7 kk.
 
Tottakai voi!

Meillä on kaikki syöneet 6kk ikäisestä tavallisia hiutalepuuroja. Kaupan vauvapuuroja ei ole esikoinen ja keskimmäinen syöneet ollenkaan. Tämä kuopus syö kaupan puuroja aamuisin, mutta illalla joko kaura- neljänviljan- ohra- tai ruispuuroa. Ikää 8kk.
 
Jep, kuten muutkin ovat jo sanoneet niin hyvin voi antaa. Ite vähän aikaa hienonsin sauvasekoittimella kauraryynit kun meidän herra hienokurkulla tuntui jäävän vähän pyörimään ne suussa vaikka teinkin löysää puuroa. Toki on hyvä tottua karkeuteenkin pikku hiljaa joten kokeile ensin ihan hienontamatonta. Nyt meilläkin menee jo ihan ilman tätä äidin poppaskonstia =)
 
Meidän vanhempi poika aloitti tavallisilla kaurahiutaleilla puolen vuoden ikäisenä,keitin kattilassa veteen ja tarjosin sellaisenaan,ei suolaa eikä mitään hiutaleiden hienonnusta. Nyt pikkuveli (täyttää 6kk 20.1) aloitti tämän viikon maanantaina puurot,aloitin ruishiutalepuurolla ja tänään sai ekan kerran kaurahiutalepuuroa. Tiedän että puurot olis hyvä aloittaa aakkosjärjestyksessä, mutta päätin kokeilla ruista ekana.Hyvin on maistuu ruishiutalepuuro ja tänään kaurahiutalepuuro. Kaupan vauvapuuroja ja vellejä ei isoveli ole saanut eikä varmaan tartte pikkuveljellekkään antaa. :)
 

Yhteistyössä